PDA

View Full Version : Wie zou dit laten doen?



Wouter J
18 juni 2004, 18:04
test

Wouter J
18 juni 2004, 18:05
Stel je hebt een gitaar waar je je helemaal aan hebt verpand en je bespeeld hem zo veel tot mensen je gewoon vragen waar je gitaar is als je hem eens niet bij je hebt.

En stel dan dat een gitaarfabrikant op je afkomt met het voorstel om een kopie te maken, zou je dat doen en zo ja ga je dan zover als Tom Morello?

http://www.smartabase.com.au/agatheringofslaves/armthe1.jpg
Dit is Tom Morello's Kramer Pacer, de beroemde "Rage against the machine" gitaar Morello heeft deze gitaar nu op pensioen gezet en vervangen door...

http://www.smartabase.com.au/agatheringofslaves/roadstar.jpg
Dit is een prototype van een Ibanez Tom Morello model maar zover is hij enig in zijn soort gebleven.

Negative K3 fan
18 juni 2004, 18:08
uhh en waar gaat het nou ongeveer over?

Swan
18 juni 2004, 18:17
uhh en waar gaat het nou ongeveer over?

lezen kreng

Rubenios
18 juni 2004, 18:21
who cares, tom morello zuigt toch...

SiNiSTRaL
18 juni 2004, 18:49
who cares, tom morello zuigt toch...
+1

wist je dat ie gitaarles van michael angelo batio heeft gehad?
(vertelde angelo bij die clinic in feedback)

amon
18 juni 2004, 18:59
die headstocks zijn allebei even lelijk bij die body en dan vind ik de originele toch nog mooier met zn 4 beestjes, ipv 10 ofzo die kleiner zijn...

IndiepoprockJesse
18 juni 2004, 19:05
hij is wel funky.. (zowel de gitaar als de dude)

Jesse//

dejohan
18 juni 2004, 20:07
Ja ik vind de originele wel mooien, maar misschien is Tom Morrello gewoon een virendelijke jongen, en wil hij niet dat de mensen die de kopie bouwden zich slecht voelen omdat hij hen verteld dat de kopie op niets trekt.

Trouwens, ik vind een kopie die er nieuw uitziet nog altijd minder belachelijk dan lak van een gitaar schuren en van die dingen om hem meer op het origineel te doen lijken.

Dit is bijvoorbeeld een replica van de Jaguar van Kurt Cobain.
Men heeft dus de originele switchen er uit gehaald, en de gibson switches er met plakband ingestoken. Waarschijnlijk heeft men ook stukken uit de lak geklopt en zo.
http://www.sixstringarts.com/cobain_jag_zoom.JPG

Je kan hem kopen, waarschijnlijk 2 keer zo duur als een echte' vintage in mint conditie. Dat vind ik nou idioot. Wie wil er nou zo iets?

alhambra
18 juni 2004, 20:13
who cares, tom morello zuigt toch...

U heeft niet alleen een slechte smaak in gitaren maar weet ook nog is geen flikker van goede muziek.

Wouter J
18 juni 2004, 20:18
Dit is bijvoorbeeld een replica van de Jaguar van Kurt Cobain.
Men heeft dus de originele switchen er uit gehaald, en de gibson switches er met plakband ingestoken. Waarschijnlijk heeft men ook stukken uit de lak geklopt en zo.
http://www.sixstringarts.com/cobain_jag_zoom.JPG

Je kan hem kopen, waarschijnlijk 2 keer zo duur als een echte' vintage in mint conditie. Dat vind ik nou idioot. Wie wil er nou zo iets?

Hahaha! je bent erin gevlogen: die Cobain gitaar is namelijk een schaalmodel, de foto laat hem OP WARE GROOTTE zien!

gerrekat
18 juni 2004, 20:22
Ik heb RATM ook nooit bijzonder gevonden....net als die gitaar

alhambra
18 juni 2004, 20:28
Ik heb RATM ook nooit bijzonder gevonden....net als die gitaar

Toch is het opvallend die wan smaak in gitaren en geen oor hebben voor goede muziek, ben ik nu de enige die dit ziet. Waarschijnlijk niet , waarschijnlijk ben ik de enige die erover zeikt.

soup
18 juni 2004, 21:28
Dit is bijvoorbeeld een replica van de Jaguar van Kurt Cobain.
Men heeft dus de originele switchen er uit gehaald, en de gibson switches er met plakband ingestoken. Waarschijnlijk heeft men ook stukken uit de lak geklopt en zo.
http://www.sixstringarts.com/cobain_jag_zoom.JPG

Je kan hem kopen, waarschijnlijk 2 keer zo duur als een echte' vintage in mint conditie. Dat vind ik nou idioot. Wie wil er nou zo iets?

Hahaha! je bent erin gevlogen: die Cobain gitaar is namelijk een schaalmodel, de foto laat hem OP WARE GROOTTE zien!
staat ook op die site ''miniature reproductions of stunning detail en beauty''
http://www.sixstringarts.com/cobainga.htm
staat helemaal vanboven

Anders Destium
18 juni 2004, 21:40
Waarom heeft die Ibanez geen Hockeystick headstock ala bijvoorbeeld de Ibanez RG?

Ik vind de Kramer veel cooler dan de Ibanez, de headstock past er veel beter bij en die grote Nijlpaarden hebben wat meer body dan die kleine :lol:

Ik vond het eerste album van RATM helemaal geweldig, daarna is het wat minder geworden. Tom Morello is wel een van de meest innovatieve gitaristen van de jaren 90 gebleken in mijn ogen!

gerrekat
18 juni 2004, 21:46
Ik heb RATM ook nooit bijzonder gevonden....net als die gitaar

Toch is het opvallend die wan smaak in gitaren en geen oor hebben voor goede muziek, ben ik nu de enige die dit ziet. Waarschijnlijk niet , waarschijnlijk ben ik de enige die erover zeikt.

omdat ik niet precies hetzelfde goed/mooi vind als jij heb ik wansmaak....Laat me niet lachen.....

als ik iets post wat ik mooi vind loopt iedereen te zeiken en ik mag niet eerlijk zeggen dat ik geenh mooie gitaar vind? het is gewoon ene superstrat niets meer niets minder!

Bluesbreaker
18 juni 2004, 22:18
hoewel het niet mijn favoriete muziek is vind ik ratm toch het beste in zn soort, de muziek straalt naar mijn idee toch een soort kracht uit

en die originele gitaar is natuurlijk het mooiste

dejohan
18 juni 2004, 22:51
Dit is bijvoorbeeld een replica van de Jaguar van Kurt Cobain.
Men heeft dus de originele switchen er uit gehaald, en de gibson switches er met plakband ingestoken. Waarschijnlijk heeft men ook stukken uit de lak geklopt en zo.
http://www.sixstringarts.com/cobain_jag_zoom.JPG

Je kan hem kopen, waarschijnlijk 2 keer zo duur als een echte' vintage in mint conditie. Dat vind ik nou idioot. Wie wil er nou zo iets?

Hahaha! je bent erin gevlogen: die Cobain gitaar is namelijk een schaalmodel, de foto laat hem OP WARE GROOTTE zien!

Haha, nu je het zegt! :-)

Bluesbreaker
18 juni 2004, 23:08
lol, in een vorig topic trapten er ook al lui in
ik had toevallig die site al een keer gezien :D

amon
18 juni 2004, 23:59
alhambra, ik steun je met het feit dat je ratm wél goed vind! dus je bent niet de enige

Anders Destium
19 juni 2004, 00:19
Alhambra loopt gewoon te zeiken, is hij goed in.

Ach ja, dan is er tenminste iets waar hij goed in is :wink:

alhambra
19 juni 2004, 07:43
Alhambra loopt gewoon te zeiken, is hij goed in.

Ach ja, dan is er tenminste iets waar hij goed in is :wink:

Ach ja niet iedereen kan goed zijn in schulden maken voor een collectie gitaren die zijn kunde ver te buiten gaan :wink:

alhambra
19 juni 2004, 07:44
Ik heb RATM ook nooit bijzonder gevonden....net als die gitaar

Toch is het opvallend die wan smaak in gitaren en geen oor hebben voor goede muziek, ben ik nu de enige die dit ziet. Waarschijnlijk niet , waarschijnlijk ben ik de enige die erover zeikt.

omdat ik niet precies hetzelfde goed/mooi vind als jij heb ik wansmaak....Laat me niet lachen.....

als ik iets post wat ik mooi vind loopt iedereen te zeiken en ik mag niet eerlijk zeggen dat ik geenh mooie gitaar vind? het is gewoon ene superstrat niets meer niets minder!

Het ging me niet om de gitaar het ging om de muziek en verschil in smaak moet er zijn maar dan moet het wel smaak blijven uiteraard. :roll:

Nemesis
19 juni 2004, 09:20
ik mag die morello niet zo(muziek ook niet)...tijdens die fotosessies met jimi page scheen hij iedereen aan de kant te duwen om met z'n arrogante grijns naast page te kunnen staan :-?

doncker
19 juni 2004, 09:31
Het eerste album van ratm was super , het tweede kon nog goed mee en vanaf toen downhill. Op die 2 albums is tom toch uitmuntend.

soup
19 juni 2004, 09:33
ik mag die morello niet zo(muziek ook niet)...tijdens die fotosessies met jimi page scheen hij iedereen aan de kant te duwen om met z'n arrogante grijns naast page te kunnen staan :-?
zou ik mss ook hebben gedaan hoor , als ik zo'n heel goede gitaarspeler was en dan met jimmy page op de foto mocht , zou ik er ook wel naast willen staan , naast zo'n legende

Rubenios
19 juni 2004, 10:13
who cares, tom morello zuigt toch...

U heeft niet alleen een slechte smaak in gitaren maar weet ook nog is geen flikker van goede muziek.

gitaar technisch zuigt die kerel gewoon..

daarbij is de muziek ook takkeherrie

BramVersteeg
19 juni 2004, 11:11
who cares, tom morello zuigt toch...

U heeft niet alleen een slechte smaak in gitaren maar weet ook nog is geen flikker van goede muziek.

+ 10

BramVersteeg
19 juni 2004, 11:11
who cares, tom morello zuigt toch...

U heeft niet alleen een slechte smaak in gitaren maar weet ook nog is geen flikker van goede muziek.

gitaar technisch zuigt die kerel gewoon..

daarbij is de muziek ook takkeherrie

- 10

Rubenios
19 juni 2004, 13:24
goh er komt nog een wezentje onder 1 of andere steen gekropen...

Diedo
19 juni 2004, 14:31
Waarom heeft die Ibanez geen Hockeystick headstock ala bijvoorbeeld de Ibanez RG?

huh???
http://www.prokai.com/photos/UV777BK/headstock.jpghttp://www.hamiltonschools.org/~mathisk/hockeystick1.jpg

:???: :???: :???: :???: :???:

lupoloco
19 juni 2004, 15:48
http://www.mississaugaterriershockeyclub.ca/images/photos/hockeystick.jpg

SiNiSTRaL
19 juni 2004, 16:08
tsss, moet je een explorer eens zien, das de echte hockeystick headstock...

Bigfoot414
19 juni 2004, 16:37
alhambra, ik steun je met het feit dat je ratm wél goed vind! dus je bent niet de enige

Hier nog een liefhebber! RATM kan ik zeker waarderen.

Bigfoot414
19 juni 2004, 16:39
who cares, tom morello zuigt toch...

U heeft niet alleen een slechte smaak in gitaren maar weet ook nog is geen flikker van goede muziek.

gitaar technisch zuigt die kerel gewoon..

daarbij is de muziek ook takkeherrie

Takkeherrie? Ow, dan zullen we maar niet over Children of Bodom beginnen he?

SiNiSTRaL
19 juni 2004, 16:57
nou nou, children of bodom heeft wel 2-3 goede cd's gemaakt....jammer dat ze die nu proberen na te maken, wat ze absoluut niet lukt... :D

gerrekat
19 juni 2004, 17:18
CoB is gay LOL, maar effe serieus....waar slaat dit nu weer allemaal op, ik zeg alleen dat ik RATM niet goed vind en volgens mij Rubenios ook dat mag toch of niet..


Ik weet 100% zeker dat er hier veel meer mensen rondlopen die ze wel goed vinden dan niet....

Er lopen hier ook bijna uitsluitend fans rond van klassieke gitaarmodellen als de LP/SG en de Strat/tele maar daarom hoef ik daar toch ook niet in mee te gaan, zou saai worden (iedereen weet dat ik SG's en LP's best mooi vind!).

Ik zeg alleen dat ik ze niet goed vind en daar wordt weer zo op gereageerd dat het gelijk weer een soort pro- contra thread wordt wat volgens mij helemaal niet de bedoeling was.....

over smaak valt niet te twisten......een stratliefhebber die mijn gitaren niet mooi vind moet ook beseffen dat hetzelfde geldt voor mij bertreft zijn gitaren, en dat geen van ons beiden "gelijk" heeft (al zal de strat lover in de meerderheid zijn LOL) en dat we er waarschijnlijk hele andere dingen mee doen en daar waarschijnlijk toch de beste axe voor zijn persoonlijke behoeften hebben!


peace! :razz:

Rubenios
19 juni 2004, 18:37
CoB is gay LOL, maar effe serieus....waar slaat dit nu weer allemaal op, ik zeg alleen dat ik RATM niet goed vind en volgens mij Rubenios ook dat mag toch of niet..


Ik weet 100% zeker dat er hier veel meer mensen rondlopen die ze wel goed vinden dan niet....

Er lopen hier ook bijna uitsluitend fans rond van klassieke gitaarmodellen als de LP/SG en de Strat/tele maar daarom hoef ik daar toch ook niet in mee te gaan, zou saai worden (iedereen weet dat ik SG's en LP's best mooi vind!).

Ik zeg alleen dat ik ze niet goed vind en daar wordt weer zo op gereageerd dat het gelijk weer een soort pro- contra thread wordt wat volgens mij helemaal niet de bedoeling was.....

over smaak valt niet te twisten......een stratliefhebber die mijn gitaren niet mooi vind moet ook beseffen dat hetzelfde geldt voor mij bertreft zijn gitaren, en dat geen van ons beiden "gelijk" heeft (al zal de strat lover in de meerderheid zijn LOL) en dat we er waarschijnlijk hele andere dingen mee doen en daar waarschijnlijk toch de beste axe voor zijn persoonlijke behoeften hebben!


peace! :razz:\


gerrekat voor president :)

hehe jammer dat je CoB dan weer gay noemt ;)

Wicked Willy
19 juni 2004, 18:45
Om ff ontopic te blijven:

ja ik zou wel een reissue van mijn favo gitaar laten maken als ik erg echt aan gehecht was en er het geld voor had. Ik zou hem echter nooit laten relicen......relicen is en natuurlijk proces en niet iets wat ze in de fabriek voor je doen.....relicen is voor losers!!!!

En over Tom Morrello: een van de betere gitaristen uit de jaren 90, zeker op de eerste 2 albums van RATM (het derde album is ook niet verkeerd) en Audioslave klinkt ook wel lekker. Gitaartechnisch niet altijd geweldig, maar gitaar spelen draait niet om techniek, draait om gevoel, met je ballen spelen!!!

Anders Destium
19 juni 2004, 23:00
Alhambra loopt gewoon te zeiken, is hij goed in.

Ach ja, dan is er tenminste iets waar hij goed in is :wink:

Ach ja niet iedereen kan goed zijn in schulden maken voor een collectie gitaren die zijn kunde ver te buiten gaan :wink:

Ik sta E0,00 rood en eerder flink in de plus, en ik heb volgende week waarschijnlijk weer een nieuwe gitaar dus wat lul je nou dom. Vanaf volgend jaar zal ik waarschijnlijk moeten leren omgaan met schulden, studeren op een goede universiteit in de VS is nogal duur (en dan bedoel ik echt :o duur :-? ) Dat ik niet kan spelen boeit me eerlijk gezegd geen flikker, zolang ik er maar lol in heb :D

soup
19 juni 2004, 23:07
en ik heb volgende week waarschijnlijk weer een nieuwe gitaar
mag ik weten welke??

Anders Destium
19 juni 2004, 23:29
dat hoor je snel genoeg :lol:

soup
19 juni 2004, 23:38
dat hoor je snel genoeg :lol:
aaaah dat is vals :( :) , ik hoop op de les paul die limited edition

Anders Destium
19 juni 2004, 23:54
die zit er niet meer in, ik heb namelijk net besloten dat ik mijn Jem niet ga verkopen :)

soup
20 juni 2004, 00:12
dus je hebt geen geld meer nodig

gerrekat
20 juni 2004, 08:53
ARGHHHH anders je bent hard op weg nog gekker te worden dan ik!

Anders Destium
20 juni 2004, 11:29
Ik heb nog een jaar en een beetje de tijd om me rijk te voelen, daarna wordt het 4 jaar op een houtje bijten voor me en flink in de schulden duiken :-?

amon
19 september 2004, 12:19
nog even over die gitaar van tom morello...

ik zat gisteravond naar een concert (nu 4 jaar terug, voor het nationaal congres) te kijken.
die "scratch" geluidjes die die maakt, dat doet ie met dat knopje wat daarzo in het puntje onder de hals zit (en zn wah). vroeg ik me af, wat voor effect heeft hij daaronder zitten? want het klinkt wel funky (lees: leuk).

Harry
19 september 2004, 12:42
is dat niet gewoon dat truukje dat je een element uit zet, en het andere aan laat staan, en dan met je schakelaartje heel snel heen en weer gaat tussen die 2 elementen? De schakelaar klinkt dan niet door, maar maakt net contact.

Ik heb het niet gehoord of gezien, maar misschien is dat het simpelweg....

abbys
19 september 2004, 13:16
nou, over smaak, bezie het zo, RATM is lawaai in de puurste vorm van het woord ( heb een paar liedjes geprobeerd te beluisteren, aiai)
en er zijn nu eenmaal mensen die dit kunnen apprecieren.
het is wel degelijk takkeherrie, maar als iemand dat graag hoort, fijn voor mij,(en begin nou niet te zeiken over wansmaak enzo, please, bende kinderen :razz: ) maar het technisch hoogstaand noemen :o :???: :???:

michielv
19 september 2004, 14:42
Tsja, gitaren hebben niet het eeuwige leven en ik kan me voorstellen dat Morello's Kramer nu wel zo'n beetje op is. Ik kan me voorstellen dat wanneer je veel speelt (en dus een goed instrument wilt hebben) en een bedrijf zegt "zullen wij er eentje voor jou gratis en voor niks maken?" ik ook wel ja zou zeggen.

Heeft EVH ook een aantal keren gedaan, komtie rond voor uit en hij heeft nog groot gelijk ook. Steve Vai idem dito en Clapton was heus niet op zoveel verschillende signature modellen gaan spelen als hij die allemaal zelf had moeten kopen.

Wat is het probleem, dat hier mensen zijn die RATM niet mooi vinden of dat Tom Morello een gratis gitaar heeft? :D

MazeMouse
19 september 2004, 15:36
Wat zeurt iedereen hier dat Tom Morello een signature model heeft?
Ik persoonlijk vind het veel erger dat zoiets als Tom DeLonge een signature model heeft :D

amon
19 september 2004, 16:05
ej, ik heb dit topic niet naar boven gehaald om jullie mening over tom morello nog eens te horen ofzo... :D


ik heb dit topic naar boven gehaald omdat mij dat pinnetje (of is het een schakelaar zoals iemand al zei) opviel. als het een effect is, dan wil ik weten welk effect eronder zit.... :-D


iemand?

telecastermaster
20 september 2004, 11:05
Ik vind de gitaar zonder de tekst "Arm the homeless" geen signature gitaar. Die tekst is natuurlijk de echte signature van Tom Morello.

michielv
23 september 2004, 12:15
ej, ik heb dit topic niet naar boven gehaald om jullie mening over tom morello nog eens te horen ofzo... :D


ik heb dit topic naar boven gehaald omdat mij dat pinnetje (of is het een schakelaar zoals iemand al zei) opviel. als het een effect is, dan wil ik weten welk effect eronder zit.... :-D


iemand?

Volgens mij is het gewoon de elementschakelaar toch? Waarschijnlijk heeft de Kramer 2 volumes waardoor je er eentje uit kunt zetten en met de schakelaar een soort aan/uit geluid kunt maken (vergelijkbaar met een mengpaneel van een DJ/scratcher). Het ge-fieuwp (niet oneerbiedig bedoeld) komt waarschijnlijk van een wah ofzo. Dus de gitaar klinkt gewoon door maar met de schakelaar geef je al dan niet geluid door.

Kun je met elke gitaar met los regelbare volumes voor twee elementen nadoen en is in minder extreme mate al zo oud als methusalem (ze deden dat al in de jaren '70 met Les Pauls enzo).

telecastermaster
23 september 2004, 12:55
Er staat mij iets bij dat Tom Morello een aan-uitschakelaar op zijn gitaar heeft (had?), zodat ie van die stacatto inderbrekingen kan maken.

Sicky61
23 september 2004, 13:24
who cares, tom morello zuigt toch...
en jij speelt zelf gitaar???
knap respectloos tegenover een vernieuwende gitarist als morello.

Sicky61
23 september 2004, 13:28
nou, over smaak, bezie het zo, RATM is lawaai in de puurste vorm van het woord ( heb een paar liedjes geprobeerd te beluisteren, aiai)
en er zijn nu eenmaal mensen die dit kunnen apprecieren.
het is wel degelijk takkeherrie, maar als iemand dat graag hoort, fijn voor mij,(en begin nou niet te zeiken over wansmaak enzo, please, bende kinderen :razz: ) maar het technisch hoogstaand noemen :o :???: :???:
nee om het lawaai in de puurste vorm te noemen :-? .......ik mag aannemen dat jezelf meer talent hebt?
raar dat ik nog nooooooit van jou gehoord heb dan.

bert k
23 september 2004, 14:13
nou, over smaak, bezie het zo, RATM is lawaai in de puurste vorm van het woord ( heb een paar liedjes geprobeerd te beluisteren, aiai)
en er zijn nu eenmaal mensen die dit kunnen apprecieren.
het is wel degelijk takkeherrie, maar als iemand dat graag hoort, fijn voor mij,(en begin nou niet te zeiken over wansmaak enzo, please, bende kinderen :razz: ) maar het technisch hoogstaand noemen :o :???: :???:
Tja, je hoeft het niet mooi te vinden, maar het is dus wel verdomd knap gespeeld, dat zie ik je nog niet nadoen. En ja, het is hard, dat is zeker. Gelukkig maar. :)

Negative K3 fan
23 september 2004, 15:04
ik vind ratm ook niet echt veel aan (om heel eerglijkg ezegd verschrikkelijk en die morello heeft een spuuglelijke gitaartoon die absoluut niet bij de muziek past (of misschien is de muziek wel zo slecht en verstekert die toon dat alleen maar)), maar spelen kan hij wel.