PDA

View Full Version : vraagje over les paul enzo



arjanhelmer
24 april 2002, 01:03
hallo,

weet iemand welke les paul imitatie niet (te) veel onder hoeft te doen voor een echte gibson les paul? Ik weet dat de epiphones aardig in de buurt kunnen komen.

groeten

Neals
24 april 2002, 10:34
ibanez maakt ook hele leuken
of tokai....

FragDaddy
24 april 2002, 11:50
Heritage is nog altijd de beste lespaul 'kloon'. alhoewel.. kloon? 20 jaar geleden besloot Gibson te verhuizen en in de oude gibsonfabriek zijn een aantal oude gibsonmedewerkers blijven werken en die maken die Heritage. Deze gitaren zijn niet echt veel goedkoper als Gibson. maar wel hele hoge kwaliteit. (sommige beweren zelfs veel beter)

Tokai is een oosterse fabrikant (japan) en die maakt hele mooie gitaren voor een hele redelijke prijs. over de kwaliteit weet ik weinig.

Ditmar
24 april 2002, 12:33
Tokai's zijn inderdaad heel goed, echt topgitaren voor een lekkere prijs, goeie afwerking ook.........maar voor mij missen ze dat echte Gibson-gevoel, dat is het enige nadeel.

Neals
24 april 2002, 13:23
Maar wat voor budget heeft mijnheer de topicstarter in gedachten????

das toch wel doorslaggevend bij de keuze lijkt mij..

arjanhelmer
25 april 2002, 10:52
mijn budget ligt zo rond de 600 euro op dit moment

FragDaddy
25 april 2002, 11:33
dan blijft er voor jou eigenlijk maar 1 keuze over:

Epiphone.

die 'les paul' gitaren zijn ook niet verkeerd en vallen binnen jou budget.. (ook maar net binnen budget)

7th heaven
25 april 2002, 19:55
probeer ergens een tweede hans lespaul studio te scoren dan heb je een echte en dat wil uit eindelijk wel iedereen
http://www.keesdee.nl heeft vaak tweede hans studio's

frekie
25 april 2002, 20:20
Kijk voor Tokai eens op:

http://www.tokaiguitars.nl

Heb zelf een Love Rock, te gekke gitaar. Wel moet je met elementen aan de gang, maar dat is deel van de hobby natuurlijk...

EmgMaster
26 april 2002, 08:34
En wat kost zo'n Tokai ongeveer dan

frekie
26 april 2002, 10:13
Ze hadden op tokaiguitars.nl een tijdje geleden een quilted (!) maple Les Paul voor 875 euro. De laatste keer dat ik de site bezocht was de pagina "voorraad" niet bereikbaar....

lars
26 april 2002, 10:22
een 2e hands studio is met een hoop geluk 800 euro, met minder geluk 1000

Moonchild
26 april 2002, 13:23
Ik heb alleen slechte dingen gehoord over gibson LP studio's, veel mensen zeggen dat je beter een goeie Epi kan kopen.
ga eens naar de gitaarwinkel en probeer dr een paar uit.

mijn gitaarleraar heeft een Epi LP een hollowbody, een hele goeie. Zijn conservatoriumvrienden vinden het een betere gitaar dan hun eigen Gibson LP's.
dus zo zie je maar dat er soms hele goeie tussen kunnen zitten

Mitch
26 april 2002, 13:29
Ik ben ook geen voorstander van Gibson Studio LP's. Paar jaar terug heb ik eens op een nette Studio gespeeld en die klonk veel ieler en fletser dan mijn Epi LP Custom, zelfs nog voordat ik er andere elementen in heb laten zetten. Kreng was nog duur ook....

Tijdje terug heb ik op een nieuwe Epi Custom gespeeld en die klonk bepaald niet slecht: de standaard pick-ups zijn duidelijk beter dan die van mij destijds waren.
Hij hangt bij Feedback R'dam, ga anders eens luisteren.

Neophyte
28 april 2002, 20:13
voor 600 euro zeker n epi kopen.

http://www.epiphone.com's what you need