PDA

View Full Version : Zebra-caster



martir
20 juni 2004, 13:01
Hoi,
Ik volg al een tijdje dit forum. Jaaaaaren terug heb ook ik een gitaar in elkaar geknutseld.Hals van een oude Eko jazzgitaar (supersmal) Ebony, zelf ingelegd met parelmoer (aangestoken door de berichten van Fred Dons te lezen!) Body van meranti van de plaatselijke kozijnenboer(!). L500 en L280 van Bill Lawrence en een SD Hotrails (replica) in de halspositie.Iedereen verklaarde me voor gek vanwege het gebruik van meranti, maar het geluid is top.Het zuigt wat hoog maar geeft heel veel mid.Klinkt echt te gek.De cominatie met de elementen is naar mijn mening een belangrijker item dat welke housoort.Hij bevalt zo goed dat het al jaren mijn nummer 1 is.Zelfs mijn Gibson LP custom heeft het veld geruimd!
Kijk maar http://community.webshots.com/user/heldeur

Martijn

Kjiratsiekoedel
20 juni 2004, 13:32
lekker gerelict, is hij wel gelakt??

best bijzonder ding

amon
20 juni 2004, 14:04
apart. de body is wel mooi, maar het geheel doet toch wat rommelig aan.

martir
20 juni 2004, 15:07
Hij was ooit eens zwart gespoten, maar ik wilde wel eens iets anders. Dus afplakken met tape en wit gespoten.Tape eraf en voila...Zebra.
Rommelig is hij wel, maar dat past goed bij me. Hij is "gerelict"op de goeie manier...gewoon erop spelen, zoals het hoort.
Er zit geen (blanke)laklaag overheen.Gewoon gespoten met spuitbussen (auto-)lak.
Ik hecht minder waarde aan "mooi en netjes" dan aan speelcomfort en geluid.
Martijn

michielv
28 juli 2004, 19:46
Daar is maar 1 woord voor: EVH

Maar wel koel 8)

sickpunk
28 juli 2004, 21:11
nog een heldernaar ;)

fred dons
2 augustus 2004, 11:49
mooi geworden ! de inleg is meer Steve Lynch dan EVH :D

ik ben nu zelf net begonnen met een EVH Holy Grail kopie (jeugd sentiment :lol: )

michielv
2 augustus 2004, 13:17
mooi geworden ! de inleg is meer Steve Lynch dan EVH :D

ik ben nu zelf net begonnen met een EVH Holy Grail kopie (jeugd sentiment :lol: )

klopt, maar de houding "kan me niet schelen hoe het eruit ziet, het gaat om de klank" is wel erg EVH :)

Koel: plaatjes? :D

fred dons
2 augustus 2004, 15:10
nog geen plaatjes, de body staat nog in de grond verf en dan moet eerste de gele laag er op en 2/3 weken uitharden en als laatste de zwarte laag + clear coat en dat kan ook wel een week of 3 duren voordat die volledig
uitgehard is (en dan pas komen de plaatjes :D )

michielv
3 augustus 2004, 08:46
Ben benieuwd. Persoonlijk vind ik de "zuurstok" strat erg mooi maar die zwart/gele heeft ook wel wat. Maak je het exacte strepenpatroon na?

fred dons
3 augustus 2004, 09:26
ik zal wel proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen, probleem is dat Eddie er zelf 2 verschillende had en Charvel 8 verschillende zwart met gele Holy Grails heeft gebouwd, dus er is niet 1 definitief patroon

m^rton
3 augustus 2004, 16:35
Ik hecht minder waarde aan "mooi en netjes" dan aan speelcomfort en geluid.
Martijn

Waarom heb je haar opnieuw gespoten dan? :???:

michielv
4 augustus 2004, 12:28
ik zal wel proberen zo dicht mogelijk in de buurt te komen, probleem is dat Eddie er zelf 2 verschillende had en Charvel 8 verschillende zwart met gele Holy Grails heeft gebouwd, dus er is niet 1 definitief patroon

Poeh, dat wordt dus weer moeilijker dan ik dacht. De enige "echte" plaatjes staan natuurlijk op de hoes van VH-II maar dan zie je niet alles...

martir
22 augustus 2004, 14:55
Ik hecht minder waarde aan "mooi en netjes" dan aan speelcomfort en geluid.
Martijn

Waarom heb je haar opnieuw gespoten dan? :???:

Na het maken van de body moest er ook een kleur gekozen worden.
In het begin was ze metallic rood/paars, maar daar was ik snel op uitgekeken.
Daarna werd ze helemaal zwart maar ik wou toch eens iets anders. Met stukken tape
afgeplakt, wit bijgespoten en dit is het resultaat.Inderdaad erg VH, hoewel
mijne meer de Zebra dan streep-look heeft. (ehh, nee, de streepjes op je gitaar maken helaas niet dat je zo kan spelen als Edje :D )Van lieverlee steeds maar verder knutselen. Elementje erbij, elementje wisselen, inleg proberen en zo langzaamaan wordt het toch wel aardig bizar. Niet erg netjes, misschien, maar wel goed bij mij passend.

martir
22 augustus 2004, 14:57
nog een heldernaar ;)

Ja ja, daar waar het altijd STORMt (zaterdag 28 aug.om 19.30 op Heineken
podium Last Minute Summer Event).
Speel je daar ook?

martir
22 augustus 2004, 15:00
mooi geworden ! de inleg is meer Steve Lynch dan EVH :D

ik ben nu zelf net begonnen met een EVH Holy Grail kopie (jeugd sentiment :lol: )

Ja, jij hebt me aangestoken met het inlegvirus :razz: !
Ik bedacht me gelukkig op tijd dat het makkelijker is "rechte" figuren in te leggen dan "ronde".
Ben er zelf echt wel content mee. :lol: