PDA

View Full Version : paul lenders pedalboards



DREAMMACHINE
23 juni 2004, 11:09
heeft iemand hier ervaring met een pedalboard van paul lenders? en weet iemand of ze een beetje te betalen zijn?
Ik sprak laatst kevin hissink van Intwine en die had dus een paul lenders pedalboard en hij raadde mij hem aan, maar ik was een beetje de prijs ervan vergeten te vragen.
Dus kan iemand hier me helpen?

Antal
23 juni 2004, 11:53
Geen idee of ze duur zijn, maar als je op zijn site kijkt dan ziet het er allemaal niet echt goedkoop uit. Wel netjes moet ik zeggen. Alles goed weggewerkt en zo. Maar misschien moet je hem gewoon eens mailen voor een prijsopgave.

DREAMMACHINE
23 juni 2004, 14:51
www.paullenders.nl idd!

DREAMMACHINE
24 juni 2004, 07:59
ik heb bij paul lenders even aangevraagd wat het moest kosten, hij komt op 2100 euro voor het pedalboard dat kevin hissink van intwine gebruikt inclusief voeding en patchkabels, mhh toch nog even wat langer sparen dan!

Mithrandir
24 juni 2004, 08:25
hoeveel!!!??? Krijg je daar ook meteen de gewenste pedalen bij ofzo, want ik snap best dat goed vakwerk wat kost, maar 2100 euro is wel heel veel voor een pedalboard.

Robbert
24 juni 2004, 11:30
Uhuh. Vind ik ook. Nou maakt Paul Lender wel hele mooie pedalboards, ze zijn dus alleen te betalen met een platencontract.
Voor een-tiende van die prijs moet ook wel wat te vinden zijn hoor, zeker op Internet!

Wicked Willy
24 juni 2004, 18:27
Ziet er goed uit, alleen snap ik niet waarom sommige gasten dur zoveel geld aan uitgeven. Ik bedoel 2 of 3 pedaaltjes en een wah.......daar heb je toch geen pedalboard voor nodig!

lespaul57
25 juni 2004, 08:45
I'll bite.

Ik weet niet precies hoe het zit met de prijzen van Paul omdat ik zelf altijd mijn bakken bouw. Wat ik weet is dat Paul iemand is die erg veel verstand heeft van alle randapparatuur voor gitaren en van gitaren. Ik ben er twee weken geleden langs geweest. Had hem gebeld en gevraagd of ik eens langs mocht komen met de idee-en die ik had over mijn eigen spullen. Paul is erg goed en weet overal alles van tot in de details. Omdat hij gitarist is en al 28 jaar in het vak zit weet hij wel waar hij mee bezig is. Ik vind dat je paul samen met Cornish en bradshaw wel op 1 lijn kan zetten alleen heeft paul 1 pluspunt. Hij is geinteresseerd in zijn klanten. Paul is erg precies in zijn werk en is ook niet beroerd om wat te vertellen over wat hij allemaal doet en kan en hij geeft je ook wat tips. Hij is een hele aardige vent maar ik had ook niet anders verwacht na alle verhalen die ik over hem heb gehoord. Om een lang verhaal kort te maken denk ik dat het allemaal zeker waard is en als je niet snel van gear veranderd en veel live speelt zou ik zeker een PL setje aanraden.

BramVersteeg
25 juni 2004, 13:21
Ik denk dat het gewoon klasse kwaliteit is maar wel erg duur. Voor mensen die erg vaak spelen en kwaliteit en stevigheid nodig hebben. Die kunnen het(vaak) ook betalen. 'Gewone' gitaristen zoals 99 % van iedereen hier op het forum kunnen volgens mij goed met een zelfbouw/goekoper ding uit de voeten.

ieme
28 juni 2004, 22:30
die 2100 euro is inclusief de pedalen hoor, maar tel dat spul van hessink maar eens op 14 pedalen van minimaal 100 euro p st (en dan de line6 dingen van 300 p st) maar daar komen de voeding, case, aansluitkosten en alles nog bij dus ik denk dat je prijs kwalteit prima uitkomt hoor! tel al die pedalen nog maar eens bij elkaar op!

Mithrandir
28 juni 2004, 22:34
Als het incl. pedalen is valt het mee.....

Robbert
28 juni 2004, 22:41
Ieme, weet je dat zeker, want dat haal ik niet uit voorgaande verhalen.

Dat zou namelijk wel een flinke draai geven aan het verhaal, omdat zijn pedalen nieuw ongeveer 1500 Euro zijn...

ieme
28 juni 2004, 22:46
ja hallo, 2100 voor de case en 1500 voor de pedalen, das 3600 euro (8000 gulden!!!) voor een doos met 14 pedalen...
Nou hallo maar das dus echt ff niet zo heh! paul kan een case voor mijn bigfoot met 2 ex pedals maken voor minder als 300

Robbert
28 juni 2004, 22:52
Pete Cornish maakt van een 100 Euro Boss pedaal ook een 1500 kostend apparaat.

Paul Lenders heeft een naam en verdiend daar (goed?) aan, dus 2100 Euro voor alleen een custom board.. zou nog best eens kunnen.

LordRiffenstein
28 juni 2004, 23:56
Pete Cornish maakt van een 100 Euro Boss pedaal ook een 1500 kostend apparaat.

Paul Lenders heeft een naam en verdiend daar (goed?) aan, dus 2100 Euro voor alleen een custom board.. zou nog best eens kunnen.

NOPE

Ieme heeft het juist, ik heb onlangs met Paul gepraat, oa over een pedalboard en die 2100 is zeker niet voor enkel het board.

Hij is niet goedkoop maar hij maakt alles wel op maat en maakt alles zelf, van interface op het board, buffers, voeding ed.

Mithrandir
29 juni 2004, 00:08
mmmmm, misschien toch maar eens over nadenken om een mooi board bij hem te laten maken dan. Ben er dringend aan toe en heb zelf 2 linker handen.....

Wicked Willy
10 mei 2006, 09:52
Onder het mom haal maar eens een oud topic naar voren:

Ik heb onlangs ook geinformeerd bij PL voor het maken van een pedalboard (incl flightcase, bekabeling en voeding, maar zonder pedalen!). Hij kwam uit op een prijs van 2200 euro.......WOW!

Das dus alleen voor professionals weggelegd. Ik had zelf een maximum prijs in gedachte van 1000 euro (incl bovengenoemde). Kent er iemand goedkopere bouwers dan PL (die uiteraard ook wel kwaliteit leveren)?

fullorder
10 mei 2006, 11:39
totale verwarring dus of die prijsopgaves van Paul Lenders inclusief of exclusief pedalen zijn. In ieder geval vind ik 2100 voor zo'n strakke plank inclusief 14 pedalen heel erg scherp!

DREAMMACHINE
10 mei 2006, 13:54
...tis helaas dus exclusief!....

Wicked Willy
10 mei 2006, 13:56
Yup exclusief it is. Dan houd ik het voorlopig wel even bij mijn zelfgebouwde board en flightcase.

Robbert
10 mei 2006, 14:00
Misschien dat een willekeurige meubelmaker het voor minder kan, of waagt Nico zich er aan?

2200 Euro is een hoop geld.

Harm
10 mei 2006, 15:07
Paul is een supervent die je idd, las ik eerder op de posts hier, tips geeft!

Ik heb alleen lovende woorden voor de man, zeker als je zijn werktijden ziet! Idd, zijn pedalboards zijn prijzig en als je het zelf kunt (een pedaltrain! ) doe het dan zelf! Als je echt specifieke dingen hebt ivm brom, signaal en dergelijke en je komt er niet zelf uit of je wilt dat het supergoed gedaan wordt of je hebt gewoon geld teveel... dan moet je Paul bellen en dan helpt hij je ongeacht er een beroemdheid een vraag heeft, want de eerste op zijn lijst heeft voorrang!!!

Ik ben zeer tevreden met het rack en de tips die Paul me gegeven heeft (de tips he, het rack was werk!!!)

Harm

Wicked Willy
10 mei 2006, 15:12
Ik ben ook zeker van plan om Paul een keer board voor me te laten maken, maar daar wacht ik nu nog even mee.

Robbert
10 mei 2006, 15:24
Ik ben ook zeker van plan om Paul een keer board voor me te laten maken, maar daar wacht ik nu nog even mee.

Ik ook, totdat ik 50K+ per jaar verdien.

morris
10 mei 2006, 20:57
Paul is een vakman pur sang. Genoemde prijzen hier in dit topic slaan nergens op als daarbij niet excact verteld wordt welk werk er precies door hem gedaan wordt. Ik ben sinds jaar en dag vaste klant van Paul en zijn prijzen staan ALTIJD volledig in verhouding tot het gebodene. Er gaat vaak veel custom werk in dergelijke zaken zitten die niet in eerste instantie duidelijk of zichtbaar zijn. Cornish doet dit ook en gaat daarin wellicht nog verder. Eén ding is zeker, voor mij (en vele anderen in het wereldje) opereert Paul op eenzame hoogte in de lijn van Cornish, Skrydstrup, Axess etc. Het random in de lucht gooien van prijzen zonder excacte specs is m.i. volledig irrelevant. In alle zaken die Paul voor mij gemaakt heeft (en maakt) is Paul altijd heel duidelijk in de dingen die hij doet, en de prijsstelling is altijd uitstekend. Ik durf zelfs te stellen dat hij het goedkoopst is van alle bovengenoemde bouwer/ontwerpers.
Of je het kunt/wilt betalen is vers 2 uiteraard.

0,02
Morris

qwertyuiop
10 mei 2006, 21:41
nou...het is inmiddels wel duidelijk dat jij (morris) een echte fan bent van het werk van Paul lenders (en dat mag uiteraard) maar dat maakt jouw mening er ook niet objectiever op natuurlijk....misschien wel net zo irrelevant als het random in de lucht gooien van prijzen....;-)

verder boeit het mij eigenlijk niet; als je veel geld uit wilt geven aan goede spullen (want PaulLenders-spullen zullen ongetwijfeld goed zijn), moet je dat lekker doen. En als je 2200 voor een pedalboard teveel vind, moet je het lekker niet doen...(als het al 2200 is natuurlijk...)

ik denk dat je naar PL toe moet gaan, als je een volledig storingsvrij systeem wilt hebben wat gebouwd is voor heftig-dagelijks-ontheroad-werk en goed klinkt (goede signaaldoorvoer etc.). Als je gewoon een leuk pedalboard wil met een voeding, goede kabels en een degelijke flightcase, moet je het gewoon zelf doen.

maar goed, draag ik nu wat bij aan het topic eigenlijk? zal wel niet...;-)

nielsduursma
10 mei 2006, 21:57
ff offtopic, nu het toch over bouwers gaat. weet iemand toevallig wie het pedalenplankje + rackje van the edge heeft gemaakt??

ontopic, ik vind het echt mooi spul da PL. ik zou het ook alleen kopen als ik zeer veel optreed en ik zeker weet dat ik het er dik mee terugverdien. maar garrandeerd PL ook dat je plankie op alle plekken storingsvrij is? kan me bijna niet voorstellen eigenlijk.

Fumi SG
10 mei 2006, 22:10
maar garrandeerd PL ook dat je plankie op alle plekken storingsvrij is? kan me bijna niet voorstellen eigenlijk.

Wat wil je... voor €2200,-??:p

Robbert
10 mei 2006, 22:11
ontopic, ik vind het echt mooi spul da PL. ik zou het ook alleen kopen als ik zeer veel optreed en ik zeker weet dat ik het er dik mee terugverdien. maar garrandeerd PL ook dat je plankie op alle plekken storingsvrij is? kan me bijna niet voorstellen eigenlijk.

Dat kán PL niet eens doen, als je een oude EH er tussen hebt staan, gegarandeerd buzz, daar kan PL weinig mee. Ik ben er wel van overtuigd dat hij de bekabeling doordacht aanlegt (dus voeding gescheiden) ed.

Maar richting Morris, als ik het geld hád zou ik het er ook voor over hebben. Zo'n gruwelijk gelikte board is cool :D

morris
10 mei 2006, 22:52
nou...het is inmiddels wel duidelijk dat jij (morris) een echte fan bent van het werk van Paul lenders (en dat mag uiteraard) maar dat maakt jouw mening er ook niet objectiever op natuurlijk....misschien wel net zo irrelevant als het random in de lucht gooien van prijzen....;-)


Nou, ik weet wel wat mijn mening relevant maakt, namelijk het feit dat ik uit eerste hand zaken weet die jullie niet weten, omtrent de bouw van, en de zaken ONDER de motorkap van zijn spullen. Bovendien heb ik de ervaring met PL spullen die de (bijna) niemand hier heeft.

Het gaat er mij om dat vakmanschap geld kost. Wanneer je dag in dag uit op je spullen moet vertrouwen weet je dat een profi systeem eigenlijk onbetaalbaar is. Wil je liever geld sparen en zelf iets in elkaar knutselen, helemaal niks mis mee. Maar wanneer mensen op dit forum ongenuanceerd met prijzen gaan goochelen geeft dat een verkeerd beeld van wat de man daadwerkelijk doet en de grote waarde die klaarblijkelijk veel profs daaraan hechten.

Morris

Wicked Willy
10 mei 2006, 23:02
Ik zie zeker dat PL superkwaliteit levert. Maar ik als gewone sterveling (lees: amateur-muzikant) kan geen pedalboard van 2200 euro betalen. Ik denk idd dat het absoluut de moeite waard is om een board bij PL te laten bouwen. Op lange termijn gaat het er bij mij absoluut van komen, aangezien ik al jaren een redelijk vaste setup heb is het de investering meer dan waard..........helaas ook onlangs een PRS Singlecut gekocht.......tsja, dan houdt het voorlopig even op.

morris
11 mei 2006, 00:03
ff offtopic, nu het toch over bouwers gaat. weet iemand toevallig wie het pedalenplankje + rackje van the edge heeft gemaakt??


Steen Skrydstrup heeft de laatste versie onder handen genomen.

Morris

LordRiffenstein
11 mei 2006, 07:41
Dat kán PL niet eens doen, als je een oude EH er tussen hebt staan, gegarandeerd buzz, daar kan PL weinig mee. Ik ben er wel van overtuigd dat hij de bekabeling doordacht aanlegt (dus voeding gescheiden) ed.

En een ouwe EH modden kan niet??? Wat doet Cornish denk je? Ouwe meuk en standard Boss-pedalen ombouwen zodat ze top klinken en geen ruis of buzz of hum geven. Het kan dus wel.

Harm
11 mei 2006, 07:44
Paul is een vakman pur sang. Genoemde prijzen hier in dit topic slaan nergens op als daarbij niet excact verteld wordt welk werk er precies door hem gedaan wordt. Ik ben sinds jaar en dag vaste klant van Paul en zijn prijzen staan ALTIJD volledig in verhouding tot het gebodene. Er gaat vaak veel custom werk in dergelijke zaken zitten die niet in eerste instantie duidelijk of zichtbaar zijn. Cornish doet dit ook en gaat daarin wellicht nog verder. Eén ding is zeker, voor mij (en vele anderen in het wereldje) opereert Paul op eenzame hoogte in de lijn van Cornish, Skrydstrup, Axess etc. Het random in de lucht gooien van prijzen zonder excacte specs is m.i. volledig irrelevant. In alle zaken die Paul voor mij gemaakt heeft (en maakt) is Paul altijd heel duidelijk in de dingen die hij doet, en de prijsstelling is altijd uitstekend. Ik durf zelfs te stellen dat hij het goedkoopst is van alle bovengenoemde bouwer/ontwerpers.
Of je het kunt/wilt betalen is vers 2 uiteraard.

0,02
Morris

Kijk, hier heb ik helemaal niets op aan te vullen, I totally agree!

Harm
11 mei 2006, 07:51
En een ouwe EH modden kan niet??? Wat doet Cornish denk je? Ouwe meuk en standard Boss-pedalen ombouwen zodat ze top klinken en geen ruis of buzz of hum geven. Het kan dus wel.

Precies! Het kan zeker, ik was verbaast wat Cornish doet!
Maar Paul zal je wel aangeven dat dat een flinke klus zal zijn en je ook aangeven wat dat eventueel gaat kosten, alles kosten kun je idd relateren aan wat je wilt...

Paul heeft toendertijd mijn looper opnieuw gesoldeerd (van rocktron/bob) en daar zit echt tijd in! Superwerk!

Maar als jij aangeeft wat je nodig hebt en hem dat aanlevert (dus de pedalen) dan kun je daarna advies krijgen van hem in welke volgordes het moet staan, afschermen van voedingen etc (tsjonge, ik moet nog een keer langs als ik mijn pedalboard in mijn kop ook omgezet heb naar pedalen! )...

Ombouwen kan, en deze jonges kunnen dat!

Hmmm, ik moet dit jaar maar eens met mijn idee voor een functioneel pedalboard aan de slag!!! GAS!

Albert
11 mei 2006, 08:50
Het zal ongetwijfeld duurder zijn dan mijn zelf in elkaar geflanste board, maar so what?
Als je als prof speelt en je broodwinning is er van afhankelijk, wat is dan het probleem om ettelijke duizenden euros te investeren in je apparatuur? Ik werk zelf ook dagelijks met een paar honderduizend aan apparatuur en dure onderhoudscontracten....... Zou ook niet willen dat ik dit zelf amateuristisch zou moeten onderhouden.
Kortgezegd: als ik een professionele muzikant zou zijn, zou het eerste wat ik zou doen een goede setup laten bouwen door iemand als PL. Ik zou niet het risico willen lopen dat ik ergens in een dure studio zou zitten met een ruisende setup en de voeding van mn pedaaltjes die doorbrandt........
Denk dat je prioriteiten gewoon anders liggen dan.

El Bastardo
11 mei 2006, 12:23
Paul Lenders heeft een naam en verdiend daar (goed?) aan
.

dat 'verdient daar goed aan' valt vies tegen..

Nocki
11 mei 2006, 13:09
Helaas zijn we allemaal verwent met leenbakker kwaliteid en prijzen. Als je een bed koopt van leen bakker zie je dat het mogelijk is om voor 1000 makkelijk te kunnen slapen. kom je dan in een kwaliteidszaak en ga je weg met een bed voot 7000 dan zit daar een verschil in en geloof maar niet dat de winkelier dat in zn zak steekt. voor kwaliteid moet betaald worden en is het je dat niet waard zul je je er ook geen mening van kunnnen maken.

Als je kijkt wat uurloon kost en wat materiaal kosten zijn tegenwoordig valt het mee. wat je ook niet moet vergeen is dat hij 1 van de weinigen is. dat niet iedereen hem kan betalen is maar goed ook.

onderscheid moet er zijn. als was het alleen maar om sommigen onder te schijten...

Het is mooi werk dat paul doet en velen zullen dat waarderen. en in waarderen zit het woord waarde en niet de prijs.

Nocki

Robbert
11 mei 2006, 14:33
Helaas zijn we allemaal verwent met leenbakker kwaliteid en prijzen. Als je een bed koopt van leen bakker zie je dat het mogelijk is om voor 1000 makkelijk te kunnen slapen. kom je dan in een kwaliteidszaak en ga je weg met een bed voot 7000 dan zit daar een verschil in en geloof maar niet dat de winkelier dat in zn zak steekt.

Nocki, niet persoonlijk, maar dit is 100% flauwekul. Gegarandeerd dat een bed van 7000 een stuk beter is dan die van 1000 Euro, maar in die 7000 Euro zit een hoop gebakken lucht. Als daar een mooi merkje opgestikt zit, betaal je daarvoor. Misschien dat de winkelier dat geld niet opstrijkt, maar de fabrikant dan wel :)

Ik krijg momenteel college van een leraar Marketing. Die heeft bij een aantal grote bedrijven gezeten, en enkele jaren bij een mobieltjes fabrikant. Mensen betalen voor mooie merkjes.

En nogmaals. Als ik het geld had, zou ik er ook een door PL laten bouwen.

Nocki
11 mei 2006, 14:49
Vertel het maar aan iemand met problemen. Die zal blij zijn als tie eindelijk goed slaapt.

Voor boss betaal je 5x meer dan voor behringer pedalen. er zit wel degelijk een verschil in maar niet genoeg voor het prijsverschil. maar als je behringer vergelijkt met een boutique pedaal wat 10x duurder is is het vershil wel dekgelijk groter.

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat je betaald voor een merk. alleen betaal je niet voor dat naampje erop maar voor de reclame campagne die heeft gezorgd dat jij dat naanmpje kent.

paulusdeBKB
12 mei 2006, 02:36
@Nocki: kan je ff iets aan je spelling doen?

Verder dikke vette +1 voor Morris: prijzen rondstrooien zonder de specs erbij te noemen is pure stemmingmakerij. Niet meer doen jongens! tuttut.

Robbert
12 mei 2006, 10:29
@Nocki: kan je ff iets aan je spelling doen?

Kan Nocki niks aan doen.

/Edit: en eigenlijk neem ik heel je post niet serieus.

paulusdeBKB
12 mei 2006, 19:32
Voor de duidelijkheid: ik was wel degelijk serieus, en ook een beetje geďrriteerd dat er tig posts gaan over de vraag of 2000+ euro nou wel of niet te veel geld is voor een min of meer denkbeeldig pedalboard. Dat begint een beetje te ruiken naar een welles/nietes discussie over de vraag of auto's duur zijn.

B_2_the_a
12 mei 2006, 21:54
ik weet wel dat Phil Dochert een tijd voor the edge heeft gewerkt, of hij nou echt dat systeem heeft gemaakt?

denk eerste ome bob bradshaw

Speeddemon
12 mei 2006, 22:13
Vertel het maar aan iemand met problemen. Die zal blij zijn als tie eindelijk goed slaapt.

Voor boss betaal je 5x meer dan voor behringer pedalen. er zit wel degelijk een verschil in maar niet genoeg voor het prijsverschil. maar als je behringer vergelijkt met een boutique pedaal wat 10x duurder is is het vershil wel dekgelijk groter.

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat je betaald voor een merk. alleen betaal je niet voor dat naampje erop maar voor de reclame campagne die heeft gezorgd dat jij dat naanmpje kent.
Een Behringer Overdrive is 19 euro. een Boss SD-1 is 59 euro. Is 3x duurder, en niet 5x.

Grootste verschillen:
-de Boss is dusdanig stevig gemaakt dat ie 20-30 jaar meegaat. (en die kwaliteit is makkelijk 20-30 euro waard)
-de Boss heeft een normale printplaat met gewone componenten, zodat je 'm zelf kan modden, wat niet echt gaat met 't SMD spul van de Behringer.
-de Boss zit in een net, stevig doosje, ipv op een plastic bubble, zoals tandenborstels verkocht worden.

En ik vind de meerwaarde van een boutique pedaal juist NIET 10x meer prijs waard.
Je zegt dus dat je geen problemen zou hebben met een 'boutique' SD-1 van 190 euro (10x de prijs van een Behringer), maar een Boss SD-1 van 59 vind je enigzins overpriced. :roll:

Boss pedalen zijn nagenoeg even 'road-worthy' als menig boutique-pedaal, en ze zijn ook handgemaakt (door een batterij Taiwanese mokkels, maar toch...).
Kijk, dat er een beroerde FET buffer in zit, en 't circuit zelf wat updates kan gebruiken... maar om daar nou 130 euro extra voor te lappen... :stop:

Nocki
12 mei 2006, 22:16
Idd je hebt helemaal gelijk.

morris
12 mei 2006, 22:38
ik weet wel dat Phil Dochert een tijd voor the edge heeft gewerkt, of hij nou echt dat systeem heeft gemaakt?

denk eerste ome bob bradshaw

Volgens mij is zijn laatste systeem door zijn tech Dallas en Steen Skrydstrup gemaakt. In ieder geval niet BB.

Morris

nielsduursma
12 mei 2006, 22:41
Volgens mij is zijn laatste systeem door zijn tech Dallas en Steen Skrydstrup gemaakt. In ieder geval niet BB.

Morris

je hebt helemaal gelijk (http://www.skrydstrup.com/) op de homepage zie je die gozer zitten bij het plankje van the edge.

El Bastardo
12 mei 2006, 22:44
je hebt helemaal gelijk (http://www.skrydstrup.com/) op de homepage zie je die gozer zitten bij het plankje van the edge.

Volgens mij heeft skrydstrup de spullen geleverd en de tech het rack en pedalboard gebouwd. Anders hadden de U2 rack en pedalboard fotoos groter op de skrydstrup site gestaan :p

morris
12 mei 2006, 23:32
Volgens mij heeft skrydstrup de spullen geleverd en de tech het rack en pedalboard gebouwd. Anders hadden de U2 rack en pedalboard fotoos groter op de skrydstrup site gestaan :p

Waarschijnlijk wel! Politiek he...
Ik denk dat Steen het pedalboard wel heeft gebouwd overigens, maar de rest is allemaal van Dallas.

Morris