PDA

View Full Version : Marshall of engl



woralo
24 april 2002, 15:56
Hallowz.

vragjuh ik wil een versterker kopen weet alleen nog niet welke of de Marshall avt100 of de engl thunder 50 of screamer 50 ik weet niet prezies welke engl hij kost ongeveer 995 euro en die marshall 667 euro welke raden jullie mij aan prijs is niet het belangerijkste

woralo
24 april 2002, 17:14
het was btw de engl thunder 50 niet de screamer.

Mitch
24 april 2002, 21:19
Appels en peren: vergelijken of niet ?

AVT is een hybride, met alleen een buis in de pre-amp, met drie kanalen en een handvol effecten ingebouwd.
De ENGL is een betaalbare buizenbak met twee kanalen.

Enige overeenkomst is dat het allebei 1x12 combo's zijn. Of bedoelde je de heads ????

srv-man
24 april 2002, 23:08
Je moet gewoon afgaan op wat je oren ervan vinden....Persoonlijk ken ik de Engl niet, de Marshall AVT heb ik wel eens geprobeerd.... In mijn oren legt deze het altijd af tegen een goede buizenversterker, zeker op een lekker volume (en dat willen we toch allemaal)
Kortom, ik zou voor de Engl kiezen, mits de klankkleur je aanstaat.

Andrewski
25 april 2002, 09:54
Ik zou voor de Engl gaan (ik lijk zolangzamerhand promoter voor dit merk!)
Zeker gezien het kleine prijsverschil.
Op de Marshall raak je toch na enige tijd uitgekeken en wil je iets beter.
Engl is een betere investering in de toekomst. Oh ja, bij hogere volumes blijft Engl mooi en kom je altijd door in de mix!

pimmetje
25 april 2002, 11:32
Het nadeel van de Engl Thunder 50 vind ik dat hij één toonregeling voor beide kanalen heeft. Ik regel ze toch graag apart.

Het absolute voordeel van de Engl is z'n geluid. Hij kan mooi clean en hij kan goed scheuren (en veel ertussenin). De AVT kan ik eigenlijk geen echt mooi clean uit halen en het scheuren heeft toch altijd minder ziel dan het scheuren van een echte buizenbak.

SmartyMarti
27 april 2002, 15:44
Voor dit verschil in prijs is er maar een keus, en dat is de Engl.

Na jarenlang op een Marshall JCM800 te hebben gespeeld ben ik overgestapt op Engl en via een thunder en een Screamer pro blues speel ik nu op een Souvereign50 en voor alle Engl's geldt dat de vervorming veel beter is dan die bij Marshall.

Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening, maar ik ben het met een van de vorige schrijvers eens dat je op de lange duur meer aan de Engl zult hebben.

Veel succes.