PDA

View Full Version : Goede soundfiles



BartL
21 juni 2004, 13:05
Heej Mensen, ik ben dus eens een beetje rond aan het kijken naar een nieuwe versterker. Ik weet dus (toch) nog niet of mijn Marshall de deur uitgaat.

Ik vroeg me af of er een site was waar ik soundfiles van verschillende versterkers kan horen. Of misschien hebben jullie wel soundfiles van onderstaande combo's;

Rivera R30
Engl Thunder Reverb
Engl Screamer
Fenders...?

...en nog meer goede combo's van onder de 1000 euro :)

Edit: Ik vraag eerst om soundfiles, zodat ik van tevoren weet wat ik misschien kan gaan testen.

Mithrandir
21 juni 2004, 13:11
Je mag wel een keer langskomen om mijn Engl Thunder Reverb te horen als je dat wilt, maar dan kan je net zo goed in de winkel testen :)

Ik ben wel van plan om wat clips op te nemen, maar dan moet ik een goeie microfoon en een klein mixertje hebben. Ik weet verder geen plekken waar samples staan, je zou eens kunnen rondsnuffelen op HC.

mayly
21 juni 2004, 14:37
www.rocksolidamps.com/sounds.php

daar vind je er wel enkele van de thunder en de screamer.

BartL
21 juni 2004, 18:07
Tering hey...wat klinken die dingen toch lekker, ook die Thunder! (De clips zijn wel opgenomen over een Uber-cab van Bogner, dus dat zal al een klein beetje verklaren...maar dan nog :) ) Die Thunder is toch wel een kanshebber. Wat eenvoudiger dan de screamer en wat goedkoper. Zeker als je bedenkt dat er bij de Screamer eigenlijk nog een floorboard hoort...

BartL
21 juni 2004, 18:13
Edit: Zit net eens naar die prijzen te kijken...
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-165446.html
Maar 729 euro :o Dat scheelt 160 euro met feedback :-?

soup
21 juni 2004, 18:34
de screamer heeft er ook wel best een goei prijs
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-160990.html

BartL
21 juni 2004, 18:39
Hoeveel kost die Screamer hier in Nederland ongeveer?

Nicci
21 juni 2004, 19:01
ik dacht dat hij minimaal 3 of 4 kanalen moest hebben . . . . :cool:


soundfiles zeggen niets. helemaal niets. te veel variabelen denk ik. je moet er zelf over spelen. en dat lijkt me bij de genoemde versterkers niet een zo'n groot probleem.

soup
21 juni 2004, 19:05
Hoeveel kost die Screamer hier in Nederland ongeveer?
is dat niet rond de 1000-1200euro

BartL
22 juni 2004, 00:31
Hmmm...dus dan scheelt het toch wel een stuk; Nederland - Duitsland. Zeker omdat ik praktisch op de grens woon. Eén verkeerde afslag en ik zit in Keulen :cool: