PDA

View Full Version : Ik heb een goedkoop gitaartje gekocht.



Michael AE
22 juni 2004, 22:52
Omdat ik het zonde vond mijn '71 strat steeds mee in de trein naar school (conservatorium) en naar jamsessies te nemen, heb ik maar een goedkoop alternatief gekocht.

Ik was op zoek naar een strat die redelijk klonk, bespeelbaar, maar vooral goedkoop was. Ik heb een aantal Squiers getest en een paar Japanse Fenders, maar ik ben uiteindelijk bij London City terecht gekomen.

London City is echt een aanrader voor de beginner die toch iets redelijks wil, of mensen die er gewoon voor de lol een geinig kloot-gitaartje bij willen. Hij speelt als een dijk (perfecte hals, super-fretwerk, serieus) en klinkt helemaal niet verkeerd. Misschien gooi ik er nog wel betere elementen in ook. :wink:

Anders Destium
22 juni 2004, 23:04
Mooi als je er tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar. Heb je trouwens bij jouw conservatorium geen gear-kasten, waar je een gitaar kunt stallen?

Aan de andere kant: Het is toch niet zonde van je gitaar om hem te vervoeren? Een strat hoort doorleefd te zijn :)

Michael AE
22 juni 2004, 23:13
Mooi als je er tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar. Heb je trouwens bij jouw conservatorium geen gear-kasten, waar je een gitaar kunt stallen?

Aan de andere kant: Het is toch niet zonde van je gitaar om hem te vervoeren? Een strat hoort doorleefd te zijn :)

Ja, we hebben wel kasten, maar ik vind het toch geen veilig idee. Ik sjouw liever een goedkoop gitaartje mee dan dat ik mijn favoriete plank gejat zie worden. Bovendien, bij die jamsessies mogen ook andere mensen op mijn spullen spelen, en hoewel ik het niet zo erg vind als er iemand op mijn gitaar speelt, is het risico dat ik even niet oplet en mijn gitaar gejat wordt te groot. Ik hou nogal van een biertje namelijk, en let niet altijd even goed op.:wink:

Maak je trouwens geen zorgen, mijn '71 strat ziet er best gehavend uit hoor. (Dat ding klinkt trouwens als een dijk, ik heb nog geen betere gevonden en hebt werkelijk ALLES al geprobeerd (van orginele 50's en 60's tot Grosh, Tyler en Suhr. Da's een van de redenen dat ik hem niet zo graag meeneem. Hij is onvervangbaar.)

soup
22 juni 2004, 23:24
de liefde voor een gitaar gaat boven alles




aaaaahhhh hoe mooi :)

schaap
22 juni 2004, 23:29
Maareh, hoeveel heeft dat ding nou gekost enzo ? :cool:

Michael AE
22 juni 2004, 23:34
200 euro! 8-)

Michael AE
22 juni 2004, 23:34
de liefde voor een gitaar gaat boven alles




aaaaahhhh hoe mooi :) :lol:

soup
22 juni 2004, 23:47
fototje??

slayurrr
22 juni 2004, 23:58
Vette shit dude, picca?

Michael AE
23 juni 2004, 00:01
http://community.webshots.com/user/michaelaelee

:wink:

soup
23 juni 2004, 00:05
ik vind je strat langs dit perspectief er niet
gehavend uitzien, erg mooi

Michael AE
23 juni 2004, 00:06
Ja, valt wel mee. Er zitten een paar kleine deukjes in, maar verder is hij als nieuw.

Ik heb de London City pics ook geupload, maar dat zal wel even duren voordat hij er op staat.

soup
23 juni 2004, 00:10
ziet er wel oke uit die london city ,maarja het belangrijkste is dat de gitaar goed speelt en je bevalt

Michael AE
23 juni 2004, 00:13
Tsja, het is niet echt een schoonheid ofzo. Hij speelt idd super voor zo'n goedkoop ding. Aanrader voor de fanatieke customizer.

dejohan
23 juni 2004, 08:51
Ik heb ook al London City's geprobeerd, en het is waar: voor die prijs zijn dat hééle goeie gitaartjes.

PeteRS
23 juni 2004, 12:44
(Dat ding klinkt trouwens als een dijk, ik heb nog geen betere gevonden en hebt werkelijk ALLES al geprobeerd (van orginele 50's en 60's tot Grosh, Tyler en Suhr. Da's een van de redenen dat ik hem niet zo graag meeneem. Hij is onvervangbaar.)

Die CBS-strats staan bij liefhebbers toch niet bekend als het neusje van de zalm volgens mij, maar goed ik ben geen kenner.

Diedo
23 juni 2004, 14:24
dat is toch voor ieder persoonlijk... ik zie niet in waarom het niet zijn perfecte gitaar kan zijn...


gefeliciteerd man!

Javaca
23 juni 2004, 22:27
Wat kosten die Tele's van LC eigenlijk?

Arjan D.
24 juni 2004, 19:17
He, is dat zo`n Spitfire MKII?

Ik was namenlijk ook van plan zoiets te kopen als backup, kost hier alleen €250. (wat volgens mij ook nog wel een redelijke prijs is)

SiNiSTRaL
24 juni 2004, 20:04
is die body even dik als een fender body?

FonZZo
24 juni 2004, 21:36
Mooi als je er tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar. Heb je trouwens bij jouw conservatorium geen gear-kasten, waar je een gitaar kunt stallen?

Aan de andere kant: Het is toch niet zonde van je gitaar om hem te vervoeren? Een strat hoort doorleefd te zijn :)

"Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar."

Dat "in de verste" ,dat is nou net de grap daar staat bijna iedereen gewoon een beetje van te kijken he.
Heb zelf zo'n London City Comet gekocht en dan laat ik iemand die zelf een Fender tele heeft er op spelen en die zegt dan iets in de trant van: hoe is dit mogelijk. Die dingen woren dus gemaakt in China. Het verschil tuusen een Fender Tele en een Comet hoort dus niemand. Ja en als men dan verschil hoort kan men niet zeggen wat wat nou is blijkt in de praktijk.

John P
24 juni 2004, 21:49
Zo'n Comet (tele) is echt een grandioos ding, hoor! En als je ziet wat het dan allemaal kost! Je snapt het niet.

Anders Destium
24 juni 2004, 22:27
Mooi als je er tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar. Heb je trouwens bij jouw conservatorium geen gear-kasten, waar je een gitaar kunt stallen?

Aan de andere kant: Het is toch niet zonde van je gitaar om hem te vervoeren? Een strat hoort doorleefd te zijn :)

"Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar."

Dat "in de verste" ,dat is nou net de grap daar staat bijna iedereen gewoon een beetje van te kijken he.
Heb zelf zo'n London City Comet gekocht en dan laat ik iemand die zelf een Fender tele heeft er op spelen en die zegt dan iets in de trant van: hoe is dit mogelijk. Die dingen woren dus gemaakt in China. Het verschil tuusen een Fender Tele en een Comet hoort dus niemand. Ja en als men dan verschil hoort kan men niet zeggen wat wat nou is blijkt in de praktijk.

Dat is toch precies wat ik zei :-?

FonZZo
24 juni 2004, 22:46
Mooi als je er tevreden over bent. Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar. Heb je trouwens bij jouw conservatorium geen gear-kasten, waar je een gitaar kunt stallen?

Aan de andere kant: Het is toch niet zonde van je gitaar om hem te vervoeren? Een strat hoort doorleefd te zijn :)

"Het is natuurlijk niet de moeite om een backup te kopen die in de verste niet in de buurt komt van je eerste gitaar."

Dat "in de verste" ,dat is nou net de grap daar staat bijna iedereen gewoon een beetje van te kijken he.
Heb zelf zo'n London City Comet gekocht en dan laat ik iemand die zelf een Fender tele heeft er op spelen en die zegt dan iets in de trant van: hoe is dit mogelijk. Die dingen woren dus gemaakt in China. Het verschil tuusen een Fender Tele en een Comet hoort dus niemand. Ja en als men dan verschil hoort kan men niet zeggen wat wat nou is blijkt in de praktijk.

Dat is toch precies wat ik zei :-?

Het "Mooi als je er tevreden over bent" klonk een beetje als: goh dat je er blij mee kan zijn. Mijn interpretatie was niet juist begrijp ik.

Michael AE
25 juni 2004, 03:36
Die CBS-strats staan bij liefhebbers toch niet bekend als het neusje van de zalm volgens mij, maar goed ik ben geen kenner.

Da's eigenlijk zo'n fabel die ik, door zelf op zoek te gaan naar mijn "ultieme" strat, voor mij uit de wereld geholpen heb.

In de 50's en 60's was de kwaliteit van Fender redelijk constant, alhoewel er echt wel monsters tussen zaten. Midden tot eind 70 werden er een hoop kneuzen gebouwd, maar in de beginjaren was het kwalitatief helemaal niet zo veel slechter als daarvoor. Alleen het feit dat er een transitie plaatsvond was reden genoeg om een negatief beeld te schetsen.

Ik ken iemand die een '56 en een '62 strat heeft, die mijn strat beter vond dan zijn eigen exemplaren. Natuurlijk is dit relatief, maar het is maar een voorbeeld van hoe bepaalde gitaristen bepaalde gitaren die als "slechte exemplaren" beschouwd worden toch goed kunnen vinden. Deze persoon weet waar hij over praat heb ik gemerkt, dus het is niet mijn slechte gehoor geweest die deze conclusie heeft getrokken. :razz: :D