PDA

View Full Version : Diezel cabinet



Flatcat
20 juni 2004, 20:51
Weet iemand de exacte nieuwprijs voor een diezel 412 met vintage 30's??

Heb namelijk een "offer I can't refuse" gekregen, wou eens het verschil zien.......

BLOK182
20 juni 2004, 21:31
SOrry, heb geen idee van de Duitse prijzen (beyers moet me nog mailen) maar ik meende dat een Diezel cab bij Feedback rond de 1100 euro zat, wel met snakeskin tolex trouwens.

soup
20 juni 2004, 22:05
bij feedback staat er een diezel 412 vintage snake angled speakerkast en die kost 1269 euro

Negative K3 fan
20 juni 2004, 22:24
front of rear loaded? niet dat het met de prijs heeft te maken, maar moisschien wel belangrijk voor de aankoop. tenzij je door wilt verkopen natuurlijk.

soup
20 juni 2004, 22:31
deze cabinet is het
http://www.diezel.ch/de/products/images/cabinets/4x12.gif
alleen die in de feedback is met snake skin dus ja moet je niet echt op gaan letten


Cabinets

4x12" Mono 16 Ohm / Stereo 2x8 Ohm
Wahlweise bestückt mit:
4 Celestion Vintage 30 Speakers
oder
4 Diezel Custom Speakers made in Germany
4 steckbare Räder
Farbe/ Finish: Schwarz

Maße (BHT): 745 x 745 x 365mm (ohne Räder)



help je maar verder Negative K3 fan want jij weet er toch alles van en ik nu niet echt ,

Flatcat
20 juni 2004, 23:26
Wat is het verschil in front & backloaded?

Negative K3 fan
20 juni 2004, 23:49
Frontloaded: tighter, more focused, projects better, better definition, tighter lows, cuts better, sounds more modern.

Rearloaded: resonates more, warmer more vintage tone, slightly darker tone, more pronounced lowend, adds more rumble/growl to your tone, and has more give to it.

Flatcat
21 juni 2004, 11:47
woeps tis een 2x12, verklaart al meer de prijs :)
enig idee rond die nieuwprijs?

LordRiffenstein
21 juni 2004, 12:48
woeps tis een 2x12, verklaart al meer de prijs :)
enig idee rond die nieuwprijs?

Ik meen me te herinneren rond de 800euro maar das laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang geleden.

Monty
21 juni 2004, 15:31
Ik heb bij Feedback gevraagd wat een 2x12 kost. Die is 899,- (zo moeten 'm wel bestellen). Die snakeskin 4x12 die daar staat van 1269,- is wel een extra optie, dus ik ga ervan uit dat de gewone zwarte uitvoering iets goedkoper is (rond 1100?).

Flatcat
21 juni 2004, 17:35
Ok dan ga ik ervoor gaan denk ik.

Monty
21 juni 2004, 20:38
Wat is het verschil in front & backloaded?

Frontloaded versie is trouwens ook helemaal dicht. Daarmee bedoel ik dat je de plank aan de achterkant niet los kan schroeven. Ziet er mooi uit :)

Flatcat
22 juni 2004, 16:40
Ik ga hem deze avond halen!

Ben voor één iets bang: dat ik m'n marshall 1960a cab ga haten :)

asesino
22 juni 2004, 17:13
Ga je dan gewoon met je diezel cab optreden ipv je 1960a ??

Alain
22 juni 2004, 17:50
stereo he.

Een uitgang naar je Diezel en een naar je 1960A

Zou je eigenlijk geen 2 x 100 watt willen?

Flatcat
23 juni 2004, 11:15
Idd stereo, maar ik bedoelde: misschien ga ik wel zo vlug mogelijk een diezel 4x12 willen ipv m'n marshall.

Alain: niet echt infeite, aangezien ik eerst die brunetti's ga testen en eventueel kopen.

Is die van jou een 6l6 amp trouwens? Mijne wel. En die 2x50watt is luid.. de eindversterker staat volledig en altijd open, volume wordt geregeld via de jmp1 output level.

Ik heb 'm m'n diezel cab. Zit klein gaatje in de "cloth" maar voor de rest niks aan, en dat voor 550 euro, niet slecht hé.

Alain
23 juni 2004, 13:18
Niet slecht voor een Diezel

de Marshall cabs zijn vrij gegeerd 2e hands

De mijne is met 6L6en ja, 2 x 100 watt. Staat op 1 of 2 of zo.

Laat me weten wat je van die Brunetti's vind. Ik heb er al verschillende meningen over gehoord.

Flatcat
23 juni 2004, 13:28
Will do.

Net de cab getest. Ik denk dat ik binnen een half jaar doof ben.

M'n oren suizen nog zwaar na.

Er komt echt wel meer power uit die diezel 2x12. Qua tone zou ik soms geneigd zijn de marshall beter te vinden voor die typische rock sound.

De attack die je hebt van die vintage 30's is ongeloofelijk. Is zoiets van NU sla je je snaren aan en NU stopt het ook. Heel bassig en zwaar van klank ook, ideaal voor metal, zeker weten.

Kunnen jullie je mening hierin terugvinden?

De clean klinkt ook wat meer overdriven op de 30's dan op de marshall, maar m'n clean op die jmp1 is niet meer wat het geweest is, moet ook dringend lampen es vervangen.

Is het ook niet zo dat de jmp1 distortion niet met de preamp valves werkt (of maar één kanaal ofzo?)?

Monty
23 juni 2004, 13:37
hey Flatcat,

Mooi koopje! Ik had mijn 2x12 ook voor die prijs ongeveer.
Je kan misshcien het doek vervangen, gaat makkelijk omdat je de voorkant eruit kan halen (al geprobeerd?), die zit met klitteband vast aan de kast. Heb je trouwens de front of back loaded?

Alain
23 juni 2004, 13:54
Is het ook niet zo dat de jmp1 distortion niet met de preamp valves werkt (of maar één kanaal ofzo?)?
Eigenlijk nog erger. De lamp wordt niet gebruikt om je klank te kleuren.

Er zit een lamp in, maar niet als in een echte lampen voorversterker zoals bvb. Engl 580 of Mesa Triaxis

Flatcat
23 juni 2004, 19:50
hey Flatcat,

Mooi koopje! Ik had mijn 2x12 ook voor die prijs ongeveer.
Je kan misshcien het doek vervangen, gaat makkelijk omdat je de voorkant eruit kan halen (al geprobeerd?), die zit met klitteband vast aan de kast. Heb je trouwens de front of back loaded?

Ja, heb ik gezien, ook al is het een klein gaatje, ik ga wel eens mailen naar Diezel voor de verkoopprijs van zo'n nieuwe hehe, misschien hebben ze wel een custom kleurtje? Ik zag op een Amerikaanse site dat ze ook meer beige uitziende doeken hadden.

Ik heb de front loaded, is beter voor ons genre (punkrock) denk ik.

@ Alain: Wat doen die lampjes dan in die jmp? enkel clean?? En de distortion is valvestate of een soort pedaaleffect ofzo?

Alain
24 juni 2004, 12:10
@ Alain: Wat doen die lampjes dan in die jmp? enkel clean?? En de distortion is valvestate of een soort pedaaleffect ofzo?
De 2 lampen worden parallel voor ieder kanaal gebruikt, zoals een goedkoop distortion pedaaltje. Het probleem hiermee is dat de JMP-1 volledig afhankelijk is voor de clipping van het kanaal, en niet van de lamp, daarvoor zouden ze serieel moeten staan.
Een echte tube-amp gebruikt de lamp om te clippen, en kan dus niet via een parallel kanaal.

guhlenn
24 juni 2004, 13:13
ik geloof dat je ernaast zit.
Waar heb je die info vandaan?

Alain
24 juni 2004, 13:58
Staat op vele sites.

guhlenn
24 juni 2004, 15:52
noem eens een.

Alain
24 juni 2004, 17:12
Harmony Central
hugeracksinc

http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=3733&highlight=jmp1
lees wat ShonCAE te zeggen heeft.

Shon werkt voor CAE. Die zal wel weten wat hij zegt denk ik he.

Een echte tube pre-amp : Engl E 580 - CAE 3+SE

Ik zeg niet dat het een slechte pre-amp is he.

guhlenn
25 juni 2004, 15:29
was ook echt een vraag. Ik realiseer me dat het ietwat agressief klonk maar ik wou het graag weten Thanks!

G

Alain
26 juni 2004, 08:12
zoek eens op het monsterrack forum op harmony central. Daar heb ik het vandaan. Er zijn heel wat mensen die het beweren. Het wordt ook nooit tegengesproken.