PDA

View Full Version : Custom audio preamp



charlie45
19 juni 2004, 00:09
ik zag op de custom audio website dat je de SE+ preamp gewoon kan bestellen. hoewel veel geld, veel de prijs me nog wel mee: 1895 dollar ofzo. omgerekend in euro is dan 1575 euro.. (slik..). vergeleken met sommig ander spul.

of betaal je dan nog freaking invoerrechten enzo?

is ie nou echt zo goed? ik heb een egnater preamp waar ik heel blij mee ben, maar zo blij dat als er nog iets beters is dat ik heel benieuwd ben.

morris
19 juni 2004, 00:55
ik zag op de custom audio website dat je de SE+ preamp gewoon kan bestellen. hoewel veel geld, veel de prijs me nog wel mee: 1895 dollar ofzo. omgerekend in euro is dan 1575 euro.. (slik..). vergeleken met sommig ander spul.

of betaal je dan nog freaking invoerrechten enzo?

is ie nou echt zo goed? ik heb een egnater preamp waar ik heel blij mee ben, maar zo blij dat als er nog iets beters is dat ik heel benieuwd ben.

1575 + invoerrechten! (28%). Maar ja, hij is echt wel goed...
Alleen moet er een hoop aan gedaan worden IMO (mods) want de stock-versie is zeer aardig, maar niet het summum. Ik heb er een hoop aan laten doen, en nu is 'ie dus wel het summum!

kokeleko
19 juni 2004, 03:55
ik zag op de custom audio website dat je de SE+ preamp gewoon kan bestellen. hoewel veel geld, veel de prijs me nog wel mee: 1895 dollar ofzo. omgerekend in euro is dan 1575 euro.. (slik..). vergeleken met sommig ander spul.

of betaal je dan nog freaking invoerrechten enzo?

is ie nou echt zo goed? ik heb een egnater preamp waar ik heel blij mee ben, maar zo blij dat als er nog iets beters is dat ik heel benieuwd ben.

1575 + invoerrechten! (28%). Maar ja, hij is echt wel goed...
Alleen moet er een hoop aan gedaan worden IMO (mods) want de stock-versie is zeer aardig, maar niet het summum. Ik heb er een hoop aan laten doen, en nu is 'ie dus wel het summum!

Ok, maar is ie nou het summum met al die mods omdat ze je die op HRI hebben aangepraat????

charlie45
19 juni 2004, 12:38
heb je hem wel eens vergeleken met een egnater ie4?

ik vind die heel ok, vooral het 1e en 3e kanaal.

2e kan ik weinig mee, en het vierde is leuk om rond te zingen. klinkt iets dunner dan het 3e kanaal.

Rectifier
19 juni 2004, 23:43
ik zag op de custom audio website dat je de SE+ preamp gewoon kan bestellen. hoewel veel geld, veel de prijs me nog wel mee: 1895 dollar ofzo. omgerekend in euro is dan 1575 euro.. (slik..). vergeleken met sommig ander spul.

of betaal je dan nog freaking invoerrechten enzo?

is ie nou echt zo goed? ik heb een egnater preamp waar ik heel blij mee ben, maar zo blij dat als er nog iets beters is dat ik heel benieuwd ben.

1575 + invoerrechten! (28%). Maar ja, hij is echt wel goed...
Alleen moet er een hoop aan gedaan worden IMO (mods) want de stock-versie is zeer aardig, maar niet het summum. Ik heb er een hoop aan laten doen, en nu is 'ie dus wel het summum!

Invoer 19% + 3% tax + douanefees

28% is wel erg ruim maar beter te ruim dan te kort rekenen.

Enne voor de gewone gebruiker zal een af-fabriek CAE3+ zeker bruikbaar zijn :lol:

kokeleko
20 juni 2004, 11:58
Zijn er ook ongewone gebruikers dan?? :-?

bluegate
20 juni 2004, 13:59
Ik heb laatst de 3+ die bij Double D stond gekocht.
Daar heb ik tot op heden absoluut geen spijt van!
Het stond niet op hun website, maar het 3e kanaal was omgezet naar de SE versie.

Deze pre-amp heeft drie topgluiden, andere versterkers die ik heb gehad:
Soldano hotrod-50 (heeft echter maar 1 kanaal, lijkt op 3e van 3+)
M/B studio&quad (mooi clean en lichte randjes, maar lead niet mijn smaak)
Koch twintone (te weinig headroom voor clean, lead lijkt op 2e van 3+)
THD univalve (Zwitsers zakmes qua geluid echt waanzinnig goed, echter live zou je er 3 van moeten hebben)

Het enige wat ik wil veranderen is de EQ, de 3+ is met een mid-scoop uitgerust. De SE met een rechte EQ.
Ben hiermee al bezig op het HRI forum.

Bijtelling vanuit USA is +14%invoer en dan +19%btw (over het volledige bedrag dus item+verzendkosten!) site van de belastingdienst.

Morris, waar heb jij jouw 3+SE laten modificeren?
Volgens mij heb jij een tijd geleden mijn Axess GRX4 gekocht...

Groet,

Dave

srv-man
20 juni 2004, 21:59
Hey Dave, volgens mij heb ik ooit jouw Rivera TBR-1 gekocht! Nog bedankt, inmiddels kan ik weer gewoon recht lopen :-D

Ik ben momenteel ook in het bezit van een CAE3+SE en ik moet zeggen, een geweldig ding, ik sluit me verder volledig bij Dave aan.
De Egnater ken ik niet, het zou leuk zijn eens een shootout te houden met wat leuke setjes (maar daar krijgen we de geardag van Anand voor geloof ik)
Een kleine selectie uit mijn gearverleden: Diezel VH4, Ernst Rover, Dual Rectifier, Rivera Rakehead en TBR1, Marshall JMP1. De CAE klinkt wat mij betreft het beste.

LordRiffenstein
20 juni 2004, 22:42
Een kleine selectie uit mijn gearverleden: Diezel VH4, Ernst Rover, Dual Rectifier, Rivera Rakehead en TBR1, Marshall JMP1. De CAE klinkt wat mij betreft het beste.

Diezel VH4??? :razz: :-D

bluegate
20 juni 2004, 22:43
Jeemig, de wereld is klein...

Zat trouwens wel een heel krachtig geluid in die TBR, maar dat gewicht!
Volgens mij was dat ding z'n 35 kilo.

Gebruik nu zelf een Carvin T100 tubepoweramp met EL34's voor de CAE.
Ben ik erg tevreden over, zeker omdat deze mij niet teveel heeft gekost en normaal te tillen is.

Wat voor eindtrap gebruik jij bij je CAE?

srv-man
20 juni 2004, 22:45
Een kleine selectie uit mijn gearverleden: Diezel VH4, Ernst Rover, Dual Rectifier, Rivera Rakehead en TBR1, Marshall JMP1. De CAE klinkt wat mij betreft het beste.

Diezel VH4??? :razz: :-D

Ja hoe kwam ik daar nou ook alweer aan..... :-D

LordRiffenstein
20 juni 2004, 22:48
Ja hoe kwam ik daar nou ook alweer aan..... :-D

Onverbetelijke gearheads die we zijn, de PRS wordt verkocht en ik ga op zoek nr de juiste super strat, denk Tyler of Suhr of Anderson of Melancon of Grosh.

srv-man
20 juni 2004, 23:10
Jeemig, de wereld is klein...

Zat trouwens wel een heel krachtig geluid in die TBR, maar dat gewicht!
Volgens mij was dat ding z'n 35 kilo.

Gebruik nu zelf een Carvin T100 tubepoweramp met EL34's voor de CAE.
Ben ik erg tevreden over, zeker omdat deze mij niet teveel heeft gekost en normaal te tillen is.

Wat voor eindtrap gebruik jij bij je CAE?

Ja, de wereld is zeker klein! Overigens heeft de Diezel m'n rug pas echt genekt. Ooit wel eens zo'n ding in een flightcase naar zolder gesjouwd :-D

Als eindtrap heb ik de VHT 2/50/2, absolute aanrader wat mij betreft.

isi
20 juni 2004, 23:14
Kan iemand mij vertellen waar ik moet zijn voor deze Mods, ik heb sinds een half jaar deze CAE SE+ in combinatie met een VHt 2502 en 2 THD 2x12 kasten, verder een G Major ik speel met Anderson en Suhr gitaren.

morris
20 juni 2004, 23:30
Ok, maar is ie nou het summum met al die mods omdat ze je die op HRI hebben aangepraat????

tuurlijk, ik heb geen oren, kan niet spelen, heb nog nooit een buhne gezien dus ik moet me wel dingen laten aanpraten....

morris
20 juni 2004, 23:36
Morris, waar heb jij jouw 3+SE laten modificeren?
Volgens mij heb jij een tijd geleden mijn Axess GRX4 gekocht...

Groet,

Dave

Bruno Durand heeft mijn CAE gemod. Ik ben nu nog wat aan het expirimenteren met verschillende caps, omdat er wat veel bas voor de preamp stage zit naar mijn smaak. Kanaal 2 en 3 worden hierdoor wat 'buzzy'. Voor de rest klinkt hij uitstekend.
Ik heb inderdaad jouw GRX4 gekocht, hij zit nu in het rack van Bernie (HRI). Small world it is!
Small world huh?

kokeleko
21 juni 2004, 08:22
Ok, maar is ie nou het summum met al die mods omdat ze je die op HRI hebben aangepraat????

tuurlijk, ik heb geen oren, kan niet spelen, heb nog nooit een buhne gezien dus ik moet me wel dingen laten aanpraten....

Waarvan akte.