PDA

View Full Version : Vigier Excalibur Surfreter



Raffel
21 juni 2004, 09:50
Voor degenen die het niet kennen: www.vigierguitars.com

Shawn Lane speelde er op, evenals Gary Moore (ook surfreter) en Ron Thal.

Spelen er hier mensen op Vigier's? Zijn er ook mensen die de Surfreter hebben?

Ik heb er eens ooit 1 bespeeld en was meteen verkocht. Toen ik het prijskaartje zag kwam ik echter ttt in lichte shocktoestand.

vinni
21 juni 2004, 17:17
Yep!

Heb ook een Vigier :-D
Prima gitaar,
Neck met Gragieft stafen erin, goeie tremolo die samen met die Schaller locking tuners zeer goed op stemming blijft, grafiet topkam en nulfret.
De EMG's waar mijn gitaar standaard mee voorzien is heb ik eraf gesloopt. Heb er nu SD's in. Wat minder stevig maar het leeft meer.
Heb ook de schajeling laten aanpassen....was een beetje vreemd....weet niet meer hoe het origineel was......Bij Westerhaven muziek in Groningen hangen er een paar....

Haf graag een war dikkere en wijdere neck op gehad. Maar ja...
Kan de neck met een maple toets of met rosewood krijgen.

Groet,
Vinni

Raffel
21 juni 2004, 19:12
heb jij ook een carbon vezel gedeelte in de nek dan? Want die hebben geen halspen nodig toch?

vinni
21 juni 2004, 19:16
Dat klopt!

Inderdaad carbon....en geen stelpen.
Vigier garandeerd dat de neck niet krom trekt.
Nu weet ik van één geval waarin dat wel gebeurd is.
Vigier heeft kostenloos de neck vervangen.


Groet,
Vinni

Raffel
21 juni 2004, 23:35
vetjuhs. Is de jouwe ook midi-schakelbaar?

Ik zag er persoonlijk het voordeel niet van in, maar je meneer Vigier heeft eens aan me uitgelegd dat dat een nieuwe snufje was dat ze in de vigier gitaren gingen verwerken. Je kunt dan dus pickups switchen en volume met een midi pedaal veranderen. Ik zei dan dat dat wel een beetje omslachtig is, zeker als je gedurende een solo 3 keer van pickup switcht of zo. Toen keek ie niet zo blij meer en hij zei ook niet zo veel meer :D

Raffel
24 juni 2004, 10:18
De website van vandermeer doet het niet meer, dus ik vraag me af of er nog wel een dealer is voor Vigier in NL, iemand een idee?

Lordhar
25 juni 2004, 12:40
Doe mij maar een fretloze

ninja
25 juni 2004, 17:00
wat kost dat zo'n vigier?

Texter
25 juni 2004, 18:54
Jan van het Meer zit er nog steeds...gewoon mailen op Janvanhetmeer@wanadoo.nl ...die site van hem is idd verdwenen.
Vigiers zijn best goedkoop voor wat ze bieden. De kwaliteit is echt geweldig. De supra's zijn geloof ik 1300 euro...mijn Excalibur Original was 1667 een half jaar terug en de custom is zo'n 1900 euro. De Surfreter is 2050-2150 euro ofzo. Geen slechte prijzen...300 euro onder die in Frankrijk. Je krijgt ze in een gigbag, maar het schijnt dat er een koffer aankomt. De wachttijd is 4 maanden.

vinni
25 juni 2004, 20:08
Nou...dat midi-schakelbare ding....
Tja...kan toch handig zijn in b.v. een coverband als je met één druk op je controller je amp, affecs en gitaar voor het juiste geluid/nummer wil schakelen.

Hmm.....nu ik erover na denk....
Waarom bouwt er niet iemand een universeel midi schakelsysteem voor in je gitaar dat je dus in elke gitaar kan bouwen?

Moet te doen zijn......heb al eens eerder gezegd....moet de productontwikkeling in...hahaha.

Enne....mijn Escalibur Ultra was iets van Eur 1800.

Groet,
Vinni

Raffel
26 juni 2004, 01:18
wordt nog even sparen zo te zien dan :)

Wel leuk om te zien dat er hier toch een aantal mensen een Vigier hebben. Het is zeker wel een kwaliteitsmerk. En de vorm van de Excalibur staat me ook zeer aan, aangezien ik ook een Ibbi fan ben.

evilpompie
29 juni 2004, 01:37
Heb een vigier excalibur indus, zo'n zwarte met twee dimarzio paf humbuckers die je ook single kan schakelen. Superfijne mat gelakte hals. Ken weinig gitaren die zo makkelijk spelen.

pikasso
29 juni 2004, 16:57
Ik heb tijdens een clinic met Bumblefoot (ron Thal) nog een tijdje met meneer Vigier zelf gesproken over gitaren. Hij vroeg me wat ik van zijn gitaren vond. Hij stond erg open voor kritiek (ik had een klein puntje geloof ik).
Zelf speel ik op een ZION, zijn reactie daarop was wel erg grappig.
Ahhh ZION (denk het frans/engelse accent er ff bij)