PDA

View Full Version : Nieuwe amp gescoord



Horus
21 juni 2004, 13:40
Heb vandaag een nieuwe amp gekocht:
http://www.behringer.com/BX3000T/index.cfm?lang=ENG
De behringer Ultrabass BX3000T (hoezo onnodig lange naam?)

Bij muzik produktiv, samen met een speakerkabeltje voor 250 euro. En dat voor 300 watt :)

En dan wat ik d'r van vind natuurlijk:
Ik heb een tijd geleden een Eden 2x10 cab op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje, dat was waarschijnlijk een van de beste beslissingen van mijn leven. Ik blaas nu elke hartke omver! Hij klinkt echt lekker vind ik. Die "dynamizer" octaver die erop zit is zwaar bagger maarja, who needs that shit anyway. Ik niet in ieder geval. Hij klinkt helemaal niet agressief, haast romig (kan door mijn cab komen) en de EQ werkt perfect. Geen onnodig grote grafische EQ, maar een zeer doeltreffend aantal pots voor bass, lowmid, mid, highmid en treble. Daarnaast ook nog 2 knopjes voor deep en bright, dus voor ultra hoog en laag. Daarmee kan je er echt heel veel verschillende tones uit halen. En er zit ook nog gewoon ff een beswel stevige footswitch bij voor de shape functie (soort quick-EQ waarmee je snel kunt wissen tussen 2 verschillende tonen, vet handig).

Ik kan mijn pret niet op :)

MazeMouse
21 juni 2004, 17:15
Dit is gewoon een amp die doet wat ie moet doen. Lekker doorversterken naar zware volumes (alhoewel ik die shape ook zwaar bagger vind. Ik gebruik em zelf altijd alleen maar op kanaal een. Zonder dynamizer en gewoon EQ instellen, volume open en gassen. En om dat te doen is dit de beste keuze die je kan maken)

Venomer
21 juni 2004, 17:25
En je hebt natuurlijk ook nog een hele stoere VU-meter!

Gefeli!

Laus
21 juni 2004, 17:49
todat je op een iets groter podium cq. vol café staat.
(ne de versterker niet hoor, maar tegen 2 gitaarstacks op vlink volume kom je niet op met 300 goedkope watts.)

Maar voor thuisgebruik/oefenen en rustige optredens lijkt het me een ideale versterker.

MazeMouse
21 juni 2004, 19:33
todat je op een iets groter podium cq. vol café staat.
(ne de versterker niet hoor, maar tegen 2 gitaarstacks op vlink volume kom je niet op met 300 goedkope watts.)

Maar voor thuisgebruik/oefenen en rustige optredens lijkt het me een ideale versterker.
Die 300 goedkope watts ramden anders bij mijn laatste optreden met relatief gemak door het geluid van de gitaren heen. (en dat was toch 2x 200watt waar ik doorheen moest)
Dus doe het niet af als 'ach, het is maar goedkoop dus veel zal het niet zijn' als je dat ding netjes aansluit zoals het hoort (300watt @ 4ohm) dan krijg je ook echt het volume dat je bij 300watt zou mogen verwachten.

En zeker met een zeer fatsoenlijk kabinet zoals een Eden of in mijn geval dan een Hartke is het geluid ook nog vrij redelijk tot goed te noemen. En voor iemand die toch ook regelmatig met dure versterkers staat te spelen (oefenruimtes de gexte) zou ik toch bij welke hoeveelheid geld ook nog voor deze gaan (tenzij ik voor Phil Jones Bass versterkers kan gaan :))

Surferboy
21 juni 2004, 20:03
Hmm....klinkt ongeveer als mijn setup binnenkort, ik heb nu een EBS 2*10 en ga ook een Behringer aanschaffen! Hoe is het laag met een 2*10?

MazeMouse
21 juni 2004, 21:27
Hmm....klinkt ongeveer als mijn setup binnenkort, ik heb nu een EBS 2*10 en ga ook een Behringer aanschaffen! Hoe is het laag met een 2*10?
Geen idee.
Maar met alleen een 2*10 haal je toch niet de 4ohm die je eigenlijk zou moeten hebben voor het beste effect? (let wel dat hij op 8ohm maar ongeveer 170 watt geeft ipv de gezegde 300)
Dus als je dat doet voor het beste effect er nog zo'n kabinet bij plakken of een 1x15" bij nemen.
(maar dan nog, met het laag is het prima in orde want ik mishandel em dagelijks met mijn lage-B en hij overstuurt nog niet een klein beetje zolang ik het niet wil. En zelfs als ik het wil moet ik em helpen :D)

Surferboy
22 juni 2004, 08:53
Het is een 4-Ohms cab... :wink:

Laus
22 juni 2004, 10:15
todat je op een iets groter podium cq. vol café staat.
(ne de versterker niet hoor, maar tegen 2 gitaarstacks op vlink volume kom je niet op met 300 goedkope watts.)

Maar voor thuisgebruik/oefenen en rustige optredens lijkt het me een ideale versterker.
Die 300 goedkope watts ramden anders bij mijn laatste optreden met relatief gemak door het geluid van de gitaren heen. (en dat was toch 2x 200watt waar ik doorheen moest)
Dus doe het niet af als 'ach, het is maar goedkoop dus veel zal het niet zijn' als je dat ding netjes aansluit zoals het hoort (300watt @ 4ohm) dan krijg je ook echt het volume dat je bij 300watt zou mogen verwachten.

En zeker met een zeer fatsoenlijk kabinet zoals een Eden of in mijn geval dan een Hartke is het geluid ook nog vrij redelijk tot goed te noemen. En voor iemand die toch ook regelmatig met dure versterkers staat te spelen (oefenruimtes de gexte) zou ik toch bij welke hoeveelheid geld ook nog voor deze gaan (tenzij ik voor Phil Jones Bass versterkers kan gaan :))

je maakt me wel nieuwsgierig.

Lazy B.
22 juni 2004, 11:46
Puik apparaatje hoor! :D

Horus
22 juni 2004, 11:56
Klopt dat ik d'r nu nog lang geen 300 watt uithaal, maar dat hoeft ook (nog) niet. En dat wat MazeMouse zegt over die 2x200 watt tegen 300 watt, geloof ik geen barst van. Als je werkelijk 400 watt aan gitaren hebt dan heeft iedereen in de zaal direkt een gehoorsbeschadiging, behalve als je echt in een mega grote zaal staat, in welk geval 300watt vet niet genoeg is nee. Maar het ging me meer ff om het geluid, en daar ben ik zwaar, zwaar tevreden over :)

Anavrin
22 juni 2004, 12:32
die heb ik ook een half jaartje gehad, en nu heeft Clunk 'm. Ik heb 'm weggedaan omdat ik toch niet helemaal tevreden was, en 'm eigenlijk alleen maar kocht, omdat alle andere bastops toen veel te duur waren. Die andere begonnen nl allemaal pas bij 800 euro, en ik wilde maximaal rond de 500 uitgeven. Toen begin dit jaar de Hartke's dus in de uitverkoop gingen, heb ik een HA3500 (en meteen maar een rackje)gekocht voor de 500 euro die ik eigenlijk wilde uitgeven:
http://members.home.nl/anavrin88/images/fullsetup.JPG

frenske
22 juni 2004, 12:59
Had je de versterker zo hard staan, dat jij en je foto-toestel mee trilde!!! :D Nice action picture anyway!

MazeMouse
22 juni 2004, 17:25
Klopt dat ik d'r nu nog lang geen 300 watt uithaal, maar dat hoeft ook (nog) niet. En dat wat MazeMouse zegt over die 2x200 watt tegen 300 watt, geloof ik geen barst van. Als je werkelijk 400 watt aan gitaren hebt dan heeft iedereen in de zaal direkt een gehoorsbeschadiging, behalve als je echt in een mega grote zaal staat, in welk geval 300watt vet niet genoeg is nee. Maar het ging me meer ff om het geluid, en daar ben ik zwaar, zwaar tevreden over :)
Je hebt ook altijd je volume helemaal open gedraait staan. :roll:

Ik kwam iig op de volume verhoudingen MAKKELIJK erin mee. (maar dat is een kwestie van helemaal perfect afstellen met je band)
En in een enorm grote zaal wordt je vrijwel altijd doorversterkt (ja, mijn oud-gitaarleraar speelt nog altijd op een Fender 40watt buizencombo en die is zelfs in grote zalen goed hoorbaar (doorversterken de gexte)
Dus dat je niet hoorbaar zou zijn tegen 2 gitaren in is bullshit. Je moet jezelf sowieso niet te hard zetten want dan kunnen de geluidsmensen er niks meer mee.
Bescheiden volume gebruiken voor jezelf en de gitaren. Zorg dat je op podium gewoon de goede verhoudingen hebt binnen de band en laat de geluidsmensen maar zorgen voor het geluid in de zaal. (bij doorversterken tenminste)
Tenzij jij zonder doorversterking wil gaan spelen in een grote zaal, dan wens ik je HEEL VEEL succes (En een Phil Jones 1400 watt versterker) toe :P
300 watt is voor basversterker gewoon zekers wel genoeg en iedereen die beweert van niet moet zichzelf serieus eens af gaan vragen of zo hard wel nodig is. Want als je wordt doorversterkt is zo hard zetten alleen maar kut voor de geluidsmensen. Ik heb tijden op een 200watt Peavey (leenverster) moeten spelen en daarmee was ik ook altijd prima te horen dus dat 300watt voor grote zaal te weinig is dat is pas bullshit van de bovenste plank.
(tuurlijk klinkt het heel indrukwekkend om te kunnen zeggen dat je een versterker van dik 800 watt (@2ohm) ofzo kunt blazen maar hoe vaak gebruik je dat? (en hoe vaak speel je zonder 'doorversterking' want de gemiddelde kleine zaal heeft tegenwoordig al volledige PA liggen)

@LAUS
Ik gebruik em zelf als uitversterking van mijn moddeling.
Heb gewoon een standaard 'cliff' eq-instelling erop gezet (niet teveel bas, veel mids, lage trebble) en verder haal ik alles uit mijn moddeler. Maar zelfs zonder dat speelt dat ding lekker weg.
Je moet er alleen geen Ampeg knor uit verwachten. Of een Eden geluidje. Het is gewoon een eigen versterker die zeker niet slecht is en als je em netjes op 4ohm aansluit ook zeker wel enorm veel "BANG for BUCK" geeft. Verwacht alleen niet teveel veelzijdigheid.
Je stelt em in zoals je em fijn vind en dan moet je er daarna gewoon niet meer aan kloten :)

Laus
22 juni 2004, 17:47
mooi verhaal.

maar heb je wel eens op een buitenpodium van enige afmeting gestaan?

Ik kan je vertellen dat mijn 400 watt op 4x12 speakerkast ineens ERG weinig zijn.

Tevens geld in kleine ruimtes dat je een evenwicht met de drummer moet vinden. Dat is moeilijker gezed dan gedaan. Maar door de je bas harder te zetten kun je het geheel ´dichtdrukker´ (met een zooi compressie) waardoor het aangenamer klinkt ondanks dat het harder is.

Met een 2x10" en 300watt redt je dat in stevigere muziek gewoon niet.

en thuis oefen ik gewoon met een 30watt krengetje hoor dus begrijp me niet verkeerd.

MazeMouse
22 juni 2004, 19:50
mooi verhaal.

maar heb je wel eens op een buitenpodium van enige afmeting gestaan?

Ik kan je vertellen dat mijn 400 watt op 4x12 speakerkast ineens ERG weinig zijn.

Tevens geld in kleine ruimtes dat je een evenwicht met de drummer moet vinden. Dat is moeilijker gezed dan gedaan. Maar door de je bas harder te zetten kun je het geheel ´dichtdrukker´ (met een zooi compressie) waardoor het aangenamer klinkt ondanks dat het harder is.

Met een 2x10" en 300watt redt je dat in stevigere muziek gewoon niet.

en thuis oefen ik gewoon met een 30watt krengetje hoor dus begrijp me niet verkeerd.
Ja, dat heb ik ja.
En ook daar werden we gewoon doorversterkt met een paar van die hele mooie enorme boxen aan de zijkanten van het podium. Dus ook daar ging mijn 'doorversterken' verhaal heel mooi op :)
En zoals ik zei: Zorg gewoon dat je met je eigen band het geheel prima in evenwicht hebt en laat het doorversterken de rest doen. (dan hoef je absoluut niet op een monsterlijk hoog volume te spelen)

En ik speel zelf op een 410TP + 115TP (Hartke's) en ik hoef echt niet hard te gaan. (maar goed, gewoon een middagje afstellen om het geluid gewoon prima te krijgen zonder asociaal hard te staan en we komen verder eigenlijk nooit meer aan de volumeknoppen. Maar goed, niet iedere band neemt die luxe.

2x10 red je inderdaad stevigere muziek. Maar ik gebruik ook regelmatig alleen die 4x10 en zelfs dan red ik het met de toch flink stevige metal die ik vaak speel echt wel :)

En thuis zit ik op 16watt (eigenbouw combotje met een 10" speaker en het versterkerdeel van een KUSTOM KBA16)

Begrijp mij ook niet verkeerd maar of wij nu op een ENORM podium staan of op een klein kut 'hokje' waar je je kont niet kunt keren omdat anders je versterker omdonderd wij maken altijd gebruik van hetzelfde volume.

Kheb namelijk regelmatig gehoord "Wat was de bas slecht te horen" of "Wat hoorde je de drummer slecht" en dat was dan echt gewoon de schuld van de geluidsmensen die ons zo baggerslecht doorversterken. (geluid is ook een vak. Als we onze 'eigen' geluidsman bij hebben krijgen we altijd complimenten over het geluid en dat we tenminste niet zo asociaal hard staan dat we slecht hoorbaar zijn. Want ondanks dat we metal spelen en vaak toch flink distortion/overdrive erop hebben liggen hoor je altijd prima wat we spelen :))

En die ene keer zonder doorversterken (in een ENORM klein zaaltje. Er was iets van 30 man en je had het gevoel alsof er 300 man stond zo krap het al was) vond iedereen het geluid ook prima :)
(en dat was 'oefenruimte' volume dat we altijd hadden. Kregen we complimenten over dat we eindelijk eens een band waren die niet zo asociaal hard stonden :))

Horus
22 juni 2004, 22:26
Het ging mij vooral om wat werd gezegt over 300 watt bas, tegen 2x200 watt gitaar, als je dan allebij op (voorbeeld) 70% speelt, dan gaan die gitaristen gewoon zo ongelovelijk veel harder, dat is geen vergelijking. En tuurlijk heb je buiten meer nodig, maar dan mag iid de geluidsman komen helpen :)

Clunk
22 juni 2004, 22:36
dude, ik heb em ook, die behringer, hij is alleen kaputt....
stelletje klootzakken, zal morgen effe bellen hoe het zit met mn nieuwe amp.

hij is nu in Duitsland bij de exproteur volgens mij.

speelt em met een EDEN D410T cab eronder, zalige grommmm

:o

met je fucking marcus miller kaartjes :o

EDIT: er komt ckers wel genoeg herrie uit die BX3000T , er staat 300 watt, nou, t zal wel, maar t zijn wel verdomd veel strakke watts..

ik heb em alleen op de helft gehad een keer, de enige keer dat ie het nog deed eigenlijk, en toen kwam er genoeg uit, was luid en duidelijk te horen ( zat wel met line op PA, was een huge zaal) maar mn podium geluid was bere hard ... :lol:

Anavrin
23 juni 2004, 01:17
Had je de versterker zo hard staan, dat jij en je foto-toestel mee trilde!!! :D Nice action picture anyway!
haha, nee man dat was die smurf die zo hard stond te spelen....





:lol: :-D :razz: :lol:

Laus
23 juni 2004, 09:49
Ja, dat heb ik ja.
En ook daar werden we gewoon doorversterkt met een paar van die hele mooie enorme boxen aan de zijkanten van het podium. Dus ook daar ging mijn 'doorversterken' verhaal heel mooi op icon_smile.gif

Een goede sidefill/geluidsman is zeker een hulpje.


En zoals ik zei: Zorg gewoon dat je met je eigen band het geheel prima in evenwicht hebt en laat het doorversterken de rest doen. (dan hoef je absoluut niet op een monsterlijk hoog volume te spelen)

Gedt als je op een PA speelt zeker. Probleem is dat je een drummer niet snel harder of zachter zet.


En ik speel zelf op een 410TP + 115TP (Hartke's) en ik hoef echt niet hard te gaan. (maar goed, gewoon een middagje afstellen om het geluid gewoon prima te krijgen zonder asociaal hard te staan en we komen verder eigenlijk nooit meer aan de volumeknoppen. Maar goed, niet iedere band neemt die luxe.

Een middagje afstellen....doorgaans binnen 15 minuten. Als ik dit lees vermoed ik dat jullie een hele goede drummer hebben die het drumstel ´aait´.


2x10 red je inderdaad stevigere muziek. Maar ik gebruik ook regelmatig alleen die 4x10 en zelfs dan red ik het met de toch flink stevige metal die ik vaak speel echt wel icon_smile.gif

Ik zeg niet dat je niet hoorbaar bent. Draai mid/hoog bij en je bent hoorbaar. Maar voel je het ook op 5 meter afstand?


En thuis zit ik op 16watt (eigenbouw combotje met een 10" speaker en het versterkerdeel van een KUSTOM KBA16)

gaaf...


Begrijp mij ook niet verkeerd maar of wij nu op een ENORM podium staan of op een klein kut 'hokje' waar je je kont niet kunt keren omdat anders je versterker omdonderd wij maken altijd gebruik van hetzelfde volume.

Kheb namelijk regelmatig gehoord "Wat was de bas slecht te horen" of "Wat hoorde je de drummer slecht" en dat was dan echt gewoon de schuld van de geluidsmensen die ons zo baggerslecht doorversterken. (geluid is ook een vak. Als we onze 'eigen' geluidsman bij hebben krijgen we altijd complimenten over het geluid en dat we tenminste niet zo asociaal hard staan dat we slecht hoorbaar zijn. Want ondanks dat we metal spelen en vaak toch flink distortion/overdrive erop hebben liggen hoor je altijd prima wat we spelen icon_smile.gif)

in een klein kuthok is meestal geen PA. Doorgaans heeft zelfs de zanginstallatie te weinig vermogen. Wij krijgen regelmatig het compliment dat het geluid vet was, maar wel erg hard. Wat heb je liever?


En die ene keer zonder doorversterken (in een ENORM klein zaaltje. Er was iets van 30 man en je had het gevoel alsof er 300 man stond zo krap het al was) vond iedereen het geluid ook prima icon_smile.gif
(en dat was 'oefenruimte' volume dat we altijd hadden. Kregen we complimenten over dat we eindelijk eens een band waren die niet zo asociaal hard stonden icon_smile.gif)
Onze oefenruimte is zwaar geïsoleerd waardoor elk geluid wordt afgedempt en de amps dus erg hard staan om met het drumstel mee te komen. Is wel een nadeel. Het kan nooit zo zijn dat je altijd op hetzelfde volume staat, zet je amp maar eens in een hoek of voor een dik gordijn.

Over die kleine ruimtes is wel een mooi punt trouwens. Ik vind altijd dat je daar aan gewoon 3 combotjes genoeg hebt. Terwijl de band altijd de complete stacks meesjouwt. Die discussie heb ik nog steeds niet gewonnen.

sickpunk
23 juni 2004, 11:08
een hele middag stellen? bij bouwen op en stellen af BINNEN 15 minuten(en daarvan gaan er 10 naar de drummer kwa opbouwen) iedereen met hun elle lange opbouw afbouw en soundcheck shit... jezus hoe moeilijk is het om een versterker het podium op te pleuren... 1 nr te spelen en gewoon alle volumes op elkaar af te stemmen... hooguit 15 minuten werk...(moet ook wel hier, want meer dan 15 minuten krijg je ook ECHT NIET!)

AntY
23 juni 2004, 11:51
iwj hadden altijd de versterkers gewoon neergezet waar we stonden, en dan liep de gitarist altijd te klagen dat ik te hard stond, terwijl zijn behringer recht vooruit liep te blazen en niemand hem hoorde etc.. etc.. en de sologitarist stond weer te hard en zo.

nu zetten we alles gewoon dicht bij mekaar in een rechte lijn. 2 2x12" combos voor de gitaristen. de ene staat onder mijn speaker kast, de ander staat ernaast. nu hoort iedereen elkaar even hard, scheelt een hoop in geluid en gezeik :)

MazeMouse
25 juni 2004, 11:06
[quote]
Een goede sidefill/geluidsman is zeker een hulpje.
Zekers waar :)


Gedt als je op een PA speelt zeker. Probleem is dat je een drummer niet snel harder of zachter zet.
Ligt eraan of je drummer ook wordt doorversterkt.


Een middagje afstellen....doorgaans binnen 15 minuten. Als ik dit lees vermoed ik dat jullie een hele goede drummer hebben die het drumstel ´aait´.
Aaien niet maar hij is wel goed :D
Nee, juist een middagje om het ook eens in andere opstellingen te hebben geprobeerd.
Stap 1: Men komt binnen
Stap 2: Men stelt op met de hele meuk.
Stap 3: Men stelt wat volumes af tot het voor ons gevoel allemaal prima is en toch niet gelijk veel te hard.
Stap 4: Men verschuift de hele meuk om tot een andere opstelling en herhaalt stap 3

(en dan ontdek je vaak wel dat een verschuiving van anderhalve meter met een gitaarversterker je hele geluid ineens omgooit. We hebben het zelfs gedaan dat we het drumstel 'naar buiten' richtte en de versterkers ook en met zijn allen in het midden van de ontstane cirkel zijn gaan staan. Je hebt er geen reet aan tenzij je melig bent :P)


Ik zeg niet dat je niet hoorbaar bent. Draai mid/hoog bij en je bent hoorbaar. Maar voel je het ook op 5 meter afstand?

No offence maar ik heb dus wel eens op een podium gestaan met een versterker die niet van mezelf was. En daar voelde ik mezelf meer dan dat ik mezelf hoorde zo gruwelijk bagger dat dat ding was ingesteld. Nee dank je, dan heb ik liever meer zuiver volume en wat minder 'earthshaking' :)



in een klein kuthok is meestal geen PA. Doorgaans heeft zelfs de zanginstallatie te weinig vermogen. Wij krijgen regelmatig het compliment dat het geluid vet was, maar wel erg hard. Wat heb je liever?

PA voor de zang nemen we altijd sowieso zelf mee. (altijd dat gezeur met monitoring anders. Het is erg als je zangeres tussen het publiek gaat staan omdat ze zichzelf daar beter kon horen als op het podium)
Ik heb liever het compliment dat het geluid heel vet was en daarbij nog het compliment dat we eens een 'verademing' waren over dat we niet zo asociaal hard stonden :P



Onze oefenruimte is zwaar geïsoleerd waardoor elk geluid wordt afgedempt en de amps dus erg hard staan om met het drumstel mee te komen. Is wel een nadeel. Het kan nooit zo zijn dat je altijd op hetzelfde volume staat, zet je amp maar eens in een hoek of voor een dik gordijn.
Kijk, dat speelt ook mee natuurlijk
Ghe, onze oefenruimte is een schuur midden in een weiland dus we hebben totaal geen isolatie.
En ik ben tijdens een soundcheck vooral eerst bezig mijn versterker goed neer te zetten. En als dat niet helpt draai ik er een klein stukkie volume bij op mijn V-amp maar aan de amp zelf kom ik gewoon vrijwel nooit aan (tenzij ik weer eens met mijn zatte kloten tegen een van de knoppen aan stoot :amp: )



Over die kleine ruimtes is wel een mooi punt trouwens. Ik vind altijd dat je daar aan gewoon 3 combotjes genoeg hebt. Terwijl de band altijd de complete stacks meesjouwt. Die discussie heb ik nog steeds niet gewonnen.
Als ik nou een combo'tje zou vinden waarover ik net zo tevreden zou zijn als de stack die ik nu heb zou ik ALTIJD mijn combo'tje meenemen :P
(Phil Jones Bass SIX-PAK here I come.... als ik de loterij win)
Maar aangezien ik behalve een Hartke HA3500 combo nog nergens een combo heb gevonden die echt een goed gevoel gaf zit ik vast aan de stack ;) (want de HA3500 is duurder dan de stack die ik nu heb toen ik die bij elkaar kocht)



@Sickpunk
We hebben dat stellen dus in de oefenruimte een keer gedaan.
Tegenwoordig:
Wij rammen de shit het podium op -> we slaan wat 'herrie' aan om de amps in een goede opstelling te schuiven -> Stemmen nog even -> Tegen die tijd is de drummer wel klaar (not really, maar dat hopen we altijd) -> Dan nog een keer wat herrie of die goed te horen is (weet hij hoe hard hij mag rammen)
En dan kunnen we gaan. Het langste werk is altijd het wachten op de drummer :D

@Anty
Hey, dat is een leuk idee om te proberen volgende repetitie.
Ipv 3 afzonderlijke stacks gaan we er 1 grote muur van maken....
(flinke muur overigens.... 1x 4x10", 1x 1x15" en 4x 2x12" (ja, ik heb gitaristen met teveel kasten. Alhoewel ze dat ook van mij zeggen :P)