PDA

View Full Version : squier tele



bat
18 juni 2004, 18:17
Okee, ik heb 'm intussen al een kleine 2 weken, maar hij is toch nog steeds een nieuw voor mij: m'n "nieuwe" Squier Standard Telecaster.

Hij 's een jaar of 4 oud en ik heb 'm gekocht voor € 140,- inclusief Fender gigbag en volgens de verkoper - maar dat heb ik nog niet kunnen verifiëren - Fender elementen.

Heb 'm inmiddels een goede afstel- en schoonmaakbeurt laten geven, wat beide wel nodig is. Vooral de toets was behoorlijk smerig...

Ook - op advies van de jongens bij het Speeltuygh in Zwolle - een vierstanden schakelaar laten plaatsen. Het vierde geluidje betreft de 2 pickups in serie geplaatst. Kan maar een ding zeggen: ME LIKE!!!

Goed, de foto:

http://home.planet.nl/~jf/tele.JPG

Sliver
18 juni 2004, 19:06
netjes

Neals
18 juni 2004, 19:31
Die 4-standenschakelaar hoor ik wel vaker over tele's, maar ben erg benieuwd wat het uitmaakt.... iemand eens een voorbeeldje?

dejohan
18 juni 2004, 19:52
Ik hoop echt voor je dat er echte fender elementen op staan, want dan klinkt die een heel stuk lekkerder.

BTW, een tele met overdrive rules bigtime. Weng!!!!

Sir Peckerkäse
18 juni 2004, 20:46
telecasters zijn mooi

bat
18 juni 2004, 20:50
Ik hoop echt voor je dat er echte fender elementen op staan, want dan klinkt die een heel stuk lekkerder.

Ach, al hadden de originele elementen er nog ingezeten, dan nog vond ik het een koopje voor deze prijs...

Heb overigens de originele elementen erbij gekregen, dus er zitten in ieder geval andere elementen in.

Quink
18 juni 2004, 21:02
Gaaf hoor, Tele's zijn geweldig. En €140 is eigenlijk geen geld voor een gitaar. Sommige pedalen zijn nog duurder.

Baker
19 juni 2004, 12:03
140 Euro is geen geld inderdaad.... voor een stuk hout met ijzerdraadjes. :-(
Mijn vriendin heeft ook zo'n squire gehad. Ben blij dat we dat ding nog hebben kunnen verkopen. 8-)
Ik wilde hem eerst nog opgraden, als gitaar "voor erbij"
Maar ik ben blij dat ik er niet aan begonnen ben.

Het ding:

Onstemt binnen een uur
Weegt nog geen kilo ( voor m'n gevoel)
klinkt tja, hoe zeg het ... krasserig
heeft frets waar je vingers aan openhaalt, zo hakerig
versterkt piepte het nogal (op hoger volume)

en zo kan ik nog wel even door gaan.

Mijn ervaring is dat je beter iets meer geld uit kunt geven, voor een gitaar waar je wat aan hebt.

Hoeft niet meteen een Fender USA te zijn of gibson of PRS ofzo,
maar bijvoorbeeld een tweedehands mexicaanse fender kun je toch ook wel krijgen voor een paar honderd euro, ze kosten misschien twee of drie keer zo veel, maar zijn meteen 100 keer beter!! 8-)

bat
19 juni 2004, 17:23
1. het is Squier, niet squire

2. binnen het Squier aanbod is er een flink verschil tussen een goedkope Squier (Bullet etc.) en de betere Standard serie (wat dit dus is)

3. dit is een gitaar voor erbij. Ik heb al een Fender Strat

4. met ruim 15 jaar ervaring in spelen op electrische gitaar denk ik wel enigszins te kunnen zeggen of een gitaar okee is of niet. Als het niks was geweest, had ik deze gitaar niet gekocht.

5. Ontstemmen valt erg mee, niet merkbaar iig; weegt wat een Tele mag wegen, zelfs iets aan de zware kant als ik eerlijk ben; klinkt tja, hoe zeg het ... best goed, wist er een redelijk vet geluid uit te halen; de frets zijn netjes afgewerkt (maar in die 4 jaar ook lekker ingespeeld);
versterkt piept het nogal (op hoger volume) als ik recht voor de versterker ga staan. Dat heet geloof ik feedback...

6. het is zoooooooooooooo makkelijk om iemands recente aankoop compleet de grond in te boren. Volgende keer gewoon niks zeggen als je het niks vindt misschien? :-?

Baker
19 juni 2004, 17:54
1. het is Squier, niet squire

2. binnen het Squier aanbod is er een flink verschil tussen een goedkope Squier (Bullet etc.) en de betere Standard serie (wat dit dus is)

3. dit is een gitaar voor erbij. Ik heb al een Fender Strat

4. met ruim 15 jaar ervaring in spelen op electrische gitaar denk ik wel enigszins te kunnen zeggen of een gitaar okee is of niet. Als het niks was geweest, had ik deze gitaar niet gekocht.

5. Ontstemmen valt erg mee, niet merkbaar iig; weegt wat een Tele mag wegen, zelfs iets aan de zware kant als ik eerlijk ben; klinkt tja, hoe zeg het ... best goed, wist er een redelijk vet geluid uit te halen; de frets zijn netjes afgewerkt (maar in die 4 jaar ook lekker ingespeeld);
versterkt piept het nogal (op hoger volume) als ik recht voor de versterker ga staan. Dat heet geloof ik feedback...

6. het is zoooooooooooooo makkelijk om iemands recente aankoop compleet de grond in te boren. Volgende keer gewoon niks zeggen als je het niks vindt misschien? :-?

1. OK.

2. Dat wist ik niet. kennelijk heb ik dan zo'n bullet gehad, want het was echt crap.

3. Dan kun jij als geen ander het verschil beoordelen. Mijn ervaring is dat het verschil dermate groot is, dat het wel een gitaar voor erbij is, maar dat je er niet veel mee kunt. Maar, misschien is jouw ervaring anders.

4. Alles wat jij bij punt 4 zegt geldt niet voor dat ding wat ik had. Het moet dan het door jou eerder genoemde verschil zijn tussen verschillende soorten squiers. Met name het ontstemmen was echt heel erg. Ik heb het trouwens over een squier strat. Het ding had dus ook nog een tremelo. Je moest het alleen niet wagen om het ding ook maar een keer aan te raken, want dan was ie meteen kats ontstemd.

Voor wat betreft dat piepen bedoel ik natuurlijk geen feedback. Tenminste niet in de zin van wenselijke om mooie feedback, maar eerder hinderlijk gefluit en gepiep waar wel meer (goedkopere) single coils last van hebben.

5. Dit is een open forum, dus ik bepaal lekker zelf wanneer ik iets zeg. Het is niet mijn bedoeling om jouw aankoop de grond in te boren. Ik geef alleen mijn mening en mijn ervaring. Als je daar niet op zit te wachten moet je niet op een forum wezen.

Verder vind ik het alleen maar fijn voor je dat jij een squier hebt waar je erg blij mee bent, en erg jammer dat ik een squier had waar ik echt niks mee kon. Tenslotte is het goed om te weten dat er nogal wat verschil zit tussen de ene squier en de andere. Op zich wist ik dat wel, maar niet dat het verschil (kennelijk) zo groot kan zijn.

Javaca
19 juni 2004, 18:08
Squier, Richwood, Stagg.

Er zitten goeie en slechte gitaren bij.
Ik heb een Affinity Strat van 185,- en dat ding bevalt me best. Ontstemmen doet hij bijna niet, ook als ik de tremolo gebruik.
De frets zijn niet scherp.

bat
19 juni 2004, 18:18
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ie zo fijn niet is als mijn eerste Squier die ik 12 jaar geleden kocht. Maarja, dat was een Silver Series, made in Japan, 3 stukken hout als body terwijl de beste strats uit de USA het destijds met 5 moesten doen.

Maar zoals ik zeg: een fijn gitaartje en voor 140 euro helemaal spotgoedkoop. Voor dat geld ben ik ze zo goed echt nog niet tegengekomen (zelfs niet voor meer dan het dubbele.)

dejohan
19 juni 2004, 18:36
Ik heb een paar maanden geleden aan Japanse jaren 80 strat gevonden voor de gitarist van onze band (zelf had ik er op dat moment geen geld voor). Een enorm koopje, want
a. hij was in enorm goede staat
b. hij koste 150 euro!!!!
c. Naar het schijnt zijn die jaren 80 fenders heel goed

Ik had toen een USA strat, dus we hebben ze naast elkaar kunnen leggen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de kwaliteit. De pickups waren een beetje zwakker, maar voor de rest was die echt heel goed. Voor 150 € was dit een hééél goeie gitaar.