PDA

View Full Version : Koch Powertone II: nog steeds samengeknepen billen?



Mark S
23 juni 2004, 10:42
test

Mark S
23 juni 2004, 10:42
Ik heb ooit (in '96) een Koch Powertone top gehad. De geluidskwaliteit en mogelijkheden bevielen me zeer goed alleen had ik in dat half jaartje constant problemen met de zekeringen (knalden er om de haverklap uit) en de buizen (na 2 maanden al 1 eindbuis moeten vervangen) Vanaf toen heb ik Koch afgezworen maar hoe zit het nu met de nieuwe generatie Powertones? Is er nog steeds dat 'samengeknepen billen gevoel' als je een podium opstapt of is Koch nu wel betrouwbaar want ik weet nl. dat Koch de laatste jaren wel veel heeft gedaan om de kwaliteit te verbeteren...

skabouter
23 juni 2004, 12:27
ik heb er een kwartier in een winkel op gespeelt zonder dat hij kapot ging..................

Mr.Bluesbreaker
23 juni 2004, 12:36
Mja, toen ik eens in Amsterdam was heb ik ook een uur op een Powertone gespeeld om een LP te testen, maar niets raars gemerkt. Lekker bakje dat wel.

IndiepoprockJesse
23 juni 2004, 12:46
ohja jongens, dit zijn echt antwoorden waar hij wat mee kan haha :lol:

pimmetje
23 juni 2004, 13:08
Ik heb 'tzelfde gehoord over twintones... die waren ook een tijd lang niet betrouwbaar volgens sommigen. De mijne heb ik eind 2001 gekocht en niets dan plezier van... lijkt juist maar niet verrot te kunnen :D.

Mr.Bluesbreaker
23 juni 2004, 13:34
ohja jongens, dit zijn echt antwoorden waar hij wat mee kan haha :lol:

Joh, we zouden allemaal een groot voorbeeld aan jou moeten nemen.

Mark S
23 juni 2004, 13:37
heren, heren...

laat a.u.b. wel even mijn topic intact... :)

BLOK182
23 juni 2004, 13:38
Bij Koch krijg ik altijd een samengeknepen-billen-gevoel :-D Ok sorry dat was flauw..... :wink:

LordRiffenstein
23 juni 2004, 14:02
Ik heb ooit (in '96) een Koch Powertone top gehad. De geluidskwaliteit en mogelijkheden bevielen me zeer goed alleen had ik in dat half jaartje constant problemen met de zekeringen (knalden er om de haverklap uit) en de buizen (na 2 maanden al 1 eindbuis moeten vervangen) Vanaf toen heb ik Koch afgezworen maar hoe zit het nu met de nieuwe generatie Powertones? Is er nog steeds dat 'samengeknepen billen gevoel' als je een podium opstapt of is Koch nu wel betrouwbaar want ik weet nl. dat Koch de laatste jaren wel veel heeft gedaan om de kwaliteit te verbeteren...

Als je zekeringen eruit knallen is dat vaak een probleem met de lampen en als je na 2 maanden al een eindbuis moest vervangen lijkt het me dat er iets mis was met het setje in die versterker.

Zoals elk merk heeft Koch kwaliteitsproblemen gekend maar het lijkt me dat deze ondertussen helemaal van de baan zijn.

Bins
23 juni 2004, 14:17
Vriend van mij heeft nu al bijn a een jaar een 2ehands powertone (powertone 1 geloof ik) We lenen hem vaak om mee te repeteren en op te treden.. nooit problemen mee gehad. Moet er wel bijzeggen dat we er SUPER voorzichtig mee zijn.

guhlenn
23 juni 2004, 14:51
heb ook gehoord dat de eerste versie snel stuk ging (uit eerste hand) Koch zelf claimt dat dat nu niet meer het geval is. Maar ja, hij zei bij de eerste versie ook niet erbij "this thing might cause your buttcheeks to clamp together"LOL.

schizo910
23 juni 2004, 20:49
Nooit problemen met mijn Koch gehad en speel er al behoorlijk lang over...

schizo910
23 juni 2004, 20:51
en mocht er iets zijn dan weet ik dat zewel een ontzettend goede service hebben...

pimmetje
24 juni 2004, 00:47
Ja, die goede service is leuk en aardig... maar daar heb je natuurlijk behoorlijk weinig aan als hij 't begeeft tijdens een optreden.

schizo910
24 juni 2004, 11:03
zoals ik al zei "nooit problemen gehad"

dan is die service wel een mooi extra-tje toch?

guhlenn
24 juni 2004, 13:11
Mooi extraatje als je het niet nodig hebt? overbodig dus. Maaruh; zeg eens; staat die powertone bij jou thuis of speel je in een band en heeft ie het "roadlife"moeten doorstaan?

olaf
24 juni 2004, 17:07
Ik heb jaren op Koch versterkers gespeeld!
Eerst op de KV-50's en later op de Powertone - zeer veel mee gespeeld en in al die jaren 1x keer een zekering vervangen waarbij mij on-line uitgelegd werd waar ie zat. Heel veel lof over de kwaliteit en de service is zeer goed. Ik heb nu een andere versterker puur omdat ik een ander vervormd geluid zocht.

schizo910
24 juni 2004, 21:55
Mooi extraatje als je het niet nodig hebt? overbodig dus. Maaruh; zeg eens; staat die powertone bij jou thuis of speel je in een band en heeft ie het "roadlife"moeten doorstaan?

Ik speel tegenwoordig over een multitone en ja ik speel in een band mijn versterker ligt met grote regelmaat achter in de auto op weg naar optredens...

Het idee dat je weet dat iets goed opgelost kan en zal worden MOCHT er ooit iets fout gaan, is toch erg fijn en geeft een zekerder gevoel als je je amp weer eens staat in te laden.

Mark S
25 juni 2004, 11:41
binnenkort maar eens naar Jukebox Boekel tuffen, die heeft zowel de verbeterde EL-34 als de 6550 versie in huis.


ik laat m'n creditcard maar thuis anders ga ik weer met een +3500 euro amp naar huis :D

guhlenn
25 juni 2004, 15:21
Fair enough. ik heb ook maar een echt verhaal erover gehoord, de rest was gezeur op internet.

Guhlenn

KYUSS
26 juni 2004, 12:55
Enkel de 6550 is op voorraad nu....



Service bij Koch is verreweg de beste die ik mee heb gemaakt hier in de winkel. Alleen op het podium schiet je er idd niks mee op haha...Ik heb nog geen onverwachtse problemen gehad en ik speel al jaren met Koch. Ik heb ook niet het idee dat ze erg fragiel zijn ofzo. Ontwikkelingsprobleempjes zullen er nu ondertussen wel uit zijn, er komen maar weinig mensen terug met een Koch.