PDA

View Full Version : welke elementen in tele voor funk/rock?



lampz
20 juni 2004, 20:20
welke elementen moet ik in mijn telecaster gooien om een funk/rock geluid te krijgen a la red hot chili peppers?

dejohan
20 juni 2004, 20:57
nou, met ze er in te gooien ga je niet ver komen. :-D

Harry
20 juni 2004, 21:08
lukt het niet met de elementen die erin zitten?

Wilson
20 juni 2004, 21:08
gewoon de originele elementen, en als je perse andere wilt, iets van vintage style elementen.

Jools
21 juni 2004, 01:05
Gaat bij frusciante volgens mij ook meer om de manier van spelen ..

je standaard elementen zijn in ieder geval goed genoeg

Nemesis
21 juni 2004, 09:40
ja idd....funk zit niet in elementen, funk zit in de polsen

IndiepoprockJesse
21 juni 2004, 11:03
ja en de tele is toch al redelijk funky.. veel high enzo..

Jesse//

Bigfoot414
21 juni 2004, 11:24
Funk gaat best goed met een tele hoor. Ik speel het meestal met de switch in de middenstand. Met het brugelement is het inderdaad niet echt mooi, maar met de neck-pu is het goed te doen.

lampz
21 juni 2004, 15:00
nee kijk ik ben bezig met het bouwen van... nouja... ik ben begonnen met het uitdenken voor het bouwen van een telecaster, en vroeg me af welke ik er het beste in kan gooien...

Mithrandir
21 juni 2004, 15:08
Als je dat nou in je startpost had vermeld had je vermoedelijk betere antwoorden gekregen :)

lampz
21 juni 2004, 15:08
hm ja das waar ook.. dacht eigenlijk dat ik vrij duidelijk was maar nu ik het zelf zo teruglees, hm...

lampz
25 juni 2004, 16:21
de seymour duncan STL Vintage '54 Tele lead en rhytm misschien een goede kanshebber?

Rutger
12 juli 2004, 01:07
en nou ff serieus :)

k heb een Revival Tele '52 ri, met de stockpu's die duidelijk beter kunnen. eigenlijk hoef ik niet zozeer meer output ofzo, maar gewoon goede 'vintage'-style pu's. alhoewel de neckpu voor mij niet zo jazzy-warm hoeft als een stocktele, die zou iets meer richting de neck pu van een strat mogen. dus wat helderder.

aanraders?

Rutger
12 juli 2004, 01:12
en nou ff serieus :)

k heb een Revival Tele '52 ri, met de stockpu's die duidelijk beter kunnen. eigenlijk hoef ik niet zozeer meer output ofzo, maar gewoon goede 'vintage'-style pu's. alhoewel de neckpu voor mij niet zo jazzy-warm hoeft als een stocktele, die zou iets meer richting de neck pu van een strat mogen. dus wat helderder.

aanraders?

Neals
12 juli 2004, 14:24
Voor Funk zou ik zelf juist humbuckers nemen, beetje een Custom Tele zeg maar met iig een neck-humbucker.

Stocks kom je idd ook een heel eind mee.

Rutger
12 juli 2004, 14:54
humbuckers are out of the question. :x mijn vraag is overigens niet helemaal hetzelfde als waar het topic over begon, dus wat mij betreft geen overdreven funk geluid. dat krijg je er toch wel uit met een lekker slagje. :)


bedoel je met de stockpu's de fender pu's die ze er tegenwoordig in stoppen? waar kun je die krijgen eigenlijk?

dejohan
12 juli 2004, 19:53
humbuckers are out of the question. :x mijn vraag is overigens niet helemaal hetzelfde als waar het topic over begon, dus wat mij betreft geen overdreven funk geluid. dat krijg je er toch wel uit met een lekker slagje. :)


bedoel je met de stockpu's de fender pu's die ze er tegenwoordig in stoppen? waar kun je die krijgen eigenlijk?

In ongeveer elke degelijke gitaarwinkel.

Rutger
13 juli 2004, 01:48
okay, thanx :)

en wat betreft de handmade pu's? Fralin, Van Zandt en dergelijke? k heb VZ Rock pu's voor mijn strat besteld, dat wordt de plank voor het stevige werk. met de tele wil ik het wat rustiger aandoen: dichtbij de originele sound met iets meer ballen en een wat helderdere neck pu.

kan iemand advies/suggesties geven?

Rutger
13 juli 2004, 09:37
De prijzen van bv Fender en SD elementen zijn ook niet voor de poes, vergelijkbaar met handmade prijzen! :o
als ik de prijzenlijsten op internet mag geloven.
waarom gaat niet iedereen massaal aan de Fralins? voor t geld hoef je t niet te doen.

dejohan
13 juli 2004, 10:50
Geen idee wat handgemaakte pu's kosten, maar ik heb eens Fender Texas Special Tele elementen gekocht voor zo'n 120 €, en in een goedkope tele kopie gestoken (De fender elementen kostten meer dan de gitaar:-)). Om uit zo'n kutgitaar zo'n mooi tele-geluid te krijgen vond ik dat niet echt veel geld.

jaywalker
13 juli 2004, 13:53
Voor Funk zou ik zelf juist humbuckers nemen, beetje een Custom Tele zeg maar met iig een neck-humbucker.

Stocks kom je idd ook een heel eind mee.

Fender verkrachter!!! :evil: You must burn in hell! :evil:

Zoals nemesis als zij. Funk zit in je polsen. Maar waarschijnlijk zal het het beste met vintage styl pu's gaan (zitten namelijk ook in die van frusciante)

Wicked Willy
13 juli 2004, 16:12
Met de stock-picks die er inzitten kun je meer dan genoeg funk uit je tele halen!

Jax
13 juli 2004, 21:32
humbuckers are out of the question

Is dit werkelijk zo. Want ik was van plan om een epiphone G-400 te kopen, maar aangezien die 2 humbuckers heeft zou het mijn muzikale mogelijkheden dan toch echt limiteren. Ik hou namelijk erg van RHCP funk-stijl, en ook van de Jimi Hendrix-sound. Maar daarnaast wil ik ook zeker de een beetje zwaardere riffs kunnen spelen, waar de humbuckers goed, of zelfs essentieel, voor zouden zijn. En nee, twee gitaren is geen optie. Wat moet ik nou?

Jax
13 juli 2004, 21:32
humbuckers are out of the question

Is dit werkelijk zo. Want ik was van plan om een epiphone G-400 te kopen, maar aangezien die 2 humbuckers heeft zou het mijn muzikale mogelijkheden dan toch echt limiteren. Ik hou namelijk erg van RHCP funk-stijl, en ook van de Jimi Hendrix-sound. Maar daarnaast wil ik ook zeker de een beetje zwaardere riffs kunnen spelen, waar de humbuckers goed, of zelfs essentieel, voor zouden zijn. En nee, twee gitaren is geen optie. Wat moet ik nou?

Neals
13 juli 2004, 21:48
humbuckers are out of the question

Is dit werkelijk zo. Want ik was van plan om een epiphone G-400 te kopen, maar aangezien die 2 humbuckers heeft zou het mijn muzikale mogelijkheden dan toch echt limiteren. Ik hou namelijk erg van RHCP funk-stijl, en ook van de Jimi Hendrix-sound. Maar daarnaast wil ik ook zeker de een beetje zwaardere riffs kunnen spelen, waar de humbuckers goed, of zelfs essentieel, voor zouden zijn. En nee, twee gitaren is geen optie. Wat moet ik nou?

Riffen wil best wel met een single coil, misschien zou je aan een SD Quarter Pounder kunnen gaan denken...