PDA

View Full Version : roland gp100 aansuren met behringer fcb1010



amon
19 juni 2004, 13:12
goed, ik had al een tijdje die gp100, maar nu kwam vanochtend de fcb1010 ook binnen. ik ben alleen een noob wat betreft het werken met MIDI, dus ik snap er niets van, van wat er allemaal in die habndleidingen staat en ik weet niet waar ik moet beginnen.

dus, als iemand heel toevallig dezelfde aparaten heeft (gehad) of iemand die het weet te vertellen waar ik mee moet beginnen, roep maar.

ik wil dus uiteraard gewoon om te beginnen mn patches kunnen kiezen, het volume regelen met 1 vd pedalen en met het andere een wah komt dan vanzelf wel. maar eerst moet ik blijkbaar allerlei instellingen doen etc.


ohja, ik heb maar 1 midi kabel, die gaat van midi out (gp100) naar midi in (fcb). volgens de handleiding moet dat goed zijn, dus er hoeft geen andere midi kabel van midi out (fcb) terug naar midi in (gp)?

doncker
19 juni 2004, 15:08
Je moet van midi out van de fcb1010 naar de midi in van de roland gaan . Het is je behringer die de gp100 aanstuurt, niet andersom.
Normaal gezien staan de preset's in volgorde , dwz dat als je bank 0 preset 1 kiest op je fcb1010 dat setting 1 op je boss wordt gekozen. (zo werkt het bij mij nochtans). Hoe je de voetpedaal moet configureren lees je in de handleiding. Let wel op welke handleiding je hebt want ik heb 1.2 en daar klopte niets van, heb toen gewoon degene afgeprint van de behringer site en toen ging het perfect.

doncker
19 juni 2004, 15:09
btw , op lordriffenstein zijn site staat een hele hoop uitgelegd van de behringer , was ik in ieder geval mee vooruit.

amon
19 juni 2004, 18:43
met die handleiding, kan best kloppen, ik ga dadelijk even kijken. want in de handleiding die ik erbij heb, staat namelijk dat je de behringer in kan stellen door eers 'up' en 'down' 2 sec tegelijk ingedrukt te houden, maar dan gebeurd er niets...


ik ga nu aan de slag

amon
19 juni 2004, 18:45
JAAAAAAAAAAAAAH!!!

hij doet het!
dus gewoon aansluiting omdraaien... hoewel in de roland handleiding stond dat het op mn eerste manier moest, maja.


bedankt!!!

doncker
20 juni 2004, 00:38
Dat van die up en down tegelijk indrukken klopt niet. Je moet bij het inschakelen bepaalde toetsen indrukken. Ik dacht eerst dat de mijne stuk was en skstond zelf op het punt hem te laten "repareren" :-?

veel plezier in elk geval

amon
20 juni 2004, 11:43
welke toetsen?

doncker
20 juni 2004, 12:50
Kdacht bank 1 en bank 3 ingedrukt houden en hem dan opzetten dan reset je hem , staat allemaal in de handleiding hoor.

greets

amon
20 juni 2004, 14:12
ah, de hele ochtend en middag (voor zover die begonnen is) 'gespeeld' met de aparatuur en ik snap de basisdingetjes al :lol:


nou net de handleiding uitgeprint, eens kijken wat die voor mogelijkheden biedt.

bedankt voor de hulp! :wink: