PDA

View Full Version : V30's



IndiepoprockJesse
23 juni 2004, 13:34
Hey,

ik hoor/lees van vele bronnen dat vintage 30 speakers een verbetering kunnen betekenen voor je geluid.. ik heb nu celestion gold-dinges in mijn dsl401 zitten en is het dan tof om vintage 30's erin te zetten? en wat is dan ongeveer het kostenplaatje waar je dan tegenaan kijkt?

groet,

Jesse//

LordRiffenstein
23 juni 2004, 14:00
Een V30 kost 130-140 euro of zo denk ik, plaatsen kan je makkelijk zelf.

Raffel
23 juni 2004, 14:01
ik zou dan voor die paar extra 100jes een gloedjenieuwe cab kopen met wat dikkere planken. Maar ik hou dan ook van laag en oomph

Negative K3 fan
23 juni 2004, 14:30
hm, het is maar net wat je zelf vindt, ik ken net zoveel mensen die V30s niet zo leuk vinden als mensen die dat wel vinden.

Tis allemaal voor keur en ik zou net als wat raffel zegt eerder een aparte cab erbij ofzo halen.

IndiepoprockJesse
23 juni 2004, 14:46
nou een cabinet heb ik (nog) niet zo'n zin in, want ik heb deze combo omdat hij thuis lekker kan klinken en live ook goed ze ding doet, en dan hoef ik niet te slepen met enorme cabinetten enzo.. dus ik vroeg me af of ik dan met een vintageje erin een nog lekkerder geluid krijg wat ik al heb.. want dat is mijn vraag, niet of ik beter een cabinet kan kopen dan een nieuwe speaker..

BartL
23 juni 2004, 15:07
Plan:
Ga naar een gitaarwinkel waar ze een 1x12" cad hebben met een v30 speaker. Sluit daar je dsl401 op aan & luister of je het beter vind klinken :) Ik denk dat dat de enige goede manier is, als zal het toch weer iets anders klinken als je hem daadwerkelijk in je eigen combo hebt zitten. Heb je er nu (net als ik in mijn dsl201...die nu in de Marshall-fabriek staat) een celestion gt75 (vergeten hoe dat ding heet) huppeldepup dinges in?

Negative K3 fan
23 juni 2004, 15:11
nee, in die DSL combo's zitten geen G12T75's (zo heten ze :))

BartL
23 juni 2004, 15:13
uuhm...juist. Maar die zit wel in mijn DSL201 dacht ik :-?

Raffel
23 juni 2004, 15:14
nou een cabinet heb ik (nog) niet zo'n zin in, want ik heb deze combo omdat hij thuis lekker kan klinken en live ook goed ze ding doet, en dan hoef ik niet te slepen met enorme cabinetten enzo.. dus ik vroeg me af of ik dan met een vintageje erin een nog lekkerder geluid krijg wat ik al heb.. want dat is mijn vraag, niet of ik beter een cabinet kan kopen dan een nieuwe speaker..

hm ik ging er vanuit dat die DSL een top was en er een 4x12 onder stond of zo. 4 nieuwe V30's zit je namelijk al bijna aan de prijs van een cab.

IndiepoprockJesse
29 juni 2004, 02:48
nou een cabinet heb ik (nog) niet zo'n zin in, want ik heb deze combo omdat hij thuis lekker kan klinken en live ook goed ze ding doet, en dan hoef ik niet te slepen met enorme cabinetten enzo.. dus ik vroeg me af of ik dan met een vintageje erin een nog lekkerder geluid krijg wat ik al heb.. want dat is mijn vraag, niet of ik beter een cabinet kan kopen dan een nieuwe speaker..

hm ik ging er vanuit dat die DSL een top was en er een 4x12 onder stond of zo. 4 nieuwe V30's zit je namelijk al bijna aan de prijs van een cab.

ja het gaat dus inderdaad maar om 1 12", daarom vroeg ik het mij af of het dan het dan slim is om de huidige speaker te vervangen voor een v30.. of dat het zo weinig uitmaakt dat ik het zo het beste kan laten en iets anders kan kopen (effecten ofzo weetjewel) want het is toch best een hoop geld (en ben arme student :roll: )

Thijssie
29 juni 2004, 08:54
ja het gaat dus inderdaad maar om 1 12", daarom vroeg ik het mij af of het dan het dan slim is om de huidige speaker te vervangen voor een v30.. of dat het zo weinig uitmaakt dat ik het zo het beste kan laten en iets anders kan kopen (effecten ofzo weetjewel) want het is toch best een hoop geld (en ben arme student :roll: )

Dan moet je maar een baantje of een andere hobby zoeken :razz:

Maar laat je niets wijs maken, een speaker upgrade kan ontzettend veel voor je geluid betekenen, het is alleen de vraag of je van de V30's houd, want die heeft wel een heel specifiek geluid. Maar er zijn alternatieven genoeg....

maarten
29 juni 2004, 10:31
ik zag laatst in de catalogus van de musicstore een 4x12 kast met v30's van het budgetmerk fame staan.. nu zal die kast wel niet veel soeps zijn, maar je hebt dan wel mooi 4 v30 speakers voor 444 euro en nog een kast om eventueel eens wat mee te experimenteren of whatever.. de kachel opstoken ofzo..

ieme
30 juni 2004, 13:06
celestion v30's kosten bij vd haar €110 p st

Ikzelf heb een cabinet met v30's en een cab met greenbacks, ik vind de greenbacks beter klinken