PDA

View Full Version : Gitarist zoekt metal-band



Jurgen
20 juni 2004, 16:45
Hey

Ik ben 27 en speel zo'n 10 jaar gitaar. Het liefst speel ik dingen van Machine Head, Slipknot, Soulfly enz... .

Ik zoek een band met ongeveer bovengenoemde stijl van muziek (als het maar zwaar en metal-achtig is), maar heb geen bandervaring. Het gaat mij vooral om het plezier van het spelen, dus of het nou gaat om een groep mensen die samenkomen voor de fun, of om een band die meteen eigen nummers maakt, is niet zo belangrijk.

Ik woon in België (en ja ik ben ook Belg :-?), tegen de grens met Reusel, maar ik werk in Eindhoven. Dus iets dat ergens in de buurt ligt zou ideaal zijn.

Mijn niveau is volgens mij redelijk, maar ik ben geen geschoold muzikant! Ik wil het in ieder geval altijd proberen, ik kan hoogstens afgaan 8)

Om even mijn huidige manier van spelen aan te geven... Meestal is mijn gitaar 1,5 toon naar beneden gestemd, plus nog eens drop-D, omdat de meeste nummers van Slipknot en dergelijke ook zo gespeeld worden. Ik gebruik ook snaren die dikker zijn dan de gewone, vanwege het vettere geluid...

Momenteel heb ik volgende setup:
- Jackson Soloist met actieve EMG-60
- Marshall Valvestate 8100
- Marshall lead 8412 - 4x12 / 140W
- Boss EQ-20
- Boss ME-5 multi-effects
- Boss Metal Zone

Hier krijg ik een serieus gedreun uit, maar ik begin te vermoeden dat de Marshall zijn beste tijd gehad heeft 8-) . Op zich niet erg; indien nodig schaf ik mij gewoon een andere aan. Waar ik mogelijk ook nog naar op zoek ben (mocht ik een betaalbare tweedehands vinden) is een Mesa Boogie Simulclass 2:90 Power Amp.

Iemand interesse? Aarzel dan niet om te reageren...


Groetjes,
Jurgen

BramVersteeg
23 juni 2004, 12:18
Jammer dat je in België woont. Je stijl past volgens mij goed bij onze band. Beetje Machine head/ Fear Factory/ Sepultura.
Wij spelen in Oss(Noord-Brabant). Mocht je toch zin hebben om eens langs te komen, mail of PM me maar ff. We spelen uitsluitend eigen nummers.
Grz. Bram