PDA

View Full Version : scale length



Flatcat
18 juni 2004, 23:08
Het is bijna niet te geloven maar...

Ik speel al jaren op SG (24.75) en iedere keer ik op m'n nighthawk (25.5) speel heb ik last van m'n handen die ik moet stretchen (nogal kleine handen)

ik maak ook enorm fouten in het soleren omdat ik niet in het juiste frethokje zit maar op de fret zelf

kan dit of zit het in m'n hoofd, of ligt het nog aan iets anders (bv. de stand van de nek op de body)

don't get it at all.....

Anders Destium
18 juni 2004, 23:58
Ik heb ook kleine handen maar speel standaard op zowel 25.5 als 25 scale halzen zonder problemen :-?

Als je echt zoveel problemen hebt met spelen moet je misschien eens een andere gitaar overwegen ipv je Nighthawk :)

Rubenios
19 juni 2004, 10:15
ik vind de 24.75 juist weer een ramp hehe :)

Flatcat
19 juni 2004, 11:37
M'n "main" gitaar is de SG. De nighthawk is een beetje te mooi en perfect (echt geen krasje aan) en ik wil dat zo houden voor een tijdje.

De nighthawk klinkt echter een stuk beter dan de SG en kan ook naar de gesplitte humbucker schakelen. Je zou kunnen zeggen: ok ik verkoop de nighthawk en ga voor een telen voor het single coil geluid maar als ik me niet vergis hebben die dezelfde scale length...

Kan die 3/4 van een inch dan echt het verschil maken voor je handen??

Negative K3 fan
19 juni 2004, 11:41
fysiek kun je het denk ik wel, het is een kwestie van wennen, ik heb in het begin ook altijd gespeeld op 25,5 en toen over op 24,75 dat ging zonder problemen, maar als ik dan te lang die 25,5 niet meer speel moet ik daar even aan wennen. Het is gewoon een routine kwestie denk ik.

Flatcat
19 juni 2004, 12:21
ja dat geloof ik best, maar de eerste keer dat ik bij een gitaarwissel m'n nighthawk gebruikte, shit ik ging even de mist in tijdens een solo

ik denk dat ik hem gewoon hou voor de sound en es een les paul ga checken ofzo