PDA

View Full Version : iemand ervaring met bill lawrence singlecoils?



ninja
22 juni 2004, 18:43
ben nog op zoek naar twee singlecoils, ik heb begrepen dat bill lawrence erg goede pick ups maakt. hij verkoopt alleen de l280 en l290 toch?

hugo
22 juni 2004, 19:40
Volgens mij wel ja, ik heb ze allebei in mijn nep-tele zitten. Ik zou aanraden om pickups te kiezen met een hoge output (kan je zelf aangeven bij BL check even het forum daar staat de meeste info), ik speel zelf altijd met humbuckers en dan valt de tele een beetje tegen kwa output. Ze zijn superstil en klinken verder uitstekend, maar ik ben meer humbucker liefhebber vooral de L500.
Succes

Hugo

ninja
24 juni 2004, 15:09
ben jij echt de enige met ervaring met obl single coils op dit forum?

gerrekat
24 juni 2004, 15:22
Ik heb alleen hunbuckers van Bill, maar wat ik ghoord heb zijn ze heel erg stil voor single coils, noiseless heten ze toch ook?

martir
24 juni 2004, 21:34
Ik heb zowel een L500 als een 280 in mijn zelfbouw.Overigens exemplaren van ca. 18 jaar terug.Ik mag hopen dat de huidige kwaliteit net zo goed is want het zijn echt hele goede p.u's. De 280 klinkt heel strak en helder maar warmer dan een fender s.c.. Zijn wel wat zacht,
zeker als je schakelt van 500 naar 280, maar in combinatie, zeker voor clean heel, heel mooi.En als je alleen singles op je plank zet dan heb je het probleem niet van een "zacht"element. Knal je toch je versterker open?. Echt scheuren doen ze niet, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt.Ik kan je echt aanbevelen.
Voor mijn volgende project ga ik zeker weer BL's gebruiken!
Ik denk in ieder geval de 500 XL.

martir
24 juni 2004, 21:34
Ik heb zowel een L500 als een 280 in mijn zelfbouw.Overigens exemplaren van ca. 18 jaar terug.Ik mag hopen dat de huidige kwaliteit net zo goed is want het zijn echt hele goede p.u's. De 280 klinkt heel strak en helder maar warmer dan een fender s.c.. Zijn wel wat zacht,
zeker als je schakelt van 500 naar 280, maar in combinatie, zeker voor clean heel, heel mooi.En als je alleen singles op je plank zet dan heb je het probleem niet van een "zacht"element. Knal je toch je versterker open?. Echt scheuren doen ze niet, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt.Ik kan je echt aanbevelen.
Voor mijn volgende project ga ik zeker weer BL's gebruiken!
Ik denk in ieder geval de 500 XL.

ninja
24 juni 2004, 22:56
vind je ze beter dan van zandt single coils?

hugo
25 juni 2004, 10:22
Ik heb nooit van Zandt pickups gebruikt, maar ik denk dat BL echt niet slechter zijn, de gedachte achter de BL-pickups bevalt mij erg goed, ik raad ze zeker aan. Ze zijn goedkoop, superstil en klinken helder. Probeer het gewoon, je kan ze altijd nog verkopen en een setje dure Kinmans of van Zandt kopen.

munkie
25 juni 2004, 11:00
Opa heeft heeel lang geleden van die OBLs met van die doorlopende "blades" gehad op zijn rose :oops: Fernandes Strat. Voor zover ik het me goed herinner, heel strak geluid, geen brom of ruis. Wel een beetje kil. Je mist het subtiele effect dat je geluid verandert als je een snaar opdrukt, bij Fender SCīs druk je de snaar dan van het pooltje af. Heb je dus niet bij die OBLs. Kan je als voordeel of als nadeel zien. Ze hebben een eigen sound, anders dan normale SCīs. Zoals altijd een kwestie van smaak dus.

dalon
7 juli 2004, 20:29
Ik heb de L500 XL en de 450. Ik vind ze allebei niet goed, en ga ze verkopen. Ze klinken nogal kil en karakterloos...