PDA

View Full Version : Voidhead - Blues Improv. (David Gilmour Backing)



Voidhead
19 juni 2004, 16:51
Yo,

Ik heb maar besloten om nog iets te posten, het is een blues
improvisatie over een backingtrack van David Gilmour.
Er zitten wel wat foutjes in en het is niet helemaal strak gespeeld overal, en volgens mij is de gitaar niet helemaal zuiver <-- gefixed :-?
Maar ik had geen zin om 'm opnieuw op te nemen omdat het net lekker ging.

Maar goed oordeel zelf maar:

EDIT: Nieuwe versie, deze keer is de gitaar goed gestemd, improvisatie is wel wat anders:

http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000143566_000018828.mp3

Hoop op wat feedback op deze post :)

Diedo
19 juni 2004, 17:54
heman, ik wil wel weten waar je die backing vandaan hebt.

de gitaar is niet helemaal zuiver vind ik, je bends ook neit. maar het idee is toch zeker aanwezig. ik kan het je niet nadoen. ik denk dat je er verstandig aan doet om iets minder van die snelle licks er doorheen te doen want die komen nogal slordig over.

mag ik ook vragen hoe je dit hebt opgenomen? pod ofzo?

blijf doorgaan!

Diedo

Voidhead
19 juni 2004, 18:01
yo, thanx voor je comment, gitaar was idd niet helemaal zuiver zoals ik al zei. en idd die snelle loopjes moet ik nog wat aan werken maar dat komt allemaal nog wel. :)

de backing heb ik gewoon van kazaa gedownload, zoek onder: david gilmour backing

ow ja en het is opgenomen met een korg a-5 signal processor direct de geluidskaart in en dan via cooledit.

Mithrandir
19 juni 2004, 18:04
Kan je hem nog eens opnemen, maar dan met een goed gestemde gitaar.

Voidhead
19 juni 2004, 18:08
Ja ik zal een nieuwe opnemen met de gitaar goed gestemd.. is ook stom van me dat ik er schijt aan had en maar dacht dat ie wel goed stond.
Als ie klaar is update ik hem wel, maar dan zal ie wel wat anders zijn want het is geimproviseerd.

EDIT: nieuwe staat erop, tis nu tenminste wel zuiver denk.

m^rton
19 juni 2004, 18:26
Ik vind het best lekker klinken, ondanks dat kebaal van het voetbal hier op de achtergrond :evil:

ToolRulez
20 juni 2004, 13:25
Heej, klinkt lekker! Vind dit een stuk lekkerder dan het eeuwige geshred (hoewel wel grenzeloos respect heb voor de mensen die het kunnen).
Stond deze backing trouwens niet op Guitar.com gisteren ofzo?

Bluesbreaker
20 juni 2004, 14:20
klinkt leuk!

Diedo
20 juni 2004, 14:20
klinkt al een heeel stuk beter moet ik zeggen, dat stukje op 1.35 ongeveer vind ik op de een of andere manier echt heel vet... weet niet precies...
je bends zijn nog steeds een beetje aan de valse kant, maar dat komt vast allemaal goed!

Voidhead
20 juni 2004, 16:26
Hey thanx voor de reacties ! :)

Ik weet het m'n techniek is nog lang niet perfect maar goed kan allemaal nog aan gewerkt worden, speel nog geen 3 jaar dus..

Voidhead
24 juni 2004, 15:10
Niemand meer iets aan toe te voegen?

Kjiratsiekoedel
24 juni 2004, 15:14
Shine on, you crazy diamond!!!

-Heeft wel wat bends&noten geïnspireerd door het orgineel :D
-en durf eens een noot langer dan 0,5 seconden te laten horen
-einde rukt (ik heb een hekel aan fade-outs)
-maar je speelt echt lekker man