PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



fazEric
22 juni 2004, 15:45
Dusssssssss,

Ik moet even mijn blijheid ventileren!

Net terug. Met nieuwe gitaar:
http://members.chello.nl/d.beernink/lp5mprnh.jpg

Was zoek naar een mooie, goed klinkende Les Paul. Paar uurtjes gespeeld op verschillende modellen. Komt de verkoper even naar binnen en zegt: "Deze heb ik net binnen gekregen" 8-) en zit deze mooie blauwe standard voor me neer. "Wow, mooi ding" denk ik en begin te spelen. "Wow, lekkere klank" denk ik en even later is ze van mij :dance:

Zo, nu weer strelen euhhh spelen.

:razz:

Negative K3 fan
22 juni 2004, 15:54
wow ziet er echt heel erg goed uit, hele mooie kleur! Gefeliciteerd met je aankoop

P****Fred
22 juni 2004, 16:04
is dit nu de pacific reef of de manhattan midnight??


btw Anders D zal redelijk jaloers zijn, denk ik.. :-D

doncker
22 juni 2004, 16:05
Prachtig , geen andere woorden voor . Iedereen is tegenwoordig voor blauwe gitaren zeker ?

Anders Destium
22 juni 2004, 16:08
Inderdaad :lol:

Wat een vette gitaar is dat toch zeg :)

Mag ik vragen wat je ervoor hebt moeten betalen, dan weet ik hoeveel ik moet gaan sparen :wink:

soup
22 juni 2004, 16:10
kan je mss een echte foto nemen , zou ik erg prijs stellen en alle andere forum gangers ook :) want zo'n geile gitaar ,

P****Fred
22 juni 2004, 16:14
Iedereen is tegenwoordig voor blauwe gitaren zeker ?

hihi, bij mij komt er deze zomer hoogstwschl ook nog een blauwtje bij! :-D


maar idd heeel lekkere gitaar!!

fazEric
22 juni 2004, 16:28
Mag ik vragen wat je ervoor hebt moeten betalen, dan weet ik hoeveel ik moet gaan sparen

Ik heb mijn ibanez JPM100P1 (Petrucci) ingeruild en moest 1850 euri bijbetalen.


is dit nu de pacific reef of de manhattan midnight??

Deze is pacific reef


kan je mss een echte foto nemen , zou ik erg prijs stellen en alle andere forum gangers ook want zo'n geile gitaar ,

Natuurlijk:
http://members.chello.nl/d.beernink/1.jpg

http://members.chello.nl/d.beernink/2.jpg

http://members.chello.nl/d.beernink/3.jpg

Stitch
22 juni 2004, 16:32
fucking hell! vet!

gerjo1980
22 juni 2004, 16:32
:o :o :o :o :o

Stratman70
22 juni 2004, 16:35
MMMMMMMMMMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIIIIIIIIIIII IIIIIIIII

Maiden Michiel
22 juni 2004, 16:37
Prachtige kleur!!

soup
22 juni 2004, 16:41
erg mooi , !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Swan
22 juni 2004, 16:44
prettaiiiii

Josdevos
22 juni 2004, 17:05
Schitterende kleur!!!

BLOK182
22 juni 2004, 17:15
Fuck die Gibson foto's, dat ding is in he echt prachtig man!!

Anders Destium
22 juni 2004, 17:47
Ik dacht dat dit juist de Manhattan Midnight was, de Pacific Reef is toch turqouise :???:

fazEric
22 juni 2004, 17:59
Ik dacht dat dit juist de Manhattan Midnight was, de Pacific Reef is toch turqouise

Je hebt volkomen gelijk. Ik heb even het bonnetje erbij gepakt en daarop staat "Midnight Blue" :oops:

Voidhead
22 juni 2004, 18:04
te vet ding man :)
en idd hij ziet er op die zelfgemaakte foto's veel mooier uit dan op die gibson foto.

amon
22 juni 2004, 18:08
ZEEEEEEEEEER RELAXT!!!!

op die foto is ie echt veel mooier, met dat schaduw/donker/ligt blauw!


:o :o :o :o :o :o


en een engl stack in de woonkamer.... :D

VaderSlayer
22 juni 2004, 18:53
Mijn eerste standart zou die worden :)
Hij's echt mooi he!

RRRobin
22 juni 2004, 19:45
omg zo mooi :D

MazeMouse
22 juni 2004, 19:59
Ik ben niet zo'n fan van blauw maar het feit dat het een Gibson Les Paul is maakt dat ik em zelfs nog in mintgroen met zuurstokjes roze zou willen hebben :P

hadv
22 juni 2004, 20:38
mooi blauw is niet lelijk, zeker als-ie ook nog goed klinkt
als je je ogen dicht doet, klinkt-ie dan meer bluesie ?
u is vast een gelukkig mensch

ED BOB
22 juni 2004, 20:58
Ik houd zelf meer van 'sunburst-vintage-kleuren' maar ik moet eerlijk zeggen dit is toch ook wel supermooi......

gefeliciteerd!

ED BOB
22 juni 2004, 21:05
ff een vraagje...nu alle LP-liefhebbers hier zo'n beetje bij elkaar zijn.

Heb zelf ook een nog niet zo lang een LP. perfecte gitaar. Het enige nadeel vind ik dat de hals na een tijdje spelen een beetje 'plakkerig' wordt. Waarschijnelijk door de cellulose lak. Is hier iets tegen te doen? Tips?

greetz, Ed

EmgMaster
22 juni 2004, 21:06
whoow, erg gaaf zeg, maar wat heeft ie gekost, als ik zo brutaal mag zijn??? :-D

fazEric
22 juni 2004, 21:21
whoow, erg gaaf zeg, maar wat heeft ie gekost, als ik zo brutaal mag zijn???

Moest 2650 euri kostten.
Heb 800 euri voor m'n oude gitaar gekregen dus 1850 euri bijlappen.

Hoop centen, maar dan heb je ook wat moois :lol:

Luca P
22 juni 2004, 21:44
ff een vraagje...nu alle LP-liefhebbers hier zo'n beetje bij elkaar zijn.

Heb zelf ook een nog niet zo lang een LP. perfecte gitaar. Het enige nadeel vind ik dat de hals na een tijdje spelen een beetje 'plakkerig' wordt. Waarschijnelijk door de cellulose lak. Is hier iets tegen te doen? Tips?

greetz, Ed

Ten eerste faz gefeliciteerd!
In het echt (die van jouw) is hij heel mooi. Gelukkig heb je niet zo'n roze binnenkant van je koffer!
Ik ben lichtelijk jaloers....

En ED BOB.
Heb je een Gold Top?
Mijn ES295 heeft ook nitro lak. Ik heb hem in 1990 gekocht.
En plakte toen like hell! Vreemd genoeg is het gevoel nu nagenoeg verdwenen.
En ik gebruik hem pas 1 jaartje intensief.
Dus misschien moet je hem gewoon veel bespelen.
Of de hals lichtelijk opschuren. Heb ik wel eens gehoord.
Maar of dit de oplossing is???

Dugie
22 juni 2004, 22:27
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.

ik ben niet lichtelijk jaloers, maar razend !

Anders Destium
22 juni 2004, 22:45
ff een vraagje...nu alle LP-liefhebbers hier zo'n beetje bij elkaar zijn.

Heb zelf ook een nog niet zo lang een LP. perfecte gitaar. Het enige nadeel vind ik dat de hals na een tijdje spelen een beetje 'plakkerig' wordt. Waarschijnelijk door de cellulose lak. Is hier iets tegen te doen? Tips?

greetz, Ed

Je kunt dit verhelpen door de hals met ontzettend fijn (het fijnste dat je kunt kopen bij de Gamma, Formido of zoiets) schuurpapier lichtjes op te schuren. Het heeft inderdaad met de lak te maken, als je hem iets bewerkt is het probleem weg als sneeuw voor de zon maar blijft hij er mooi uitzien :)

Les Paul
23 juni 2004, 20:28
ff een vraagje...nu alle LP-liefhebbers hier zo'n beetje bij elkaar zijn.

Heb zelf ook een nog niet zo lang een LP. perfecte gitaar. Het enige nadeel vind ik dat de hals na een tijdje spelen een beetje 'plakkerig' wordt. Waarschijnelijk door de cellulose lak. Is hier iets tegen te doen? Tips?

greetz, Ed

Wat goed helpt is na het spelen de hals met Guitar Polish even schoonmaken. Zelf gebruik ik die van Gibson, omdat deze makkelijk op te brengen is. Kost nog geen 6 euro bij Feedback. Als je de gitaar mooi wilt houden moet je dat ook doen met de body, vooral daar waar je je arm tegen de gitaar houdt.

Dit "sticky neck syndrome" wordt inderdaad minder als de gitaar ouder wordt.

BTW Gave kleur, dat smurfblauw :wink: Veel plezier met deze geweldige gitaar.

Les Paul
23 juni 2004, 20:29
ff een vraagje...nu alle LP-liefhebbers hier zo'n beetje bij elkaar zijn.

Heb zelf ook een nog niet zo lang een LP. perfecte gitaar. Het enige nadeel vind ik dat de hals na een tijdje spelen een beetje 'plakkerig' wordt. Waarschijnelijk door de cellulose lak. Is hier iets tegen te doen? Tips?

greetz, Ed

Wat goed helpt is na het spelen de hals met Guitar Polish even schoonmaken. Zelf gebruik ik die van Gibson, omdat deze makkelijk op te brengen is. Kost nog geen 6 euro bij Feedback. Als je de gitaar mooi wilt houden moet je dat ook doen met de body, vooral daar waar je je arm tegen de gitaar houdt.

Dit "sticky neck syndrome" wordt inderdaad minder als de gitaar ouder wordt.

BTW Gave kleur, dat smurfblauw :wink: Veel plezier met deze geweldige gitaar.

Tomek
25 juni 2004, 11:35
Kolere ik heb gewoon speciaal een account aan gemaakt om te melden
dat deze gitaar echt te vet is.
Klinkt vast bijzonder goed in cominatie met die Engl :)

Anders Destium
25 juni 2004, 11:41
Welkom op het forum, voel je niet bezwaard om vaker te posten :)

Bins
25 juni 2004, 11:49
wow :o
Heel mooi man!

Diedo
25 juni 2004, 12:09
prachtig prachtig prachtig!

ED BOB
25 juni 2004, 12:10
Thanx Luca P, Anders en Les Paul,

Luca P, ik heb geen Gold Top. Vaak op spelen zal idd wel helpen echter dat is ook een probleem. Mijn main-gitaar is een strat en daar speel ik 80% van mijn tijd op en dat zal ook wel niet veranderen. M.a.w. ik ben op zoek naar een snellere oplossing.

Anders, licht opschuren kan ik wel eens een kelin stukje proberen. Ben alleen wel huiverig dat de hals dof wordt. Wat is jouw ervaring?

Les Paul, Gitaarpolisch (van Gibson) gebruik ik al. Is perfect spul alleen geen permanente oplossing voor het "sticy neck syndrome'

Ik heb ook ooit wel eens gehoord dat spul om auto's te cleaneren (heet "commandant" of zoiets) ook wel helpt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Greetz, Ed

BartL
25 juni 2004, 12:24
Pfff...het wordt tijd dat ik mijn vervolgopleiding (waaraan ik nog moet beginnen :lol: ) afsluit & dan een vaste baan krijg, zodat ik ook eens flink kan gassen :-D

Pfff...voor bijna 3000 euro zou ik volgens mij een Top & Amp & Axe kopen ofzo, wat een geld :cool: :cool:

Anders Destium
25 juni 2004, 17:13
GEEN commandant gebruiken, dat is niet voor gitaarlakken bedacht.

Als je hem licht opschuurt kun je hem altijd op een later moment polijsten, als je dat gelijk weer gaat doen is het effect een beetje weg :)

Harry
25 juni 2004, 20:46
Welkom en gefeliciteerd!!!!

Les Paul
26 juni 2004, 08:26
Les Paul, Gitaarpolisch (van Gibson) gebruik ik al. Is perfect spul alleen geen permanente oplossing voor het "sticy neck syndrome'
Greetz, Ed

Het wordt vanzelf minder. Ik heb mijn R8 Plaintop nu bijna 3 maanden. In het begin moest ik na een uurtje spelen de nek alweer schoon maken. Nu kan ik al een hele avond spelen zonder dat de nek gaat plakken. Mijn 91-er Les Paul heeft er al lang geen last meer van.

fazEric
26 juni 2004, 13:37
Klinkt vast bijzonder goed in cominatie met die Engl

Klinkt echt super. Thuis kan ik niet te hard spelen i.v.m. de buren maar zelfs dat klinkt al goed. Tijdens het repeteren bij de band klinkt het mooi "vol" en solo's "zingen" echt (geweldige sustain) :lol: .
Volgende week ga ik 'm voor de eerste keer live gebruiken, moet vast ook goed klinken 8-)

Pickslide
26 juni 2004, 14:10
Kats-geile plank man!! :)

Annuh
27 juni 2004, 01:26
1 woord (van een vrouw ;) )

GEIL! :P

spanky_franky
27 juni 2004, 10:41
:o :o :o

heb net zelf een nieuwe Gibson les paul special faded ebony gekocht, en ben zelf meer fan van zwart, maar dit is ook donders mooi zeg!

ha ik zie dat je in zutphen woont.. zover van warnsveld ligt dat niet :-D

BramVersteeg
29 juni 2004, 16:59
Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz: Prachtig die LP :razz:

Lijkt wel mijn kamer met die ENGl set (heb de zelfde) :wink:

Veel plezier ermee..................heel veel plezier.