PDA

View Full Version : Hoe kan ik het beste mijn gitaar schilderen?



hgrondel
20 juni 2004, 21:57
Hallo,

Ik wil graag mijn electrische gitaar schilderen, hoe kan ik dat het beste doen? Welke verf kan ik het beste gebruiken? En wat voor lak moet ik gebruiken? Als iemand me hiermee zou kunnen helpen, zou dat heel mooi zijn.

Ik wil niet een kleur, maar verschillende kleuren en eventueel plaatjes ofzo, mischien wel handig om te weten. De gitaar is van linde-hout gemaakt.

wietse
20 juni 2004, 21:59
zoekfunctie , hier zijn al heel wat topics over geweest.

Bluesbreaker
20 juni 2004, 22:01
idd, maar die fucking zoekfuntie doet het bij mij ook de helft van de tijd niet

en bovendien werden er in die verschillende topics verschillende dingen gezegd, mischen even een topic waarin alles even op een rijtje gezet kan worden?

Luca P
20 juni 2004, 22:43
Moet het netjes?
Of zoiets als:

http://www.fender.com/60cyclehum/06112003/images_current/georgeharrisonstrat.jpg

Pak dan gewoon een kwast en kwasten maar. :razz:

hgrondel
21 juni 2004, 16:04
ja zoiets bedoel ik ja, maar moet ik gewone verf ook gebruiken voor de slagplaat? Ik denk niet dat dat lang blijft zitten, moet je dat ook lakken?

Kjiratsiekoedel
21 juni 2004, 16:16
lakken is handig, volgens mij weet 'fred dons' hier wel meer vanaf

bert k
21 juni 2004, 16:42
Voor de slagplaat zou ik eerst kunststof primer nemen, kan je gewoon bij de Gamma halen. Dan verf erop.

Bluesbreaker
25 juni 2004, 23:31
dus de body gewoon afschuren en met gewone verf schilderen en dan lak erover spuiten? (wat voor spuitlak wordt hard genoeg?)

en de slagplaat eerst behandelen met een kunststof primer behandelen en daarna met gewone verf beschilderen? (en ook weer lakken met dezelfde spuitlak?)

bert k
25 juni 2004, 23:49
Ik zou zeggen, gewone acrylaat, ofwel houtverf (van de Gamma :D ) en tot slot een paar lagen parketlak, dat wel hard.

Bluesbreaker
25 juni 2004, 23:52
(van de Gamma :D )

ik krijg zo'n vermoeden dat je bij de gamma werkt of er aandelen in hebt

maar iig bedankt!

bert k
26 juni 2004, 00:24
Nee!!! Mag ook van de Praxis of de Karwei :-D
Ik heb trouwens wel eens gelezen hier dat het ook prima gaat met autolak. Schijnt door Fender gebruikt te worden.


(Ik ken trouwens John Buisman, die gast van de Gamma-reclame. Die gaat voor zijn doe-het -zelf spullen altijd expres naar een andere bouwmarkt. Vind ie grappig als ze hem herkennen.)

Javaca
26 juni 2004, 21:19
Fender gebruikte Du Pond autolak

hgrondel
28 juni 2004, 18:44
Zeg allemaal bedankt, hiermee ben ik een stuk wijzer geworden. Kan ik mijn gitaar gaan verfen :-D

Luca P
29 juni 2004, 22:54
Enfin wat schildert hij zonder te weten....??

Een 1958 Gibson Les Paul Standard! :dance: