PDA

View Full Version : gitaar kopen buget 500



Lenweë Míriel
20 juni 2004, 22:46
heey

ik wil graag gitaar gaan spelen maar moet natuurlijk nog alles eerst kopen
mijn buget ligt rond de 500
ik ben van plan de spullen 2de hands te kopen en niet nieuw
kunnen julie mij advies geven

gr lenwee miriel

lupoloco
20 juni 2004, 22:49
watvoor muziek ben je van plan te spelen?

Wilson
20 juni 2004, 22:51
okeeee gaan we weer......

welke stijl wil je gaan spelen? watvoor geluid wil je? is het budget ook inclusief versterker?

iets meer informatie dus graag

wat wel mooi veelzeidig setje is als je nog niet weet wat je wilt:

fender mexico fat strat + roland cube 30

dejohan
21 juni 2004, 00:00
Ajs je héél goed zoekt kan je een tweedehands USA Fender Stratocaster vinden voor 500-650 euro. Heb je ineens een goede gitaar, van een legendarisch ontwerp, en die niet veel in waarde zal dalen.
Er zijn zoveel tweedehands strats in België en Nederland dat het aanbod groot genoeg is, wat de prijs drukt. Ik heb er al twee gevonden van 500€. Je moet wel echt héél goed zoeken, vooral de kleinere zoekertjessites.

skabouter
21 juni 2004, 00:17
als je echt net begint, is het dan verstandig meteen 500 uit te geven ? boel geld, en voor in het begin kan je ook met minder geld wel uit de voeten.

opzich wel verstandig om 2e hands te gaan, kan je vaak wel verkopen zonder verlies (mocht je het niets vinden).
hou er rekening mee dat je ook nog een versterker moet, he. en ook een snoer, band en tas zijn handig

Rubenios
21 juni 2004, 00:29
RTFM FFS!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

skabouter
21 juni 2004, 01:19
hee, niet zo he, zo praat je maar tegen je moeder :evil:

Lenweë Míriel
22 juni 2004, 16:41
nou ik zo graag metal (bijv master of puppets) willen spelen maar ook wat rustigere nummers (nothing else matters en turn the page) dat soort nummers zo ik dus willen spelen

en die 500 is met versterker en tas en al het andere wat nodig is

alvast bedankt gr lenwee miriel

BLOK182
22 juni 2004, 17:17
Roland cube 15/30 + Epiphone LP lijkt me tweedehands te doen en goed voor die muziek.

BlackSun
22 juni 2004, 17:45
Voordat je amster of puppets speelt ben je nog wel ff bezig hoor :wink:

maar ik ben het eens met Blok182. koop een cubeje voor een lekker scheur en clean, en dan een gitaar met humbuckers erbij, zoals een ibanez rg, of epiphone lp.

VaderSlayer
22 juni 2004, 18:56
Nou ik speel 8 maanden ik ken hem nu op de snelle solo na (niet echt strak ofzo :P)

robzilla
22 juni 2004, 19:04
Epi Les Paul idd. De epiphone's zijn leuke gitaartjes en je kan later misschien hem nog een beetje tweaken!

RRRobin
22 juni 2004, 19:40
Nou ik speel 8 maanden ik ken hem nu op de snelle solo na (niet echt strak ofzo :P)

hahaha das juist t punt ;)
maar kzou zeker in t begin niet teveel geld uitgeve idd en voor de rest ga ik met mijn voorgangers mee, epi en cube

amon
22 juni 2004, 19:45
ik snap niet waarom iedereen maar een cube aanbeveeld. hij klinkt wel goed, maar om nou meteen maar weer bij iedereen een cube voor te schrijven...

voor hetzelfde geld heb je 2dehands ook leuke andere amps....

soup
22 juni 2004, 20:26
ik snap niet waarom iedereen maar een cube aanbeveeld. hij klinkt wel goed, maar om nou meteen maar weer bij iedereen een cube voor te schrijven...

voor hetzelfde geld heb je 2dehands ook leuke andere amps....
eindelijk iemand die het zegt , dankje amon ,dankje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Baker
22 juni 2004, 20:34
nou ik zo graag metal (bijv master of puppets) willen spelen maar ook wat rustigere nummers (nothing else matters en turn the page) dat soort nummers zo ik dus willen spelen

das veel te moeilijk joh om te beginnen!

Probeer eerst gewoon es rustig Van Halen!
Of Dreamtheater!

:wink:

BlackSun
22 juni 2004, 20:44
ik snap niet waarom iedereen maar een cube aanbeveeld. hij klinkt wel goed, maar om nou meteen maar weer bij iedereen een cube voor te schrijven...

voor hetzelfde geld heb je 2dehands ook leuke andere amps....

Zoals? :D voor hetzelfde geld weet ik geen andere beginnersamp(ook 2e hands) die zo veelzijdig is, zo leuk klinkt, en waar nog effecten bij zitten ook.
En heb er toch heel wat bespeeld.

Lenweë Míriel
22 juni 2004, 20:47
kan je dan ook nog een andere versterker noemen die ook rond die prijs ligt ik heb namelijk de roland cube 15 bij ik rond de 100 euro gezien en de 30 rond de 200 euro

en ik heb geen Epiphone les Paul die binnen mijn buget lig gevonden zijn er ook nog andere goedkoper merken of kijk ik op de verkeerd sites

gr lenwee miriel

SiNiSTRaL
22 juni 2004, 21:19
epi les paul std is nieuw 460 ofzo...
2e hands moet die wel voor iets van 300 te vinden zijn denkik...

Lenweë Míriel
22 juni 2004, 22:14
heeft iemand ook nog een goede site waar deze spullen op staan
ik heb al op http://muziek.2dehands.nl en http://www.marktplaats.nl gekeken maar daar staan bijna alleen dure les pauls

gr lenwee miriel

amon
22 juni 2004, 22:34
ik snap niet waarom iedereen maar een cube aanbeveeld. hij klinkt wel goed, maar om nou meteen maar weer bij iedereen een cube voor te schrijven...

voor hetzelfde geld heb je 2dehands ook leuke andere amps....

Zoals? :D voor hetzelfde geld weet ik geen andere beginnersamp(ook 2e hands) die zo veelzijdig is, zo leuk klinkt, en waar nog effecten bij zitten ook.
En heb er toch heel wat bespeeld.


nou, pas geleden stond een leuke trace elliot amp te koop met floorboard, voor een kleine 200 euro. als je zoekt vind je het heus wel.

en btw, die cubes zien er niet uit!

dejohan
22 juni 2004, 22:36
heeft iemand ook nog een goede site waar deze spullen op staan
ik heb al op http://muziek.2dehands.nl en http://www.marktplaats.nl gekeken maar daar staan bijna alleen dure les pauls

gr lenwee miriel


kijk eens naar je computerscherm, bovenaan. Daar ja. Daar staat een link genaamd "Gitaarmarkt". Raad eens wat dat zou kunnen zijn? :-D

amon
22 juni 2004, 22:44
:???:

Lenweë Míriel
23 juni 2004, 15:05
mij nooit op gevallen dat dat ook op deze site was

bedankt voor de tip

gr lenwee miriel

Squier4ever
16 juli 2004, 20:48
Er zijn binnenkort ook Line 6 Spider II's te krijgen met 15 of 30 watt -> xtreme veelzijdig! en humbuckers zou ik ook doen voor metal idd want metallica op een strat klinkt niet ( ik spreek uit ervaring)