PDA

View Full Version : feedback element



Ronny
21 juni 2004, 12:28
Heb onlangs een Squier Bullet uit '89 gekocht. Heeft een humbucker in de brugpositie die heel snel begint "rond te zingen" bij een hoge "gain"-stand van mijn versterker (Koch Twintone), als ik de eindtrap open draai (ik hou genoeg afstand tussen gitaar en versterker).
Aangezien de humbucker wel lekker scheurt, wil ik proberen om dit euvel te verhelpen. Zou ik het element in een badje gesmolten was kunnen dompelen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Harry
21 juni 2004, 19:36
zonde, een bullet is geloof ik een van de slechtste gitaren ooit, en dat bij zo'n dure versterker......


Oja, verder heb ik geen tips.

Javaca
21 juni 2004, 21:26
-Minder gain gebruiken
-toneregeling inbouwen op de humbucker.
-tussenstand gebruiken en tone dicht (heel diep geluid)

Rubenios
21 juni 2004, 23:41
tip:

andere gitaar kopen

ben???
21 juni 2004, 23:53
tip:

andere gitaar kopen

ja, precies.

welkom in de reclame-topic.

Rubenios
21 juni 2004, 23:57
ik noemde nog geen merk hoor :roll:

ben???
21 juni 2004, 23:57
welkom in de squier bullet series reclamet-topic

Monty
22 juni 2004, 00:08
Andere (goeie) humbucker kopen ken natuurlijk ook, wil je je bullet niet willen vervangen (wat ik bèst kan begrijpen).

Ronny
22 juni 2004, 10:21
Ja, ja, ik kan het begrijpen dat er nogal lacherig over het Squiertje gedacht wordt. Maar ja, dat ding heeft gewoon een lekkere hals. Vindt je niet veel meer tegenwoordig in zo'n budget-klasse.
En wees gerust over die dure Koch. Die wordt veelvuldig verwend met de klanken van mijn ' 79-er strat en mijn Godin St-I. (Voor de liefhebbers onder de gitaristen.)

Trouwens, ik heb inmiddels al wat info gevonden. Aan jullie collega-gitaristen heb ik ook niks, hahahahaaa !!!!

Kunnen jullie zelf ook waxen in de toekomst.

http://www.provide.net/~cfh/pickups.html

Mithrandir
22 juni 2004, 10:41
0wn3d

Aan sommige gasten hier heb je idd niks Ronny, commentaar hebben is het enige waar ze goed in zijn :roll:

Negative K3 fan
22 juni 2004, 10:48
op die site staat wel

WARNING: be careful! you can ruin a perfectly good pickup trying to pot it. For this reason, I recommend letting a professional do this for you.

volgens mij is het heel makkelijk je elementen naar de kloten te helpen.

Swan
22 juni 2004, 10:52
maar t is geen perfectly good pickup dus maakt t niet echt uit :razz:

ik zou er gewoon n goeie hum inzetten

Raffel
22 juni 2004, 11:14
is het niet 'HET' topic in plaats van 'DE' topic?

Mark S
22 juni 2004, 11:27
Aan jullie collega-gitaristen heb ik ook niks

+1

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem, ik heb alleen geen squier maar een '93 Gibson Les Paul Custom en het dekselse element is een 498T Alnico Humbucker. Ik speel nooit high gain, mijn toonregeling is niks mis mee (al m'n andere gitaren hebben geen probleem) en de amps zijn ook ok (Rivera KR55 & TBR, Marshall TSL, Mesa Mark IV: allen gingen fluiten)

Het 'advies' koop maar wat duurder/beter is dus wel erg kort door de bocht, zeg dan maar gewoon dat je het niet weet. :lol:

btw,

De stock-pups gaan er van de week toch uit voor SD Phat Cats P-90's (net binnengekomen!) dus advies heb ik gelukkig niet nodig

Kjiratsiekoedel
22 juni 2004, 11:37
waxpotten is niet moeilijk hoor: http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.php

veel plezier

ben???
22 juni 2004, 18:46
is het niet 'HET' topic in plaats van 'DE' topic?

geen idee, ik was niet serieus. "de topic" is hoe rubenios het schreef in mijn favoriete quote (zie onderschrift).