PDA

View Full Version : Ik-Heavy side (hard rock)



Megadeth
22 juni 2004, 18:03
123TEST

Megadeth
22 juni 2004, 18:03
Ik ben ook weer eens aan t proberen om iets op te nemen. Ik heb wat problemen met m'n geluidskaart denk ik, omdat die mijn toon nog eens wat extra distortion meegeeft. :lol: Ik heb al lopen kutten met allerlei volumes, maar t wil niet beter worden. De boel is opgenomen via m'n line in op m'n geluidskaart.
Ik zit nu te twijfelen om een POD o.i.d. aan te schaffen, of om m'n geluidskaart te vervangen, aangezien dat een standaard gevalletje is die de boel dus verziekt. Iemand enig advies?
Anyway, hier wat van mijn gitaarspel over een backing track van Troy Stetina. Ik hoor zelf nog aardig wat fouten, maar goed het was in 1 take, dus we gaan met de billen bloot. :razz:

http://home.planet.nl/~reits295/Mixdown.MP3

Luc-O
22 juni 2004, 19:41
Hey Megadeth (vette band trouwens :lol: )

Ten eerste, hoe lang speel je al? Want stel dat je een half jaar speelt, dan zou ik zeggen dit is best goed, maar speel je bijvoorbeeld al zes jaar dan vind ik het niet zo goed.
Ten tweede: is het geïmproviseerd? Zo ja, dan vind ik het aardig gedaan, zo nee, dan vind ik het niet zo'n hele boeiende solo.
Ik ga niet zeiken over het geluid, want dat heb je zelf al gezegd. Je zou eens een Guitarport (speciaal voor de pc) van Line 6 kunnen proberen. Met dat ding en wat software kun je via internet honderden sounds downloaden.
Probeer nog wat aan je timing te werken, want dat is verder eigenlijk het enige wat ik heb aan te merken. Maar: niet verkeerd voor 1 take.
Succes!

Megadeth
23 juni 2004, 17:17
Bedankt voor de feedback!
Ik speel nu zo'n 4 jaar gitaar. Ben nu zo'n half jaar bezig met lead gitaar werk, daarvoor eigenlijk alleen maar bezig met ritme gitaar ala Dave Mustaine e.d. , en dat blijf ik eigenlijk ook het leukste vinden. Qua leadgitaar heb ik geen ambitie om zo goed als Friedman o.i.d te worden, als ik de solo's van Mustaine kan spelen ben ik al heel tevreden.
Anyway, ik zal zo'n Guitarport 's checken, het is heel irritant dat m'n toon helemaal weg is als ik rechtstreeks opneem uit m'n amp. Neem jij je nummers ook op met behulp van een Guitarport, of niet?

Luc-O
23 juni 2004, 17:35
Ikzelf heb geen guitarport maar een vriend van me wel, en daar heb ik wel eens wat dingetjes mee opgenomen. Dat klonk echt heel erg goed en voor thuis is het gewoon perfect. De enige reden dat ik er zelf nog geen heb is puur een financiële kwestie, want ze zijn best prijzig...
De nrs die ik tot nu toe heb gepost zijn bijna allemaal in een studio opgenomen, gewoon amp met een mic ervoor.

ewoud
23 juni 2004, 18:30
heb je de 2e gitaar ok in gespeeld? ik vind het wel leuk klinken!

Stitch
23 juni 2004, 19:22
Het eerste deel is identiek aan die van stetina, dus veel impro vind ik er niet bij zitten.