PDA

View Full Version : IRRITANT: niet reagerende verkopers



Anavrin
21 juni 2004, 15:15
Ik heb vorige week woensdag een mailtje naar iemand gestuurd, omdat ik hem wil verlossen van een zware last. Ik wil de basgitaar die hij wil verkopen graag van hem kopen, maar hij reageert niet. Ongeduldig als ik ben heb ik hem dus vrijdag nog maar een mailtje gestuurd, en vandaag weer 1. Ik heb hem zelfs zaterdag en vandaag gebeld, maar steeds krijg ik z'n voicemail. Als ie dat ding niet kwijt wil, kan ie toch gewoon ff laten weten dat ik moet ophouden met stalken....

Ook ooit zoiets meegemaakt? Spui hier je gal, over laat reagerende, of totaal niet-reagerende verkopers. Ik snap namelijk niet waarom ie niet reageert (OK, misschien is ie wel op vakantie of zo), als je iets verkoopt, dan wil je er toch zsm vanaf, en de knaken zsm binnen hebben :???:

Bigfoot414
21 juni 2004, 15:35
Ik wou pas geleden een semi-akoestische gitaar van iemand kopen. 1 keer langs geweest, stond op het punt om ff te pinnen en die gast te betalen, maximale limiet overschreden!!! ik dus vloeken omdat ik zeker wist dat ik genoeg geld op de bank had. Ik sprak dus met die gozer af dat ik die gitaar dezelfde week nog op zou komen halen. Dus die hele week loop ik die gast te bellen, krijg ik steeds zn voicemail.
Vrijdag belt ie mij dat ie de gitaar had doorverkocht aan iemand die meer geld had geboden. Wel klote dat zoiets achter je rug om gebeurt.
Maar ja, nu heb ik alsnog een semi-akoestische gekocht, van iemand anders...

Jeroenvanhulsteijn
21 juni 2004, 15:58
och, hoort erbij. het gaat nu eenmaal niet altijd van een leien dakje. en als je scherp bied dan laat het zich raden dat de verkoper zn ogen open houdt voor een mooier bod. als je iets echt wilt hebben bied er dan de gewone prijs voor. maar tis wel vervelend als er niet gereageerd wordt. k zou zeggen, gewoon verder zoeken...ik heb gemerkt dat er altijd wel weer iets voorbij komt wat de moeite waard is.

Bigfoot414
21 juni 2004, 16:33
Ja precies, tenzij het dé gitaar is waar je al jaren naar zoekt.

bert k
21 juni 2004, 16:47
Nou ja, niet om te zeiken, maar als je tweedehands wil kopen, zorg dan dat je meteen kan betalen. Ik heb het al vaak meegemaakt dat je net iets misloopt op die manier. Verkopers geven altijd hun spul mee aan de eerste die met geld zwaait, is mijn ervaring.

The Mule
21 juni 2004, 17:06
Ik heb vorige week woensdag een mailtje naar iemand gestuurd, omdat ik hem wil verlossen van een zware last. Ik wil de basgitaar die hij wil verkopen graag van hem kopen, maar hij reageert niet. Ongeduldig als ik ben heb ik hem dus vrijdag nog maar een mailtje gestuurd, en vandaag weer 1. Ik heb hem zelfs zaterdag en vandaag gebeld, maar steeds krijg ik z'n voicemail. Als ie dat ding niet kwijt wil, kan ie toch gewoon ff laten weten dat ik moet ophouden met stalken....

Ook ooit zoiets meegemaakt? Spui hier je gal, over laat reagerende, of totaal niet-reagerende verkopers. Ik snap namelijk niet waarom ie niet reageert (OK, misschien is ie wel op vakantie of zo), als je iets verkoopt, dan wil je er toch zsm vanaf, en de knaken zsm binnen hebben :???:

[SPAM-mode aan] Mocht je een VEEL mooiere, zeldzame 'bang-for-buck' basgitaar willen hebben, dan kan ik je mijn DeArmond aanraden. Neck through, natural ash, 3-bands EQ en mint conditie! En ik ben altijd te bereiken :wink: [SPAM-mode uit]

:-D

birt
21 juni 2004, 17:13
ebay verkopers die pas op een vraag reageren als de veiling afgelopen is, bleh :x

Anavrin
22 juni 2004, 11:52
nou ja, het heeft nog niet over geld gegaan, want ik heb tot nog toe alleen gevraagd of ie 'm nog heeft en wat voor elementen er in zitten, en daar krijg ik niet eens antwoord op. Verder was ik wel van plan om gewoon cash mee te nemen naar die gast, en 'm dan zo te betalen. Afdingen is wel leuk, maar z'n vraagprijs is al zeer gunstig vind ik, dus dat zou ook geen struikelblok hoeven te zijn. Zelfs als ie 'm al heeft verkocht, kan ie toch wel ff laten weten dat ie 'm niet meer heeft, lijkt me wel zo handig.

hadv
22 juni 2004, 20:46
maar kopers is ook niet alles
bieden ze op marktplaats, stuur je een mailtje
hoor je nix meer :evil:

Anavrin
23 juni 2004, 01:25
Ik heb vorige week woensdag een mailtje naar iemand gestuurd, omdat ik hem wil verlossen van een zware last. Ik wil de basgitaar die hij wil verkopen graag van hem kopen, maar hij reageert niet. Ongeduldig als ik ben heb ik hem dus vrijdag nog maar een mailtje gestuurd, en vandaag weer 1. Ik heb hem zelfs zaterdag en vandaag gebeld, maar steeds krijg ik z'n voicemail. Als ie dat ding niet kwijt wil, kan ie toch gewoon ff laten weten dat ik moet ophouden met stalken....

Ook ooit zoiets meegemaakt? Spui hier je gal, over laat reagerende, of totaal niet-reagerende verkopers. Ik snap namelijk niet waarom ie niet reageert (OK, misschien is ie wel op vakantie of zo), als je iets verkoopt, dan wil je er toch zsm vanaf, en de knaken zsm binnen hebben :???:

[SPAM-mode aan] Mocht je een VEEL mooiere, zeldzame 'bang-for-buck' basgitaar willen hebben, dan kan ik je mijn DeArmond aanraden. Neck through, natural ash, 3-bands EQ en mint conditie! En ik ben altijd te bereiken :wink: [SPAM-mode uit]

:-D
hahaha, je weet nog niet eens op welke gitaar ik heb gereageerd....
hoe weet je dan dat de jouwe mooier is :???:



oh ja, sorrie hoor, maar die bas die ik wil is wel mooier hoor (dat vind ik dan, maar ja, ik heb ook die Alembic voor 1095 laten staan in Tilburg)

Dirk_Hendrik
23 juni 2004, 12:49
Over niet reagerende verkopers:
Deze aanbieder:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=25298
Schijnt niet te willen verkopen. Geen enkele mogelijkheid tot telefonisch contact en absoluut geen respons op email.

Jeroenvanhulsteijn
23 juni 2004, 15:17
hoop pedaalkes heeftie :)

kep deze week te horen gekregen dat koop niet doorging van een tubetoner. damned!!! koop was al rond. kad nog geen tijd om langs te gaan. kan mezelf wel voor mn kop rammen. hij had hem ondertussen geruild met een me50 of iets dergelijks. blah :( zo zie je maar weer dat je niet te lang moet treuzelen. vervelend...want nu moek weer veel meer gaan uitgeven dan ik van plan was.

The Mule
23 juni 2004, 18:17
hahaha, je weet nog niet eens op welke gitaar ik heb gereageerd....
hoe weet je dan dat de jouwe mooier is :???:

oh ja, sorrie hoor, maar die bas die ik wil is wel mooier hoor (dat vind ik dan, maar ja, ik heb ook die Alembic voor 1095 laten staan in Tilburg)

Bluf en overdrijving schijnen in reclame en marketing van doorslaggevend belang te zijn.
En ik gun jou na die gouden tip gewoon deze buitenkans... :wink:

BLOK182
23 juni 2004, 19:35
Ik heb vaker last van niet-reagerende-geinteresseerden. Wanneer ze mailen, mail ik altijd direct terug, en dan hoor je er ineens niks meer van...irritant, maar goed, shit happens, life's a bitch :)

helleke
23 juni 2004, 20:07
Ik heb nog iets anders. Bijna niemand(behalve Blokkie) reageert op mijn advertentie.Wel 1000 man die de advertentie bekijken en daarna ff op onze website gaan kijken maar reageren, ho maar :-)
En dat terwijl de prijs eigenlijk een lachertje is of niet? :wink:

Jeroenvanhulsteijn
24 juni 2004, 10:41
tis makkelijker dan 1000 man die wel reageren....en vervolgens niet kopen.

ik vind het trouwens apart dat mensen verwachten dat een gitaar van 15 jaar oud nog in perfecte staat verkeert. ik bedoel...koop dan een nieuwe.

heavy-metal-thunder
24 juni 2004, 14:28
Ik heb dit onlangs meegemaakt met een Fender Blues Junior. Telefoon noch GSM (mobieltje) werden niet aangenomen, mail werd niet beantwoord. Na ruim een week kreeg ik bericht. Direct afgesproken en een dikke koop gedaan. Wat bleek. Totaal geldgebrek, telefoon afgesneden, GSM-kaart was niet meer opgeladen, PC had hij niet moest hij voor naar internetwinkel.

Hierdoor een dikke zaak kunnen doen.

BLOK182
24 juni 2004, 20:31
Ik heb nog iets anders. Bijna niemand(behalve Blokkie) reageert op mijn advertentie.Wel 1000 man die de advertentie bekijken en daarna ff op onze website gaan kijken maar reageren, ho maar :-)
En dat terwijl de prijs eigenlijk een lachertje is of niet? :wink:
Haha verrek ja dat was jouw explorer :D Heb nog altijd wel interesse hoor, en anders een vriend van me, maar eerst die peavey de deur uit :)

BLOK182
24 juni 2004, 20:31
Ik heb nog iets anders. Bijna niemand(behalve Blokkie) reageert op mijn advertentie.Wel 1000 man die de advertentie bekijken en daarna ff op onze website gaan kijken maar reageren, ho maar :-)
En dat terwijl de prijs eigenlijk een lachertje is of niet? :wink:
Haha verrek ja dat was jouw explorer :D Heb nog altijd wel interesse hoor, en anders een vriend van me, maar eerst die peavey de deur uit :)

alhambra
25 juni 2004, 09:52
Ik reageer ook vaak niet op een mail als ik iets te koop heb.

JE DENKT TOCH GVD NIET DAT IK AL DIE RUKKERS DIE EEN BELACHELIJK LAAG BEDRAG BIEDEN ANTWOORD GA GEVEN


En als ik antwoord geef dan is het alleen "wat een grappig mannetje ben jij"

wietse
25 juni 2004, 10:26
Ik reageer ook vaak niet op een mail als ik iets te koop heb.

JE DENKT TOCH GVD NIET DAT IK AL DIE RUKKERS DIE EEN BELACHELIJK LAAG BEDRAG BIEDEN ANTWOORD GA GEVEN


En als ik antwoord geef dan is het alleen "wat een grappig mannetje ben jij"
groot gelijk ,ze willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
heb wel advertenties laten verlopen omdat er zo belachelijk laag werd geboden.
en dan ook nog mailen van ik heb 50 euro geboden op je gitaar wanneer kan ik hem ophalen ,yeah right, een epi V uit 1985 voor 50 euro denk het dus niet.
of ze bieden je vraagprijs , heel mooi , maar dan zijn de verzendkosten voor jezelf ,ben niet helemaal gek een geloso 100watt buizen zaalversterker die een 20 kilo weegt opsturen kost meer dan je er voor krijgt.
vinden ze het ook nog vreemd dat je dat niet doet.
heb wel eens iemand terug gemaild die om mijn adres vroeg dat ik in de terp in leeuwarden woonde , een opvanghuis voor daklozen , en daar in ben gekomen omdat ik op zulke boden inging.
begreep de bieder niks van.

Anavrin
25 juni 2004, 11:23
Ik reageer ook vaak niet op een mail als ik iets te koop heb.

JE DENKT TOCH GVD NIET DAT IK AL DIE RUKKERS DIE EEN BELACHELIJK LAAG BEDRAG BIEDEN ANTWOORD GA GEVEN


En als ik antwoord geef dan is het alleen "wat een grappig mannetje ben jij"
da's dus net het vreemde, ik heb nog niet over geld gepraat, en ik krijg nu al geen reactie. Als je ff een mailtje stuurt met: "sorrie, hij is al verkocht", of "sorrie, dat is veel te weinig, je bekijkt het maar" dan ben je toch als verkoper meteen van al het gezeur af.

prs
27 juni 2004, 13:59
Ik heb ook zoiets meegemaakt.
Ik stond een paar maanden geleden op het punt een Levin te kopen uit Italie. Het was de gitaar waarheen ik al lange tijd zocht.
Ik stuurde altijd emails, en na een week kreeg ik eindelijk de eerste reactie. Die reactie was in het italiaans. Ik heb daar 2 dagen over gedaan om die email te vertalen. Maar goed uiteindelijk gelukt.
Om foto's gevraagd.........3 dagen nadat ik mijn email gestuurd had kreeg ik die. Ik had veel foto's gekregen behalve van de achterkant.
Daar heb ik wel 10 keer voor gevraagd en niet gekregen. Uiteindelijk was alles enigzins goed geregeld (heb wel vaker 5 dagen op reactie moeten wachten) en zou de gitaar verzonden worden (ik had afgesproken om cash on delivery te betalen).
Gitaar zou op maandag vertzonden worden, heb ik dus maandag gebeld naar Italie om te vragen of hij verzonden was (er is niets zo erg als met mensen praten die geen engels kunnen spreken en begrijpen!!).
Hij was niet verzonden zeiden ze, was nog niet gelukt zou woensdag worden, maar hij beloofde me nog een foto van de achterkant te sturen.
Ik kreeg dinsdag een emailbericht dat zijn digitale camera kapot was gegaan (jaja!!).
Ik was opzoek naar een volledig naturel Levin, en een dag voor het verzenden komt hij er even mee dat de achterkant vintage sunburst is, en dat het bovenblad gewoon is afgeschuurd.
Toen heb ik natuurlijk direct de koop afgezegd (nooit meer wat gehoord daarna!).
Uiteindelijk is het nu wel goedgekomen met de Levin (zie elektrische gitaarforum), maar ik had dus bijna een slechte Levin gekocht (althans met cash on delivery had ik hem terug kunnen geven zonder risico).

Het bedrijf in kwestie was www.tomassone.it in Bologna, Italie. Iemand een ervaring met dit bedrijf?

AntY
27 juni 2004, 14:59
ja, in mijn zoektocht naar een rickenbacker raadde iemand op talkbass die winkel aan.

overigens heb ik ze zelf gewoon een mail gestuurd met een tekst in t engels, en dezelfde tekst in redelijk italiaans. dat werkte vrij goed, maar inderdaad, 2 dagen op antwoord wachten. italiaans ontcijferen gaat me nog redelijk af met een internetvertaler.

prs
27 juni 2004, 15:34
Ja Anty, ik heb ze ook vertaald met een internetvertaler; Worldlingo.
Heb je je Rickenbacker ook daadwerkelijk daar gekocht?

AntY
27 juni 2004, 15:54
nee ze waren te duur.

Braindead
27 juni 2004, 17:16
Tja als ik zie wat er inderdaad een hoop koopjesjagers op marktplaats e.d. rondlopen. Daar zou ik me als verkoper ook stierlijk aan ergeren.
Vaak prima gitaar te koop aangeboden wordt er ongeveer een bod gedaan van 60% of 65%. Tja als je dan ook nog denkt dat die verkoper meteen in zijn pen klimt (toetsenbord) Dan heb je toch ergens iets niet goed zitten. :-?

Dirk_Hendrik
28 juni 2004, 15:22
Tja als ik zie wat er inderdaad een hoop koopjesjagers op marktplaats e.d. rondlopen. Daar zou ik me als verkoper ook stierlijk aan ergeren.
Vaak prima gitaar te koop aangeboden wordt er ongeveer een bod gedaan van 60% of 65%. Tja als je dan ook nog denkt dat die verkoper meteen in zijn pen klimt (toetsenbord) Dan heb je toch ergens iets niet goed zitten. :-?



Op zich niet zo vreemd toch, dat koopjesjagers. Uiteraard loopt iedereen op MP rond in de hoop een voordeeltje te scoren.

Jammergenoeg zitten er op MP ook heel veel verkopers die of zo ongeveer de nieuwprijs van hun ding willen vangen (5 euro er af want zo goed als nieuw (4 jr) of denken dat ze het ultieme item te koop hebben.

Dat is dus waar die verkoper met z'n 60 of 65% een realistischer beeld heeft en een aardig bod neerzet.