PDA

View Full Version : Beste wireless?



Flatcat
18 juni 2004, 16:03
Als ik een wireless wil die even goed is als een kabel, voor welke moet ik dan gaan?

Frankiefrank2
18 juni 2004, 16:14
geen een...
zelfs de duurtste verandert je geluid,
wellis waar bijna niet hoorbaar, maar met de goedkopere setjes
van rond de 300 euro hoor je wel verschil

Flatcat
18 juni 2004, 16:42
Ja ok, maar ik ben dan ook niet van plan een wireless in de studio te gebruiken ofzo :-?

Ik vraag me af welke de "grote artiesten" gebruiken. Trouwens met een distorted gitaargeluid op een festivalweide staan, ik denk niet echt dat je 'tverschil hoort tussen kabel of wireless hoor..

bert k
18 juni 2004, 16:45
In ieder geval een UHF, klinkt beter dan VHF. En eentje met diversity, dus met twee antennes, dan heb je altijd goede ontvangst. Goeie merken zijn Shure en Sennheiser.

Angel
18 juni 2004, 16:57
hey,

ik heb zelf er ééntje van Sennheiser en deze zijn super!!
Heb hem 2de hands gekocht voor 300 euro incl. de set om hem in een 19"-rek te plaatsen.

amon
18 juni 2004, 19:10
sennheiser

Flatcat
18 juni 2004, 19:32
de merken ken ik wel, maar wat zijn modellen specifiek voor gitaar?

alvast bedankt voor alle replys

Raffel
18 juni 2004, 20:55
EW-172 kopen

Bluesbreaker
18 juni 2004, 22:27
Ik heb ook een keer op zo'n sennheiser gespeeld (met 2 antennes, jaja) op zich vond ik met het geluid niks mis maar ik als je wat verder weg staat is het echt kut
maarja, als je het koopt omdat je anders met de snoeren in de knoop komt maakt dat niet uit
ik zou het echter niet kopen om verder te kunnen lopen

Flatcat
18 juni 2004, 23:10
soms (niet vaak) heb ik wel het probleem dat ik met mijn 9 meter koord niet kan gaan waar ik wil (en ik sta al centraal als zanger en de kabel vertrekt vanuit m'n boss pedaaltuner)

en ik haaaaaat die opgekrulde kabels die van 9 meter zo'n 4 meter maken hehe

LordRiffenstein
19 juni 2004, 00:03
geen een...
zelfs de duurtste verandert je geluid,
wellis waar bijna niet hoorbaar, maar met de goedkopere setjes
van rond de 300 euro hoor je wel verschil

Als de drummer aan 4 zit, hoort niemand nog het verschil!!

LordRiffenstein
19 juni 2004, 00:05
Ik heb ook een keer op zo'n sennheiser gespeeld (met 2 antennes, jaja) op zich vond ik met het geluid niks mis maar ik als je wat verder weg staat is het echt kut
maarja, als je het koopt omdat je anders met de snoeren in de knoop komt maakt dat niet uit
ik zou het echter niet kopen om verder te kunnen lopen

Hoe ver stond je toen en heb je het vergeleken met een kabel terwijl je op dezelfde plaats stond?

Ik loop al 2 jaar rond met mijn Sennheiser en heb al behoorlijk ver af gestaan zonder een verschil te merken.

LordRiffenstein
19 juni 2004, 00:05
EW-172 kopen

+1

Flatcat
19 juni 2004, 11:39
Hoeveel gaan die nieuw?

Trouwens lord riffenstein, ik hoorde een soundclip van die nieuwe SE van Engl, damn, dat zou wel es beter kunnen klinken dan een mesa rectifier (vergelijk het hiermee omdat het een nogal metal gerichte soundclip was -> slayer met meer gain dan hun jcm800's)

Alain
19 juni 2004, 12:31
Dat klinkt veel beter dan een mesa rectifier.

:-D

Flatcat
19 juni 2004, 13:20
speel jij nog op de jcm900 stack alain?

of is het engl geworden dan?

Alain
19 juni 2004, 13:22
momenteel op een marshall 9200, maar die staat te koop. Ik ga voor een Engl Powerball.

Flatcat
19 juni 2004, 15:32
En jmp1 als preamp?

Ik speel daarop met een 9100 nu..

Heb nu een mooie deal kunnen fixen met Brunetti (www.brunetti.it) en ga es de amps checken alvoor ik ze eventueel koop.

Dan speel ik met beiden hehe

Alain
19 juni 2004, 16:10
nee, digitech gsp 2120 artist als preamp, die is nu verkocht.

Kamiess
19 juni 2004, 20:17
Heb een akg en die doet het prima.
Als ik beneden op straat staat speelt hij nog steeds prima en dat is ongeveer 80 mtr.
Let bij akg wel op de kleurcode!!

Bluesbreaker
19 juni 2004, 20:26
Ik heb ook een keer op zo'n sennheiser gespeeld (met 2 antennes, jaja) op zich vond ik met het geluid niks mis maar ik als je wat verder weg staat is het echt kut
maarja, als je het koopt omdat je anders met de snoeren in de knoop komt maakt dat niet uit
ik zou het echter niet kopen om verder te kunnen lopen

Hoe ver stond je toen en heb je het vergeleken met een kabel terwijl je op dezelfde plaats stond?

Ik loop al 2 jaar rond met mijn Sennheiser en heb al behoorlijk ver af gestaan zonder een verschil te merken.

zoals ik al zei: als je het koopt omdat je anders met de snoeren in de knoop komt maakt dat niet uit
ik zou het echter niet kopen om verder te kunnen lopen

gerrekat
19 juni 2004, 21:40
Ik heb gehoord dat Sennheiser via een ondermerk (ben effe de naam kwijt) hele goede op de markt brengt voor redelijk prijzen!

zjanke
19 juni 2004, 23:04
effe de naam kwijt :evil: , net nu ons zuunige 'ollanders geinteresseerd raakt kom je met zo iets. Denk nog een heeeeel diep na :D