PDA

View Full Version : Wat is een betere keus



P.A.C.17
23 april 2002, 17:54
Ik wil binnenkort een nieuwe gitaar kopen, maar ik zit te twijfelen tussen een
PRS Santana SE en een Ibanez S 370.
Prs is kwalitatief beter ,maar die SE is wel een goedkoop model van ze en het scheelt toch iets van 150 euro's.
weten jullie of er veel verschil zit in de kwaliteit tussen deze gitaren

M-towns
24 april 2002, 09:12
Ik zou die Ibanez kopen, vind ik fijner spelen.

jeroenmoore
24 april 2002, 19:19
Ik zou voor de Ibanez gaan, heb zelf ook een S serie, maar het speelt heerlijk. Hoewel ik de Yamaha Pacifico ook ECHT Niet slecht vindt spelen, en voor dat geld (380 €)goede kwaliteit hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jeroenmoore op 2002-04-24 19:20 ]</font>

M-towns
25 april 2002, 09:17
nee geen yamaha, ziet er leuk en klinkt misschien mooi, maar neeeee.
Koop ene ibanez, een RG of S. Heb zelf 2 ibanez gitaren, 2 esp custom build een fender american strat en een gibson sg. De ibanez en de eps vind ik het fijnste spelen.

arjanhelmer
25 april 2002, 10:59
heb zelf ook goede ervaringen met de s370. Ik zou voor de ibanez gaan.

Lucky
25 april 2002, 12:07
je durft bijna niet meer te reageren met al deze Ibanez enthousiasme...
over het algemeen gebruikt Ibanez een wat karakterloze houtsoorten voor zijn gitaren.... zoek je een gitaar die neutraal klinkt en waar je met je effecten kleur aan je geluid wilt geven, dan zou ik voor de Ibanez gaan. Zoek je eerder een gitaar die opzichzelf al meer kleur aan je geluid geeft dan zou ik voor de PRS gaan(ik heb het dus niet over het verfje)

KerbStone
25 april 2002, 18:54
Hee, bedoel je met een PRS een Paul Reed Smith? Die zijn toch uit een hele andere prijsklasse dan de Ibanez s370? Ik heb een s470 van Ibanez en het getal achter de s lijkt te zeggen dat een 370 goedkoper is dan een 470...

Ibanez RuleZ
25 april 2002, 19:09
die PRS santana SE is echt geen goede gitaar. ik zou ALTIJD voor de ibanez gaann (als je tussen de santana SE en de s320 moet kiezen). de s320 is van mahonie, en dat is dus geen karakterloze houtsoort!

de PRS is gewoon omdat zij ook een gitaar in de "lagere" prijsklasse willen hebben en er maar een bekende naam tegenaan gooien, voor de marketing.

GA VOOR DIE IBANEZ dude, klinken en spelen echt geweldig (die s'en)

harrald

P.A.C.17
26 april 2002, 12:23
OKEE DAN

P.A.C.17
26 april 2002, 12:28
Ik heb die S uitgeprobeerd, is zeker wel mooi! en klinkt ook niet slecht, maar de hals is niet zo geweldig.
Die is heel breed en plat
Dat vind ik niet echt handig voor solo's
Ik ga wel eerst die prs nog uitproberen
misschien speelt die wel veel lekkerder

Moonchild
26 april 2002, 13:18
Die goedkope PRS is echt zon halve gitaar, ik bedoel, als je PRS wilt, koop dan een echte, want dit valt absoluut niet te vergelijken met het echte werk

daarom Ibanez, hele goeie gitaren, heb zelf een Jem, echt betere gitaren

P.A.C.17
26 april 2002, 13:49
is 686 euro een goeie prijs voor die S 370?
Want ik heb gehoord dat ie ook voor 600 euro te koop is

Lucky
26 april 2002, 13:56
Ik wist niet dat die specifieke gitaar van mahonie was....in dat geval....hmmmm
Mijn persoonlijke ervaring met Ibanez is helaas niet zo heel fantastisch. Ik had een Jem flower pattern waarmee ik constant op zoek was naar een bepaald geluid. Pas toen ik mijn, weliswaar veel stroever spelende en loodzware , Les Paul weer eens oppakte, wist ik weer wat ik zocht. Maar goed het zal waarschijnlijk een kwestie van smaak zijn.
No disrepect intended

sash
26 april 2002, 18:41
Als ik jou was zou ik voor de PRS gaan, een veel voller en beter geluid. Mijn mening over Ibanezzen is als volgt: een stuk spaanplaat waar magneten ingedonderd zijn.

pimmetje
26 april 2002, 18:47
Na zo'n uitgebalanceerde en goed beargumenteerde bijdrage is de keuze duidelijk :smile:

Ibanez RuleZ
26 april 2002, 18:56
@sash

ik denk dat jij dan nog nooit op een goeie ibanez hebt gespeeld. de goedkopere versies laten vaak te wensen over, maar bij gitaren van een euro of 700 zijn het hele goede gitaren. misschien dat jij er niet van houdt, maar ik denk dat er weinig gitaren zijn die lekkerder klinken als mijn Ibanez JPM 100 (overstuurd moet ik er bij zeggen, clean is ie wat onpersoonlijk)

harrald

sebass
26 april 2002, 19:25
jammer dat ik clean erg belankrijk vind. Ik heb op een js 100 gespeeld en ik was er echt niet weg van. Ik vind mijn eigen gitaar stukker beter. Maar ja het blijft subjectief.

Moonchild
26 april 2002, 19:31
maar je moet het uiteindelijk gewoon zelf bepalen wat je wil he, gewoon ff uitproberen, weet je meteen alles

P.A.C.17
27 april 2002, 17:18
heeeeey,
ik heb die prs nou ook uitgeprobeerd
en ik moet eerlijk zeggen,
die ibanez is daarbij vergeleken niet veel.
De hals van die SE is veel lekkerder om op te solo-en,
en het geluid is stukken mooier (zonder effecten)
maarja, dit is mijn eigen mening
enne, is ie nou 800 euro bij Feedback?
ik heb hem eigenlijk alleen gezien voor 1000euro.
Maar bedankt allemaal
//\\//\\zzll!!!