PDA

View Full Version : deryck van Sum 41



Basseytje
21 juni 2004, 22:58
even een vraagje wat voor een gitaar heeft deryck van sum41

thijsov
21 juni 2004, 23:02
zet bij elektrische gitaren, heb je meer kans. oja sum 41 is hier niet zo geliefd (ook niet bij mij) maar trek je daar niks van aan :-D
wie is trouwens dereck? de zanger of die bruine?

appeltaart
22 juni 2004, 14:09
Volgens mij is Deryck de zanger.

Fuhgawz
22 juni 2004, 15:27
Kun je niet even een plaatje posten van de dude met zijn gitaar? Dan is het makkelijker te beoordelen. Zoals gezegd is SUM 41 hier niet populair en zal dus ook niemand zo uit zijn kop weten wat voor gitaar hij heeft.

MightyMike
22 juni 2004, 16:13
Even snorren op de website van Guitarworld leverde dit op :

SUM 41

GUITAR: Gibson Les Paul and Gibson marauder (Deryck Whibley), PRS Santana SE (Dave Baksh)
AMPS: Both Whibley and Baksh use Line 6 POD Pros run to get a left and a right stereo sound, with Marshalls “right up the middle.” “It sounds incredible!” says Baksh. “when you hear a POD through headphones you know it’s a digital amp, but through a PA they sound great. And with a real Marshall as well, you get the best of both worlds!”

Zo dat hebben we dan ook weer gehad. Zand erover 8-)

soup
23 juni 2004, 13:30
eum die Dave Baksh speelt ook nog op andere prs'en hoor , ik heb al foto's gezien waar hij op een prs Mccarty speelde
moet je dit zien
http://www.islandrecords.com/sum41/pix/8014-5282004-11257.jpg die kerel zal dan niet alleen maar se's daar hebben staan en die zanger die speelt op veel gitaren fender telecasters, gibson sg standard, als je op hun site kijkt zie je het vanzelf
en hier is het bewijs
prs tremonti ( geen se)
http://www.socalscene.net/Warped_Tour2003/Sum_41/images/Sum_41-4.jpg


http://www.islandrecords.com/sum41/pix/3700-5282004-10110.jpg

Basseytje
23 juni 2004, 16:52
Even snorren op de website van Guitarworld leverde dit op :

SUM 41

GUITAR: Gibson Les Paul and Gibson marauder (Deryck Whibley), PRS Santana SE (Dave Baksh)
AMPS: Both Whibley and Baksh use Line 6 POD Pros run to get a left and a right stereo sound, with Marshalls “right up the middle.” “It sounds incredible!” says Baksh. “when you hear a POD through headphones you know it’s a digital amp, but through a PA they sound great. And with a real Marshall as well, you get the best of both worlds!”

Zo dat hebben we dan ook weer gehad. Zand erover 8-)

dat is alles wat ik nodg had bedankt,

maar waarom is sum 41 hier niet echt geliefd?

Basseytje
23 juni 2004, 16:53
Even snorren op de website van Guitarworld leverde dit op :

SUM 41

GUITAR: Gibson Les Paul and Gibson marauder (Deryck Whibley), PRS Santana SE (Dave Baksh)
AMPS: Both Whibley and Baksh use Line 6 POD Pros run to get a left and a right stereo sound, with Marshalls “right up the middle.” “It sounds incredible!” says Baksh. “when you hear a POD through headphones you know it’s a digital amp, but through a PA they sound great. And with a real Marshall as well, you get the best of both worlds!”

Zo dat hebben we dan ook weer gehad. Zand erover 8-)

dat is alles wat ik nodg had bedankt,

maar waarom is sum 41 hier niet echt geliefd?

Blijepanda
23 juni 2004, 18:55
Omdat hier vooral gitaristen zitten die Sum 41 qua gitaarkunsten niet erg hoog inschatten (en terecht).

Bluesbreaker
23 juni 2004, 21:19
Omdat hier vooral gitaristen zitten die Sum 41 qua gitaarkunsten niet erg hoog inschatten (en terecht).

en omdat ik het gewoon niet vind klinken, klinkt gewoon als commerciele poep

(maar dat is slechts mijn mening natuurlijk)

treblemaster
23 juni 2004, 23:26
Ik luister nog altijd 10 keer liever SUM41 dan velvet revolver oid..damn wat is dat saai!

En gitaarkunsten zegt me zowieso niks. Gitaar spelen gaat bij mij om gevoel...niet om techniek.

Basseytje
23 juni 2004, 23:51
Ik luister nog altijd 10 keer liever SUM41 dan velvet revolver oid..damn wat is dat saai!

En gitaarkunsten zegt me zowieso niks. Gitaar spelen gaat bij mij om gevoel...niet om techniek.

hier gaak helemaal mee akkoord want, sum 41 maakt goede muziek die vol zit met klank en energie en de leidjes vervelen niet snel. het gaat ook niet om de techniek hoe ze spelen het gaat erom dat ze spelen.

verder heb ik er niets meer op te zeggen

Bigfoot414
24 juni 2004, 00:22
Het compromis: ik vind zowel Velvet Revolver als Sum 41 het luisteren waard 8-) . Boeit mij het nou welke gitarist 'beter' is dan de andere. Tis gewoon coole muziek en daar gaat het toch om?

Bluesbreaker
24 juni 2004, 16:37
En gitaarkunsten zegt me zowieso niks. Gitaar spelen gaat bij mij om gevoel...niet om techniek.

mee eens, maar ik vind sum 41 nogal gevoelloos, vandaar misschien he

Joe Satriani
18 september 2004, 13:02
Sum 41 is Fuckin Crap :evil: :evil:

Joe Satriani
18 september 2004, 13:05
[quote=Blijepanda]Omdat hier vooral gitaristen zitten die Sum 41 qua gitaarkunsten niet erg hoog inschatten (en terecht).

Niet mee eens had een keer een interview gezien met die bruine gast van sum 41,Die gozer kan egt wel spelen daarom snap ik niet dat ze van die grafmuziek maken vind ik dan :razz: :razz:

ieme
20 september 2004, 16:01
PRS SANTANA SE'S

Bluesbreaker
20 september 2004, 16:09
[qu ote="Bluesbreaker"]
Omdat hier vooral gitaristen zitten die Sum 41 qua gitaarkunsten niet erg hoog inschatten (en terecht).

Niet mee eens had een keer een interview gezien met die bruine gast van sum 41,Die gozer kan egt wel spelen daarom snap ik niet dat ze van die grafmuziek maken vind ik dan :razz: :razz:

wtf zit je me vreemd te quoten (maar ik ben het wel helemaal met blijepanda eens hoor dus np :) )

die bruine gast is trouwens gewoon een neger

THW
20 september 2004, 17:39
Waarom worden deze gaare topics toch steeds weer opgehaald? :roll: :evil:

Bluesbreaker
20 september 2004, 17:49
Omdat Joe Satriani Sum 41 Fuckin Crap vindt

treblemaster
20 september 2004, 18:03
die bruine gast is trouwens gewoon een neger

:o Heb jij wel eens een neger in het echt gezien?!
Lijkt me meer Indiaas (z'n naam ook trouwens). Ff gecheckt op hun site...ouders komen uit Guyana, maar zullen ongetwijfeld Indiase roots hebben

Bluesbreaker
20 september 2004, 18:29
die bruine gast is trouwens gewoon een neger

:o Heb jij wel eens een neger in het echt gezien?!
Lijkt me meer Indiaas (z'n naam ook trouwens). Ff gecheckt op hun site...ouders komen uit Guyana, maar zullen ongetwijfeld Indiase roots hebben

jawel, maar die kerel van sum41 niet

treblemaster
20 september 2004, 18:45
Hij staat n.b. op de eerste pagina van deze post ;)

Bluesbreaker
20 september 2004, 18:56
oeps :oops:

nouja, de eerste pagina is ook al weer twee maand geleden :roll:

sunday violence
23 september 2004, 13:21
en gitaristen zijn over het algemeen fucking kortzichtig.

ik schijt op gitaristen die alleen maar vinden dat iemand goed kan spelen als ie razendsnelle arpeggio's doet. ik heb sum41 een keer live gezien en ik vond de gitaristen behoorlijk strak spelen. zolang je een band niet live hebt gehoord kan je wat mij betreft je mening voor je houden want het is helemaal nergens op gebaseerd

MiKe
8 april 2005, 00:30
sum41 is tof, ze spelen vaak PRS inderdaad!
Voor de metal liefhebbers, luister es naar Chuck en met name naar THe Bitter End :D
geweldige kwaliteiten heeft Dave

MiKe
8 april 2005, 00:47
Dave: Yeah, Deryck plays Gibsons and I play PRS, but we'd never tour with the kind of guitars we record in the studio with! We mainly use new guitars because old guitars might get damaged. It would be kind of like bringing your grandpa on the road! We do use different guitars for different tones though. Gibsons have a really warm feel. PRSs have a more metallic sound, which I think is due to the longer scale length. I think any lead guitarist should be using a PRS. It's the best playing guitar out there!

Bluesbreaker
8 april 2005, 11:13
I think any lead guitarist should be using a PRS. It's the best playing guitar out there!

Ja, ze krijgen er voor betaald dat soort dingen te zeggen he...

AlterEgo
8 april 2005, 16:49
Deryck staat in de laatste Total Guitar met een Fender Baritone Telecaster. Erg cool ding btw :)

MiKe
8 april 2005, 19:53
I think any lead guitarist should be using a PRS. It's the best playing guitar out there!

Ja, ze krijgen er voor betaald dat soort dingen te zeggen he...

Weetjeniet. der zijn echt weinig mensen negatief over PRS gitaren.

MoserCustomShopDotCom
8 april 2005, 22:26
Nog effe wat leuks over Sum 41... die zijn live echt VRE-SE-LIJK!!!!! Vooral de zang!!!!

LuukieRayVaughan
17 april 2005, 14:22
Sum 41 is ongevoelige poep, ook al kon hij razend snel schredden. Het is zo commercieel als de tering daar kan je niet over twisten en uit commerciele bands komen ongevoelige muziek (in dit geval dan). powerchords raggen lekker onorigineel zijn !!! yeah. Ik snap best dat veel mensen het leuk vinden hoor maar ik denk dat maar heel weinig muzikanten hun leuk vinden.

Luke-wannabe
8 juni 2005, 12:49
Ik weet niet hoor, maar sum 41 is gewoon een fucking strak bandje. Daar kun je niet omheen. Ook live, alles is strak. En die gitarsiten zijn ook vrij goed, vind ik.

Basseytje
6 september 2005, 20:16
Ik luister nog altijd 10 keer liever SUM41 dan velvet revolver oid..damn wat is dat saai!

En gitaarkunsten zegt me zowieso niks. Gitaar spelen gaat bij mij om gevoel...niet om techniek.

hier gaak helemaal mee akkoord want, sum 41 maakt goede muziek die vol zit met klank en energie en de leidjes vervelen niet snel. het gaat ook niet om de techniek hoe ze spelen het gaat erom dat ze spelen.

verder heb ik er niets meer op te zeggen

okj ik heb hier vorig jaar iets gezegt en daar schaam ik me diep voor :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ik kende velvet revolver toen amper ik vind het nu egt vette muziek is veel beter dan die baggere sum 41 sorry gasten ik neem alles trug wat ik heb gezegt

LuukieRayVaughan
7 september 2005, 08:30
GOED ZO !!!!
:D :P

M.COM
7 september 2005, 14:00
Ik ben ook helemaal niet tuk op SUM 41, verre van! Maar dat ze kunnen spelen staat toch wel als een paal boven water. 1 keer live gezien op MTV en dat was vrij goed. Ook hun cover van For Whom The Bell Tolls voor MTV Live ICON: Metallica was toch goed....Akkoord dat de zang niet altijd even denderend is.

Nog even verduidelijken: Not a SUM 41-liefhebber, maar ik vind ook niet dat er heel de tijd gezeikt moet worden op het gitaarspel van iedereen (wat op dit forum teveel gebeurt, zeg wat je wil maar het is zo).

Het feit dat zij daar staan en wij hier wil toch ook wat zeggen? Ok ja, geluk is er ook mee gemoeid, maar toch. Gitaar spelen gaat meer om ideeën vinden en niet om techniek vind ik. Metallica heeft bv. met Fade To Black & Nothing else matters prachtige nummers geschreven en dat is voor mij meer dan een 8-jarige die de pannen van het dak shred, maar geen riffs of solo's heeft die blijven hangen. Je moet het maar kunnen om jezelf te blijven heruitvinden zoals James & Kirk, John Frusciante, ....

Zij hebben zoveel goede gitaarpartijen geschreven en dààr heb ik echt bewondering voor. Ik ben natuurlijk ook onder de indruk van al dat snelle werk, maar het moet functioneel zijn ==> Van Halen bv.!

Anyway, ik ben hier weer aan het uitwijden. Sum 41, totaal niet aan mij besteed, maar respect voor wat ze doen...

Greetz, Maarten

Richwoodje
7 september 2005, 16:09
Ik ben ook helemaal niet tuk op SUM 41, verre van! Maar dat ze kunnen spelen staat toch wel als een paal boven water. 1 keer live gezien op MTV en dat was vrij goed. Ook hun cover van For Whom The Bell Tolls voor MTV Live ICON: Metallica was toch goed....Akkoord dat de zang niet altijd even denderend is.

Nog even verduidelijken: Not a SUM 41-liefhebber, maar ik vind ook niet dat er heel de tijd gezeikt moet worden op het gitaarspel van iedereen (wat op dit forum teveel gebeurt, zeg wat je wil maar het is zo).

Het feit dat zij daar staan en wij hier wil toch ook wat zeggen? Ok ja, geluk is er ook mee gemoeid, maar toch. Gitaar spelen gaat meer om ideeën vinden en niet om techniek vind ik. Metallica heeft bv. met Fade To Black & Nothing else matters prachtige nummers geschreven en dat is voor mij meer dan een 8-jarige die de pannen van het dak shred, maar geen riffs of solo's heeft die blijven hangen. Je moet het maar kunnen om jezelf te blijven heruitvinden zoals James & Kirk, John Frusciante, ....

Zij hebben zoveel goede gitaarpartijen geschreven en dààr heb ik echt bewondering voor. Ik ben natuurlijk ook onder de indruk van al dat snelle werk, maar het moet functioneel zijn ==> Van Halen bv.!

Anyway, ik ben hier weer aan het uitwijden. Sum 41, totaal niet aan mij besteed, maar respect voor wat ze doen...

Greetz, Maarten

bij Kirk heb ik dan weer niet het idee dat ie elke album voor zichzelf vernieuwend bezig is qua solo's, wat niet wegneemt dat het een strakke gitarist is

M.COM
7 september 2005, 18:03
Ik bedoelde meer de strakke riffs enzo... :) De solo's, daar heb je gelijk in.

H.Manback
7 september 2005, 20:13
Waarom worden deze gaare topics toch steeds weer opgehaald? :roll: :evil:

Kitaarhiero
8 september 2005, 16:47
Sum 41 is ongevoelige poep, ook al kon hij razend snel schredden. Het is zo commercieel als de tering daar kan je niet over twisten en uit commerciele bands komen ongevoelige muziek (in dit geval dan). powerchords raggen lekker onorigineel zijn !!! yeah. Ik snap best dat veel mensen het leuk vinden hoor maar ik denk dat maar heel weinig muzikanten hun leuk vinden.

Pfff... jij legt de lat best hoog in de scheiding "commercieel"/"niet commercieel en dus tof". SUM41's commercialiteit haalt het niet bij wat La Spears en J-Lo allemaal uitvreten.

het is sowieso idioot om een band slecht te vinden omdat ze er geld mee verdienen, of omdat de liedjes makkelijk in het gehoor liggen. Als mijn band ongeveer dezelfde stijl qua muziek heeft als SUM41, is mijn band dan commercieel?

Philippe
8 september 2005, 17:56
[quote="Richwoodje
bij Kirk heb ik dan weer niet het idee dat ie elke album voor zichzelf vernieuwend bezig is qua solo's, wat niet wegneemt dat het een strakke gitarist is[/quote]

Weinig mensen weten dat Kirk heel veel solo's improviseert. Je hoort wel goed dat de solo's die hij niet heeft geimproviseerd, mooier, stijlvoller en vernieuwender zijn dan waar hij dat wel heeft gedaan.

Kitaarhiero
9 september 2005, 13:29
Er is trouwens een verschil tussen "met gevoel" spelen en "op gevoel spelen"

je kunt gecomponeerde solo's best met gevoel spelen, zeker als je ze zelf geschreven hebt en er dus ook een gevoel mee over wilt brengen.

Op gevoel is improvisatie, wat je ook MET gevoel kunt doen.

Kris Haex
9 september 2005, 20:32
Kirk Hamett heeft dat niet alleen, altijd belachelijk als ze zeggen dat hij vaak het hetzelfde doet want veel solisten herhalen zichzelf. En Kirk gebruikt ook wel eens iets anders als pentatonisch mineur en natuurlijk mineur. Bijv. Prhygisch dominant.

Basseytje
11 september 2005, 22:52
eh mensen zullen we kappen met dit onderwerp. als je verder over kirk wilt lullne doe dat maar in een ander topic, deze gaat over de discussie van of sum 41 wel of niet kan spelen en of ze tactic hebben of niet

Kitaarhiero
12 september 2005, 15:11
De jongens van SUM41 kunnen zéker spelen. denk maar aan nummers als "In too deep", waar toch wel een behoorlijk strakke en snelle solo in zit, of pain for pleasure met een snel "Iron Maiden" riffje.

crrrN
20 september 2005, 11:08
Sum 41 is cool. En die Dave kan echt wel goed gitaarspelen.

treblemaster
22 september 2005, 17:43
ik kende velvet revolver toen amper ik vind het nu egt vette muziek is veel beter dan die baggere sum 41 sorry gasten ik neem alles trug wat ik heb gezegt


En ik blijf bij mijn mening dat ik velvet revolver een enorme k@t band vind! Ze zullen best goed kunnen spelen, maar het doet me echt niks. Ik vind het ronduit saai en slaapverwekkend.

scholier
3 oktober 2005, 19:51
Ik luister nog altijd 10 keer liever SUM41 dan velvet revolver oid..damn wat is dat saai!

En gitaarkunsten zegt me zowieso niks. Gitaar spelen gaat bij mij om gevoel...niet om techniek.

hier gaak helemaal mee akkoord want, sum 41 maakt goede muziek die vol zit met klank en energie en de leidjes vervelen niet snel. het gaat ook niet om de techniek hoe ze spelen het gaat erom dat ze spelen.

verder heb ik er niets meer op te zeggen

okj ik heb hier vorig jaar iets gezegt en daar schaam ik me diep voor :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ik kende velvet revolver toen amper ik vind het nu egt vette muziek is veel beter dan die baggere sum 41 sorry gasten ik neem alles trug wat ik heb gezegt
Haha, Ik zat net met een verontwaardigd gezicht dat eerste berichtje doort te lezen :D Ik vind Sum 41 kut, gewoon, de hele tijd een beetje powerchords enzo, imo beetje ongevoelloos allemaal.