PDA

View Full Version : Jack pluggen voor 6 kwadraats kabels ?



yhcmarc
20 juni 2004, 10:03
Wie weet toevallig waar ik jack pluggen kan bestellen waar ik stereo 6 kwadraats ( als in 2x 6 kwadraats mono kabel) speakerkabel in past. De pluggen die ik nu nog heb zijn dus te klein.

Thanx

Frits van Mourik
21 juni 2004, 01:08
Sjeezus, man!
Wat moet je met 6 kwadraat op een jack?
Waar wil je die jack instoppen? Schroefklemmen?

Maar goed, als je goed kunt solderen, moet het met een Neutrik jackplug lukken. Alleen zal de kap niet passen; neem een stuk krimpkous...

yhcmarc
21 juni 2004, 10:31
tja, ik had de bekabeling in mijn kast zelf vervangen door 4 kwadraatskabel, had ook nog 2 stukken 6 kwadraat van een meter, dus dacht ik daar 2 nieuwe speakersnoeren van te maken.

Marc

Diedo
21 juni 2004, 11:38
je kan er dan toch een stukje afvijlen zodat het er wel in past, of is dan juist je hele concept weg?

yhcmarc
21 juni 2004, 16:00
uuhm, ja onder andere, en de kabels passen met coating gewoon niet in de plug, de coating weghalen is geen optie aangezien de + en - geen contact mogen maken.

Marc

vinni
21 juni 2004, 17:22
Begrijp het effe niet.

Het aantal kwadraat staat voor de dikte van een ader. En als jij daar een ZES kwadraats kabel heb.......die zijn goed voor basbins waar een paar duizend Watt Ultralaag uit moet komen!
Zulke kabels (als ze bestaan....heb ze zelf nooit gezien hoogstens vier kwadraat) worden alleen gebruikt met Speakons van Neutric.

Groet,
Vinni

yhcmarc
21 juni 2004, 21:00
hmmm ja .. ik heb toch echt 2 keer een meter 6 kwadraats liggen, maar dan moet ik dat maar uit mijn hoofd zetten en gewoon met de resterende 4 kwadraats kabels ff speakersnoeren maken. iig thanx.

Marc