PDA

View Full Version : Wat is je zwakste punt?



Sarah
24 april 2002, 10:08
Waar zou je het liefst beter in worden, wat is je grootste frustatie? Als het om je gitaar spel gaat natuurlijk :smile:

Ik zal maar als eerste bekennen: ik ben de slechtste in ritmes, slaggitaar en maathouden, rampzalig, zeg maar gerust. Ik heb waarschijnlijk te weinig samengespeeld en zal eens wat vaker met cd's meespelen.

sebass
24 april 2002, 10:16
Mijn zwakste punt is dat ik steeds sneller ga spelen in een band, maarja dat kan ook aan onze drummer liggen die alles sneller wil. Een ander zwak punt is dat ik er allemaal variaties ingooi ik kan moeilijk strak spelen. Maarja daar kom ik wel weer overheen :smile:

Echoes
24 april 2002, 10:17
het oefenen van dingen die ik eigenlijk moet doen voor les...ik loop altijd maar te kloten..soleren enzo..cd'tje opzetten en mee soleren ipv dat ik al die kerktoonladders of licks oefen die leraar me opgeeft :smile:

En ook het volhouden van een bepaald riedeltje wil nog welleens lastig zijn..op't end ga ik fouten maken als ik hetzelfde lang moet volhouden..

Andrewski
24 april 2002, 10:17
Snelle arpeggio's, sweep picking sinds ik veel met solo-technieken aan de gang ben, is mijn slagtechniek minder geworden.
Verder zou ik meerdere stijlen goed willen beheersen ook al kan ik zeggen dat ik redelijk allround ben (oke, geen funk of Jazz)

Kitaarhiero
24 april 2002, 10:21
Van Two-handed tapping over gaan op normale picking techniek... die overgang gaat me moeilijk af... dus dat oefen ik nu... ow andersom is het trouwens ook wat lastig soms.

Andrewski
24 april 2002, 10:26
Hmm... dat tapverhaal is interessant.
Ikzelf tap met mijn middelvinger als ik snel moet wisselen. De andere gitarist van mijn band heeft zijn plektrum tussen duim en middelvinger en tapt met de wijsvinger!
Weer anderen doen het plektrum in de mond!
Het is maar wat je jezelf aanleert denk ik.

Neals
24 april 2002, 10:32
Hier komen ze.....

Ik ben zelf dus begonnen met het meespelen van liedjes die ik op de radio hoorde, zocht de tab erbij en vervolgens downloaden.

Hoewel ik liedjes exact na kon spelen is het theoretische gedeelte mij behoorlijk ontschoten. EN HET IS NIET FIJN ALS JE DAT IN MOET HALEN

Verder gaat lead gitaar spelen heel lekker, maar ben ik niet echt heel sterk in een wiedelewiedelewiedele solo...

puvin
24 april 2002, 13:57
ik ben nog slecht in alles!
:wink:

moretel
24 april 2002, 14:19
Mijn zwakke punt is dat ik mezelf onderschat.

Tijdens oefenen (en soms tijdens optredens) is het "I close my eyes" en dan vergeet ik de tijd en ga ik loos, het lekkerste gevoel dat er is.

De Klaas
24 april 2002, 16:33
Bij mij schort het nog wat aan creativiteit. Steeds maar weer dezelfde lickjes en als je al eens iets anders verzint, dan gaan mijn vingers weer niet zoals ik wil. Kort om, de echte SuperSolo moet er nog uitrollen :smile:

Bartyboy
24 april 2002, 19:15
Op 2002-04-24 13:57, schreef puvin:
ik ben nog slecht in alles!
:wink:


Idem!

maarten
24 april 2002, 20:21
dit zijn toch de drie ergste dingen die me nu wel bezighouden
1: ik ben het notenlezen verleerd
2: muziektheorie is ook niet echt wauw
3: mijn pink is totaal niet getraind

alexgit
24 april 2002, 20:29
Hmm ik denk toch wel soleren, improvisatie is niet mijn sterkste punt geloof ik..
Kunnen we niet zeggen wat het sterkste punt is van iedereen?? ---> dat is veel leuker....en veel moeilijker...
Mijnes zou dan toch wel fingerpicking zijn..

JV
24 april 2002, 20:31
mijn handen zijn me slechtste punt. zijn een beetje vergroeid. is aangeboren en nog verslechterd doordat ik voetbalkeeper ben geweest. dat is soms nogal irritant. dan krijg ik snel last van me handen, kramp etc. en nee, dit is geen rsi, dit zat er daarvoor ook al. gewoon aangeboren

Stefan16384
24 april 2002, 20:38
Uhm.... Theorie?????? Kweet dat die bovenste snaar een E is en meer moet je me niet vragen.... Verder speel ik aardig, misschien dat ik die theorie eens moet gaan leren, is soms best handig...

Dirk_Hendrik
24 april 2002, 20:49
Liedjes volledig in mijn vingers stampen in plats van alleen de gave/coole/spannende stukken van het nummer. Ik ben daardoor echt een ramp in het spelen van een liedje. Iets wat je wel van een gitarist verwacht... toch?

JM-150
24 april 2002, 21:07
100 % zeker: zweethanden

oh ja, gebrek aan talent

Dila
24 april 2002, 21:09
pff ik heb alleen maar zwakke punten. en dan komt er nog bij dat ik een meisje ben dat als ik eventueel wel sterke punten zou hebben mensen toch niet de moeite namen die op te merken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dila op 2002-04-24 21:10 ]</font>

nozem
24 april 2002, 21:19
Aangezien ik als linkshandige op een rechtse gitaar speel zijn mijn zwakke punten vooral palm muting, double picking en fret tapping dingen die ik nu amper beheers maar die ik in de toekomst wel goed wil beheersen. Verder ben ik juist wel een kei in slides, hammer-on's, pull-offs en bends
Tja het heeft allemaal zo zijn voordelen en nadelen :wink:

Stefan16384
24 april 2002, 21:27
Op 2002-04-24 21:09, schreef Dila:
pff ik heb alleen maar zwakke punten. en dan komt er nog bij dat ik een meisje ben dat als ik eventueel wel sterke punten zou hebben mensen toch niet de moeite namen die op te merken.


Bwa, is wel erg negatief, valt dus waarschijnlijk 1000% mee....

AbsoRuud
24 april 2002, 21:56
Ja, mijn zwakste punt is sweepen. Daar ben ik wel net mee begonnen dus dat gaat misschien binnenkort goedkomen.

O ja, 2e zwakke is als ik een solo improviseer bijv. op een podium dan wordt deze al gauw te ruig. Als ik van te voren de solo uitstippel dan komt het allemaal goed. Misschien komt dit doordat ik last-minute te veel wil. Maar goed, ook daar wordt aan gewerkt.

Yow :smile:

Neals
24 april 2002, 22:37
Theory is best wel belangrijk eigenlijks....

Als je ziet hoe ik men eigen powerchord aanleg.
Das een wijsvinger op de E of de A, en een pink-barre op de rest, voor zo ongeveer de rest van de snaren, en paar snaren gedempt..

en zo hoort het ook nie :grin:

Stefan16384
24 april 2002, 23:59
Als je ziet hoe ik men eigen powerchord aanleg.
Das een wijsvinger op de E of de A, en een pink-barre op de rest, voor zo ongeveer de rest van de snaren, en paar snaren gedempt..

en zo hoort het ook nie


Zo hoort het niet nee, het werkt wel... :smile:

ekkerman
25 april 2002, 08:36
sinds mijn rechtermiddelvinger pees ( strek) doormidden is geweest is tokkelen een hele moeilijke zaak en doe ik dit ook zo min mogelijk .
ik doe op de dire straits na dan alles met m'n plectrum.

en dila ,ik zou zeggen ; zorg gewoon dat ze je niet over het hoofd zien ga op een steen of amp staan en schreeuw het uit WERELD HIER BEN IK !! of meer van dit soort psychologische onzin ,maar ik bedoel kop op meid !!

Andrewski
25 april 2002, 09:05
Ach... na de puberteit komt het vast wel goed...

Sarah
25 april 2002, 10:09
Op 2002-04-24 21:09, schreef Dila:
pff ik heb alleen maar zwakke punten. en dan komt er nog bij dat ik een meisje ben dat als ik eventueel wel sterke punten zou hebben mensen toch niet de moeite namen die op te merken.



Is het dan niet eens tijd om te laten zien wat je kunt, ik zou zeggen: LAAT VAN JE HOREN!
Ik weet (uit ervaring) dat je , zeker als meisje, soms moet vechten voor een plekje dat je verdient. Maar het is het waard. Respect afdwingen heet dat. En heb je dat eenmaal gedaan, hoef je niet veel meer te doen, behalve gitaarspelen natuurlijk :wink:

Eddie van Halen
25 april 2002, 19:42
Mijn zwakke punt is de theorie :sad: . Ik ben gewoon begonnen met gitaar spelen zeg maar, zonder les.
2e: De snelheid van m'n (individuele) hals-/linkerhand. Tappen enzo kan ik wel, rond 16 noten per seconde, maar een loopje met m'n ringvinger en pink is niet m'n sterkste punt: 0 noten per seconde.

diciple of darkness
25 april 2002, 20:31
greatief ben ik wel redelijk goed verzin veel terplekken behalfe bestaande liedjes natuurlijk alleen.... goede ritme houden (ben links speel rechts) en solo daar kan ik helemaal niks van weet echt niks te spelen wat me raakt alleen een bluse ladertje maar ja..........
voorde rest JUST ROCK

alexgit
25 april 2002, 21:10
Jaa.....gebrek aan talent! Ik zou ook wel wat meer talent willen! Maarja, dit zal wel heel dom klinken, maar wat is tappen eigelijk? --> gewoon dempen? Want misschien WEET ik het wel maar weet ik de benaming niet ofzo...

moretel
25 april 2002, 21:21
Tappen is met je rechter hand op de toets tikken. Ik heb eens wat geoefend maar ben daarmee gestopt. Tijdens sessies zie je zomaar iemand te pas en te onpas met die rechterhand vingertjes de toets mishandelen :smile:
De echt goede gitaristen zie ik weinig tappen. Wil je het goed doen dan moet je er volgens mij ontzettend veel tijd in stoppen.

Zolang je de techniek niet beheerst om er muziek mee te maken dan moet je het niet in je spel toepassen.
Ik heb veel respect voor gitaristen die het een en ander met muzikaal gevoel spelen.

blasphemist
25 april 2002, 22:45
Theorie zit wel snor...

Ben nog beetje beginnend, dus er schort nog veel aan...ritmes lukken wel temeer omdat ik hiervoor ander instrument heb gespeelt.
me grootste minpunt is denk ik dat ik me vingertjes nog niet erg goed bij de fretjes heb. snelheid ook nog niet je van het eigenlijk...probeer van die slayer galopjes maar dat lukt nog niet strak, en als het wel een keer goed gaat dan niet erg lang
*zucht*

nog een hele waslijst,maar ut komt vast wel een keertje goed :smile:

Marshallover
30 april 2002, 06:53
Ik speel nu 10 jaar gitaar (waarvan 6 akoestisch), maar van de theorie snap ik nog steeds geen ene hol, en mijn snelhied is ook nog niet optimaal, maar volgens anderen speel ik wel goed (dit zeg je natuurlijk niet van jezelf)

Kitaarhiero
1 mei 2002, 11:17
Op 2002-04-24 21:09, schreef Dila:
pff ik heb alleen maar zwakke punten. en dan komt er nog bij dat ik een meisje ben dat als ik eventueel wel sterke punten zou hebben mensen toch niet de moeite namen die op te merken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dila op 2002-04-24 21:10 ]</font>


wah jou sterke punt is het kunnen spelen van een cover op een hééééle eigen manier :wink:... ow en dan bedoel ik niet dat het vals is of slordig... maar nogal anders.