PDA

View Full Version : Omzetten mp3 naar midi



heavy-metal-thunder
21 juni 2004, 13:45
Misschien niet op de juiste plaats gepost, maar ik waag het erop :

weet er iemand hoe (en waarmee) je een mp3 bestand kan omzetten naar *.midi??

Mark S
21 juni 2004, 13:47
volgens mij kan dat niet (andersom wel)

lupoloco
21 juni 2004, 13:52
euhm het kan wel, alleen is het resultaat niet fantastisch te noemen

http://www.google.com/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=mp3+to+midi&btnG=Zoeken&lr=

Kjiratsiekoedel
21 juni 2004, 13:52
kan eigenlijk niet.

't kan namelijk wel, maar das te lastig

Monty
21 juni 2004, 13:55
Ik zou het er niet op wagen.

Volgensmij moet je het toch opnieuw inspelen op een keyboardje/sequencer?

Mark S
21 juni 2004, 14:01
Je kan natuurlijk elk format converteren naar wat anders, de resultaten zijn hoe dan ook bedroevend, ook van midi naar MP3. Als je de midi-file ook nog wil splitten (b.v. voor oefendoeleinden) kan je het helemaal vergeten!

Zou ook te mooi om waar te zijn, zouden we van elk bestaand nummer een perfecte backing-track kunnen maken.

Mithrandir
21 juni 2004, 14:53
Technisch vast mogelijk, maar ontzettend lastig en ik kan me niet voorstellen dat er software is die dat ook maar een beetje fatsoenlijk kan.

MIDI is namelijk geen geluid, maar een aansturingstaal. Als je een MP3 wilt gaan omzetten naar MP3 moet je dus eerst proberen meerdere tracks te filteren uit de MP3 (drum, gitaar, zang, keys, blazers, whutevah) dat is al een hele moeilijke klus. Daarna moet je die tracks ook nog eens proberen om te zetten naar MIDI - tracks, door frequencies en timing te analyseren en om te zetten naar hits op de midi track, dit is zo mogelijk nog lastiger.

Software die dit perfect kan verdient een nobel prijs.

M.a.w.......forget it.

bert k
21 juni 2004, 16:38
Ik verplaats dit naar Recording.

Horus
22 juni 2004, 22:32
Er zijn op het wereld wijde web ook best veel midi files van bekende en wat minder bekende nummers te vinden. Bovendien kan je ze vaak ook wel kopen (d'r zit copyright op midi's) maar ik zou niet weten waar je daarvoor moet zijn.

Retinite
9 juli 2004, 22:13
try download.com en zoek op wav to midi ik had ooit iets dat widi heette, je herkende t wel de melodie, maar hij zet r veel te veel noten in en t beste resultaat behaal je met 1 instrument dat precies zuiver is... naspelen is onmogelijk door het grote aantal noten dat de comp er zelf tussen gooit (noten die r niet zijn!) iig dta prog kon geen partijen onderscheiden, dus álle noten kwamen op de score van 1 instrument... het wertk echt zeker niet geweldig... of je moet misschien héle dure software hebben...
zijn t bekendie liedjes zijn die je wilt 'oefenen' download dan guitar pro (4) of koop t en down dan van www.mysongbook.com het liedje (staan er echt heel veel) die kan gp4 ook omzetten naar midi of afspelen op n extern midi apparaat -> het programm werkt met midi dusz... maar als ze onbekend zijn dan heb je pech :wink:

Retinite
9 juli 2004, 22:14
try download.com en zoek op wav to midi ik had ooit iets dat widi heette, je herkende t wel de melodie, maar hij zet r veel te veel noten in en t beste resultaat behaal je met 1 instrument dat precies zuiver is... naspelen is onmogelijk door het grote aantal noten dat de comp er zelf tussen gooit (noten die r niet zijn!) iig dta prog kon geen partijen onderscheiden, dus álle noten kwamen op de score van 1 instrument... het wertk echt zeker niet geweldig... of je moet misschien héle dure software hebben...
zijn t bekendie liedjes zijn die je wilt 'oefenen' download dan guitar pro (4) of koop t en down dan van www.mysongbook.com het liedje (staan er echt heel veel) die kan gp4 ook omzetten naar midi of afspelen op n extern midi apparaat -> het programm werkt met midi dusz... maar als ze onbekend zijn dan heb je pech :wink:

Retinite
9 juli 2004, 22:16
try download.com en zoek op wav to midi ik had ooit iets dat widi heette, je herkende t wel de melodie, maar hij zet r veel te veel noten in en t beste resultaat behaal je met 1 instrument dat precies zuiver is... naspelen is onmogelijk door het grote aantal noten dat de comp er zelf tussen gooit (noten die r niet zijn!) iig dta prog kon geen partijen onderscheiden, dus álle noten kwamen op de score van 1 instrument... het wertk echt zeker niet geweldig... of je moet misschien héle dure software hebben...
zijn t bekendie liedjes zijn die je wilt 'oefenen' download dan guitar pro (4) of koop t en down dan van www.mysongbook.com het liedje (staan er echt heel veel) die kan gp4 ook omzetten naar midi of afspelen op n extern midi apparaat -> het programm werkt met midi dusz... maar als ze onbekend zijn dan heb je pech :wink: