PDA

View Full Version : Elektrische akoestische gitaar gezocht..



olivier segers
20 juni 2004, 18:03
Hello,ik heb dus een jaar een prul van een elektrische gitaar gehad maar ik heb deze nu kunnen verkopen..
Ik zou nu graag een elektrische akoestische gitaar kopen maar ik ben niet zo bekend in dit wereldje

Zou iemand mij kunnen zeggen wat in de prijsklasse onder de 500 euro goede akoestische elektrische gitaren zijn? liefst de beste natuurlijk..

iam
20 juni 2004, 20:40
ik zou de takamine EG530C bekijken...
kost rond de 500€ nieuw heeft een goede (denk ik toch) preamp mét handige tuner
en klinkt accoustisch erg goed voor zijn prijs :)
(ik zelf ga voor de jumbo eg523sc, maar die kost wat meer ;))

Luca P
20 juni 2004, 22:37
Ik zoek ook iets in die prijsklasse.
Is Crafter wat?

iam
20 juni 2004, 23:18
crafter schijnt ook wel goed te zijn, maar varieert van model tot model... afwijkingen komen héél vaak voor...

nogmaals, kijk eens naar takamine G-series...

kuifje
22 juni 2004, 16:39
Yo Olivier,

Ik speel op een Crafter FE12/N , ik vind het een heerlijke gitaar met een goede prijs/kwaliteit verhouding, versterkt en met equalizer.
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.
Succes met je keuze en gewoon naar een goede winkel en zoveel mogelijk uitproberen.

roppie
22 juni 2004, 18:06
een merk als seagull is trouwens ook erg goed, onder 500 kun je ook nieuw een leuke vinden met electronica. Misschien als je geluk hebt dat je een tweedehands furch kunt vinden voor rond 500 euro (moet je wel heel erg veel geluk hebben), furch gitaren zijn heel erg goed

if19mt
24 juni 2004, 17:14
Hey!

Ik zou altijd gaan voor een Seagull.. ik heb er nu drie, en ik ben er echt supertevreden over. Onder de 500 euries heb je een paar leuke instrumenten van dit merk, de S6 en de M6 bijvoorbeeld, maar helaas geen elementje. Kost volgens mij 130 euro meer. Misschien iets boven je budget, maar dan heb je wel een gitaar die zich zonder meer kan meten met de vooraanstaande (dure) merken.

Kijk eens op www.seagullguitars.com of www.pbmusic.nl.

Succes!

roppie
27 juni 2004, 19:55
tegenwoordig kost bij feedback een s6 met element 420 euro, balen dat ik mijn s6 zonder net twee maanden daarvoor voor 390 gekocht heb, had het wel geweten voor die 30 euro meer :-?