PDA

View Full Version : Nieuwe pickups



mcik_666
22 juni 2004, 19:11
Hey guys,

ik ben van plan om mn brug humbucker uit mn ibanez sz te vervangen..
k had vorrige week op n gitaar met Dimarzio super distortions gespeeld, klonkt erg geil! :-D
Maar ik kan nergens soundfiles finden ofzo.. als iemand t weet vertel t dan ff :) en op de site van dimarzio doen ze t niet.. :???: gaarigheid!

laterz!

amon
22 juni 2004, 19:41
klonkt



welke tijd is dat?

waarom doen ze het niet/??

mcik_666
23 juni 2004, 13:41
klonkt type fout.. :-?

wat bedoel je met waarom doen ze t niet?? de soundfiles op de site..?
geen id..

Bins
23 juni 2004, 14:29
check hier http://www.guitar9.com/guitarmusic9/listeningroomg.html

En dan het nummer "be my wife" dat is superdistortion. Tis wel een lage bitrate, ik zal kijken of ik een betere kan vinden.

Om even hier op in te haken trouwens... ik wil ook een superdist. aanschaffen. Weet iemand de goedkoopste winkel war ik em online kan bestellen? thx.

Raffel
23 juni 2004, 14:31
een pickup klinkt wel anders in mahonie dan in linzenhout bijv. Hou daar wel rekening mee.

Bins
23 juni 2004, 14:32
superdistortion + basswood is toch altijd goed?

mcik_666
23 juni 2004, 14:34
Bins, ik zag m staan bij musik produktiv voor 89 euries.. volgens mij krijg je m nieuw neit goedkoper. (?)


Raffel, ik denk dat het zowieso wel een verbetering is aangezien er gewoon n standaart ibanez pickup inzit..

Edit,
"be my wife" staat er niet tussen.. heb ik slechte ogen ofzo :|

Bins
23 juni 2004, 14:36
Ik meen me te herinneren dat ie bij musicstore 79 was.. maar ik kom die site nu ff niet op.

Raffel
23 juni 2004, 14:36
een super distortion in basswood klinkt wel goed, maar wat modderiger in een mahonie body. Een DM Tone Zone vind ik bijvoorbeeld sterk af te raden in een mahonie body.

mcik_666
23 juni 2004, 14:39
wat vind je dan een sterke aanrader? in mahony?
t moet echt rauw klinken!

Hoe zit dat trouwens met die X2n??


Edit:
zie t nr al staan 8-)

green_day
23 juni 2004, 16:27
wat vind je dan een sterke aanrader? in mahony?
t moet echt rauw klinken!

Hoe zit dat trouwens met die X2n??


Edit:
zie t nr al staan 8-)

In een mahony houten gitaar klinkt een Seymour Duncan jeff beck model vaak erg lekker. Maar die duncans zijn zo verrekte duur!

Rubenios
23 juni 2004, 16:52
heb ibanez rg met super distortions. vet geluid idd

mcik_666
24 juni 2004, 13:52
Hej K kreeg net n dik boek van musik produktiv door de briefenbus geduwt :) erg leuk om uren in te kijken :D

kzal ff op de site van seymour kijke.. daar hebben ze toch ook soundbites? :???:
anyway, bedankt voor jullie replys! :chicken:

mcik

Thom TK
24 juni 2004, 22:41
Is de Evolution niet wat voor jou? van Dimarzio.

ninja
24 juni 2004, 23:05
ja die x2n is dat wat? ik heb wel interesse in een monsterscheur, is de x2n een goeie combinatie met een ibanez sa160 (mahoniebody met maple top en ik geloof een maple hals)?

mcik_666
25 juni 2004, 12:52
wat een keuze allemaal..
het belangijkste vind ik n vette scheur met veel laag en mids en moet strak zijn!
maare.. die invader van seymore duncan klonk op die soundbites wat gemeener en is maar 89 eypo, hoe zou dat klinken in mn ibz?
wat eeb dilemma :roll:
als ik zou moete kieze uit de
X2n
Evolution
Invader, welke komt dan t dichtst bij mijn wensen?


:roll: mick

Lacrymosa
25 juni 2004, 13:13
Ik ben nu zelf aan het kijken naar een duncun costum........de sound bite klinken lekker

Ik heb nu in een alder gitaar een DImarzio Evo zitten, klinkt heel goed, maar mischien niet helemaal mijn ding

CheerS!!

ijff
25 juni 2004, 13:49
Ik heb een Duncan Custom (SH-5 geloof ik) in m'n Dean zitten.
Had gisteren een soundfile gepost i.v.m. met m'n nieuwe versterker.
Zal hem hier ook ff posten, is dus met een Custom in de brug gespeelt:

http://members.chello.nl/~j.ijff/Atomic.mp3