PDA

View Full Version : welke stroombron?



Globetrotter
23 juni 2004, 10:53
Hoi!
Ik heb net de laatste hand gelegd aan mijn home made pedalboard, maar ben nu eigenlijk op zoek naar een stroombron zoals bv. de Voodoolab Padal Power of de Cioks (www.cioks.com). Momenteel sluit ik al mijn pedaaltjes met aparte adapters uit de doe-het-zelf-handel aan, maar dat is nogal omvangrijk om in mijn koffertje te proppen. Een Daisy Chain ben ik ook niet echt voorstander van... Zijn er nog alternatieven dan de pedal power of de cioks, want ik vind die nogal prijzig... Ik heb onlangs op een site gezien dat Monacor (dit merk maak allerlei PA en disco spullen) ook een stroomgroep heeft/had voor een pedalboard, iemand ervaring mee?
Cheers,

Bart


http://www.cioks.com/assets/John_px400.jpg

birt
23 juni 2004, 10:57
kan je dit gewoon zelf maken mss? iemand een schematje?

DREAMMACHINE
23 juni 2004, 11:02
bij musikproduktiv.de leveren ze van collins een voeding met 8x9volt, voor 47 euro! vrij goedkoop dacht ik!

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100001949/sid/!18121995/quelle/listen

Mitch
23 juni 2004, 11:49
Die CIOKS is gewoon een daisy chain in een kastje, niks bijzonders. VL PP2 heeft echt volledig gescheiden 'kanalen' :)
Die Collins zal waarschijnlijk ook gewoon een 'boxed daisy' zijn.

Luigi
23 juni 2004, 12:27
Die CIOKS is gewoon een daisy chain in een kastje, niks bijzonders. VL PP2 heeft echt volledig gescheiden 'kanalen' :)
Die Collins zal waarschijnlijk ook gewoon een 'boxed daisy' zijn.

Ik heb deze voeding; ze worden blijkbaar onder verschillende namen op de markt gebracht. Bij mij staat het merk Dynosaur erop.
Bevalt overigens prima; boxed daisy of niet... :wink:

Mitch
23 juni 2004, 12:37
O, maar ik ben ook niet tegen daisies hoor ! Ik gebruik zelf twee adapters met in totaal geloof ik drie daisies :D
Ruis/brom valt reuze mee. En het is in mijn geval ook wat praktischer omdat ik op mijn pedalboard (nou ja, board....) geen ruimte heb voor zo'n voedingskast.

Globetrotter
23 juni 2004, 18:14
Nou goed, maar zijn er nog alternatieven? Ben net eens gaan horen bij de local dealer en die raadt me de Voodoo Labs aan, echte pro stuff, maar ik ben geen pro, dus heb er zeker geen 199€ voor over. Die van Musicproduktiv lijkt me wel wat (die Collins), maar er moeten er toch nog zijn?
Merci in elk geval voor de feedback!
Cheers,

Bart

Robbert
23 juni 2004, 19:52
Je kunt kiezen, de Pedal power 2 of een andere.

De PP2 vooralsnog de enige met geisoleerde uitgangen. Door die isolatie ook het duurst.
De andere zijn hetzelfde laken een pak. Eén trafo binnenin en een soort daisychain al dan niet met extra filtering. De Big John al dan niet van Carl Martin is een goede betaalbare optie.

Bluesbreaker
23 juni 2004, 20:41
kan je dit gewoon zelf maken mss? iemand een schematje?

http://www.generalguitargadgets.com/v2/diagrams/ultra_clean_ps_lo.gif

zoiets?

Robbert
23 juni 2004, 22:32
Muahhhh... zou ik nou mee oppassen!

Je gaat daar met 230 Volt werken, dus weet waar je mee bezig bent! En een slechte zaak dat er geen zekering aan de primaire kant staat! Niet goed!

aad
23 juni 2004, 23:23
kan je dit gewoon zelf maken mss? iemand een schematje?

Of zo:


Hier heb je 8 apart gestabiliseerde uitgangen met een tulp-chassisdeel op een print van ongeveer 13x10cm. Ook de trafo (standaardtype) zit erop, evenals een primaire zekering. De regelaars kun je eventueel met een stuk alu-hoeklijn op de print schroeven voor extra koeling.

Wie een printbare versie wil moet dit maar even melden, dan post ik 'm ook in PDF. Dan kan je 'm zo printen en etsen enz. Boorgaten zijn aangegeven in het koper, alleen de boormaten staan er niet bij. Kan ik desgewenst wel geven.

birt
24 juni 2004, 12:35
hmm ik vrees dat voor zo'n projectje mijn elektronische kennis toch nog niet groot genoeg is :-?
vooral die trafo lijkt me een beetje een probleem, daar ken ik niets van.

jaywalker
24 juni 2004, 13:19
Mijn pa heeft laatst ook een voeding voor me gemaakt. Voed 6 pedalen van 9volt. Alle uitgangen geisoleerd. Bestaat uit 3 transformators.
Ik was bij elkaar zo'n 40 euro kwijt, maar ik had ook al wat spul thuis liggen.