PDA

View Full Version : Godin LGXT



wimmeltje
20 juni 2004, 13:52
Ik heb een godin LGXT gekocht maar ik heb er geen handleiding bij. Heeft iemand misschien een copy ervan of weet hoe er geswitched moet worden tussen de piezo en normale uitput? De 13 polige aansluiting gebruik ik niet. vraagt twee. Wie is eigenlijk de importeur van Godin in Nederland?? Ik hoor graag iets van je.

Groetjes

Lune-a-tic
20 juni 2004, 15:53
Komt er zo aan in je email.

wimmeltje
20 juni 2004, 20:24
Ok, de handleiding heb ik nu, maar is er ook iemand die weet hoe ik precies moet switchen tussen de piezo brug en de normale duncan elementen? Ik kan wel ze al beide tegelijk aan, maar wil graag kunnen switchen..

Lune-a-tic
20 juni 2004, 22:01
Als je de handleiding goed leest zal je zien dat dit kan door de juiste uitgang te gebruiken. De 13 pin geeft de mix van de drie signalen, de bovenste piezo en duncan en de onderste alleen duncan.
Vergeet niet dat ej batterijen vreet door de combo te gebruiken, alle preamps worden dan aangesproken, of je ze nu gebruikt of niet.
verder heb je de drie volumeregelingen, piezo met de schuivers, de standaard volume pot en de midi pot.

Lune-a-tic
20 juni 2004, 22:05
En een antwoord op je tweede vraag
Netherlands-Belgium-Luxembourg
Godin Direct Germany-Austria / PB International BV
Helmusselaan 12
6041 AW Roermond
Netherlands
Tél: +31-475332530
Fax: +31-475317590
e-mail: info@godindirect.com
web-site : www.godindirect.com

Maar dat had je op http://www.godinguitars.com kunnen vinden, site is trouwens onlangs vernieuwd, de link met Norman en Simon & Patrick is nu meer openbaar. (en ook Seagull en La Patrie)

Lune-a-tic
20 juni 2004, 22:09
Maar jij bedoelt natuurlijk één van de twee zwarte switchen, daar dient er eentje voor midi op en af (zoals op een GK2a van roland) en eentje voor midi/mix/duncan.
Piezo/Duncan is louter met de pots te bedienen.

Mitch
20 juni 2004, 22:49
Precies het enige nadeel van de LGX: niet mooi te schakelen op de gitaar tussen pi"ezo en pickups.
De middelste jack geeft wel alebei de signalen door, maar pi"ezo wil je graag over een andere amp (of PA) dan de pickups, dus aan de bijbehorende driewegschakelaar heb je niet veel.
Je zou eigenlijk een soort A/B schakelaar nodig hebben op de gron met twee in- en twee uitgangen. Dan zou je perfect kunnen schakelen.

Anders Destium
20 juni 2004, 22:54
Zit die er dan niet op?

Je hebt toch een 5-way switch én een toggle switch?

wimmeltje
21 juni 2004, 08:01
Nee, zit er niet op. Ik kan alleen mixen met de volume knoppen tussen de piezo en en duncans. Is wel erg vervelend. Ik wil graag akoestisch en electrisch spelen ermee. Dat was ook een van de redenen dat ik hem heb gekocht. Ik ga nog verder zitten spelen ermee en dan zie ik wel waar ik uit kom. Als mensen nog tips hebben hoor ik het graag..

Raffel
21 juni 2004, 08:33
ik ken iemand met volgens mij precies zo'n godin, toch eens navragen. Volgens mij moet het zeker kunnen. Als je trouwens kunt mixen tussen piezo en magnetisch, kun je toch ook 1 van de 2 wegdraaien? Mocht er geen oplossing komen, kun je er altijd voor kiezen om alles anders aan te sluiten.

Mitch
21 juni 2004, 14:03
Aanpassen is denk ik het devies. Punt is dat de driewegschakelaar (magn/beide/piezo) alleen werkt op de middelste uitgang. Daarnaast heb je dan nog de mix pot. Zinniger zou zijn (en volgens mij kan een beetje gitaarbouwer dat best doen) om de middelste uitgang te laten vervallen en de driwegschakelaar te laten schakelen tussen de uitgang van de pickups en de uitgang van de piezo. Moet je wel dubbel staan aangesloten, maar dan kan het prima. Een dergelijke schakeling heb ik nu op mijn De Gier en het werkt p-e-r-f-e-c-t.

Lune-a-tic
21 juni 2004, 18:14
Er is de 5 way switch en twee toggle switchen.
De 5 way dient voor de Seymour Duncans ( die trouwens uniek en voortreffelijk zijn).
1 switch dient voor midi op en af.
Switch 2 is piezo/SD of P/SD/midi of midi
Let er voor de rest goed op dat je piezo signaal de SD gaat uit fazeren, dus OF piezo OF SD volume.

Maar een betere gitaar heb ik nooit in mijn handen gehad, en ik heb al een PRS custom bespeeld.

piezo
24 augustus 2004, 22:27
Een beetje laat commentaar misschien, maar volgens mij wordt het humbucker signaal alleen (via de preamp) naar de mix uitgang doorgeschakeld als er GEEN plug in de "magnetische" uitgang zit. Om magnetisch en piezo te scheiden moet je gewoon beide pluguitgangen gebruiken, dus 1 kabel naar de gitaarversterker en 1 naar de mengtafel.