PDA

View Full Version : Bas zonder headstock



Lazy B.
22 juni 2004, 12:19
Zijn er hier eigenlijk mensen die ze mooi vinden? Die bassen zonder kop erop?

Ik vind het toch een beetje als een p*k zonder kl*t*n...

Horus
22 juni 2004, 12:23
Ik vind ze ook niet mooi, maar die status bassen schijnen toch wel erg vet te klinken (ooit eens een fretless status headless gehoord, die was toch wel erg lekker). Ik zou d'r geen kopen denk ik.

frenske
22 juni 2004, 13:06
Ik vind het toch een beetje als een p*k zonder kl*t*n...

Een correcte en betere metafoor zou zijn: als een p*k zonder eik*l.

Maar je hebt gelijk het zijn meestal lelijke bassen. Het is net een asperges zonder kopje!

Lazy B.
22 juni 2004, 13:26
Ik vind het toch een beetje als een p*k zonder kl*t*n...

Een correcte en betere metafoor zou zijn: als een p*k zonder eik*l.

Maar je hebt gelijk het zijn meestal lelijke bassen. Het is net een asperges zonder kopje!

Tja, een asperge zonder kopje is natuurlijk ook een soort p*k zonder eik*l :razz: :razz: :razz:

Wilbert
22 juni 2004, 15:48
Als een tiet zonder tepel...

frenske
22 juni 2004, 16:09
Ooooh, kom op! Beter één goed metafoor in de hand dan tien slechte in de lucht.

Surferboy
22 juni 2004, 16:14
http://www.musicyo.com/product_images/050_full.jpg

Deze vind ik toch niet lelijk! :wink:

Lazy B.
22 juni 2004, 16:24
http://www.musicyo.com/product_images/050_full.jpg

Deze vind ik toch niet lelijk! :wink:

Als er een kop op had gezeten was het een heel mooi basje geweest. :wink:

Surferboy
22 juni 2004, 16:26
Nee...dan had ik hem waarschijnlijk links laten liggen.....een kop zou hem te lomp maken....

Lazy B.
22 juni 2004, 16:30
Nee...dan had ik hem waarschijnlijk links laten liggen.....een kop zou hem te lomp maken....

Bwaah, smaken verschillen hè? Ik vind hem er zónder kop juist een beetje "uit balans" uitzien. Ik weet het niet, er hóórt gewoon een kop op een bas. 't Is toch een beetje als een taartje zonder slagroom. :D

MazeMouse
22 juni 2004, 17:29
Ik vind het persoonlijk een instrument dat er heel mooi uit HAD KUNNEN zien :p

Bassbitch
22 juni 2004, 17:32
hmm... hoezo laten ze de kop eraf dan? en waar moet je dan stemmen?

- ja ja ik weet, amateur :D -

Bleak
22 juni 2004, 18:03
onder aan zitten van die draaiknopjes :roll:

Dat zijn de stem mechanieken!

Wilbert
22 juni 2004, 18:36
Tis een beetje een cab zonder conus

Lazy B.
22 juni 2004, 23:55
Tja, nu we toch bezig zijn; dat stemmen onderaan is natuurlijk ook helemaal niet handig. Moet je stemmen met dezelfde hand als waarmee je je snaar aanslaat... :-? :-? :-?

Laus
24 juni 2004, 10:27
gister een DVD gezien van Level42 met Mark King...

Speelde op een Status headless met allerlei ledjes. Wel een ontzettend steriel hifi - geluid zeg.....maar die dude kan spelen...hmm verkeerde topic geloof ik.


maar het ging erom dat dat zo'n beetje de eerste headless was die ik enigzins redelijk uit vond zien.

Jeroenvanhulsteijn
24 juni 2004, 10:38
gewoon beetje hameren op die toets. kun je je rechterhand gebruiken om te stemmen.

met de kop zou je nog wel eens de bekkens van de drummer kunnen toucheren...met de hals zou ik dat niet doen.

kvind het zelf niet mooi, maar wel handig...

kep zelf overigens koploze gitaar...het ding is zelfs bijna bodyloos. je kan er ook mee peddelen in de kano.

soapwater
24 juni 2004, 11:53
En wat zijn de voordelen? Als het nog enig nut heeft, begrijp ik deze constructie, maar als het aleen maar onhandiger is en niet beter klinkt??

Jeroenvanhulsteijn
24 juni 2004, 12:47
je kan binnen 120 seconden een setje snaren vervangen en op stemming brengen.

alles is gewoon zo heel erg makkelijk bereikbaar om in te stellen: halspen, brugzadels, super easy.

Surferboy
24 juni 2004, 13:53
En wat zijn de voordelen? Als het nog enig nut heeft, begrijp ik deze constructie, maar als het aleen maar onhandiger is en niet beter klinkt??

Lichter, kleiner, beter in balans....wat wil je nog meer?

Lazy B.
24 juni 2004, 14:20
je kan binnen 120 seconden een setje snaren vervangen en op stemming brengen.

alles is gewoon zo heel erg makkelijk bereikbaar om in te stellen: halspen, brugzadels, super easy.

Tja, waarom zou ik in 2 minuten een setje snaren willen vervangen? Ik neem daar altijd lekker de tijd voor. Rustgevend moment. En als het goed is is op een 'normale' bas alles ook wel bereikbaar. :)

Hoe dan ook, ik blijf het geen gezicht vinden. :D

Wilbert
25 juni 2004, 00:13
Lichter, kleiner, beter in balans....wat wil je nog meer?
Zwaarder, groter, lager en lomper! :lol:

Joghy
25 juni 2004, 09:41
En wat zijn de voordelen?
Volgens mijn luthier zou dergelijke constructie niet alleen voordelen bieden voor de balans, maar ook voor het reduceren van de invloed van de hals op het geluid, i.h.b. dode plekken zouden minder uitgesproken zijn.