PDA

View Full Version : Tennisarm



The_RockeR13
18 juni 2004, 15:23
Ik heb al een tijdje last van m'n onderarm, ik denk dat het een tennis arm is... ik hou met me rechter arm me plectrum vast dus zou het wel eens door gitaar spelen kunnen komen... en een tennisarm kan ontstaan als je steeds dezelfde beweging maakt... :-( Nou is de oplossing niet meer gitaar spelen om te laten genezen??? Nee dat kan ik niet... lgt het aan m'n houding? Zet ik teveel kracht in mijn onderarm? wie kan me helpen?

The_RockeR13
18 juni 2004, 16:52
ziijn er mensen die dit ook hebben? plz help me

Dugie
18 juni 2004, 18:37
Nog nooit van gehoord, wel al een peesontsteking gehad in men linkerduim van te veel druk zetten. Normaal gezien moet alles zo ontspannen mogelijk dus probeer zeker zo weinig mogelijk kracht te zetten.

The_RockeR13
18 juni 2004, 22:55
MAar als ik echt snel wil spelen op 1 snaar bijvoorbeeld dat snelle stukkie van eruption moet ik wel kracht zetten, doen jullie dat dan ook? Of moet ik juist heel ontspannen en met mijn pols spelen?

Dugie
19 juni 2004, 11:56
persoonlijk doe ik dit ofwel met men vingers ofwel als de snelheid niet te hoog ligt heel ontspannen.

hoofd
19 juni 2004, 12:54
Je moet sowieso proberen zoveel mogelijk uit je pols te spelen, niet alleen je arm dan wat meer ontspannen, maar je hebt ook betere controle over wat je doet.

The_RockeR13
19 juni 2004, 13:26
thnx, zou het er ook aan kunnen liggen dat ik nooit een warming up doe?

hoofd
19 juni 2004, 13:41
hmm...zo te horen wordt het tijd voor gitaarles voor jou, of als je dat al hebt, een betere leraar zoeken ;).

The_RockeR13
19 juni 2004, 14:00
Ik heb les, maar hij heeft me nog nooit iets verteld over een warming up

The_RockeR13
19 juni 2004, 19:00
Mja het heeft nu toch geen zin het is te laat en ik ben nog maar 13 :-(

Bluesbreaker
20 juni 2004, 11:22
Mja het heeft nu toch geen zin het is te laat en ik ben nog maar 13 :-(

lol, hoezo? spring je nu van een flat af ofzo? En wat is eigelijk te laat?

The_RockeR13
20 juni 2004, 12:01
haha nee het is indd wel een beetje vaag uitgedrukt :razz:
maar het is al te laat om een warming up te doen want ik heb nu toch al een tennis arm..

Bluesbreaker
20 juni 2004, 12:51
ik vraag me wel af wie hier allemaal echt aan een warming up doen, en als je regelmatig oefent is het ook niet nodig om dat uitgebreid te doen lijkt mij

schaap
20 juni 2004, 14:21
Het hangt meer vanaf wat je speelt enzo, ik bedoel voor Come As You Are heeft niemand echt een warming up nodig enzo :lol:
Maar des te sneller en technischer je gaat spelen, des te belangrijker warm-ups worden. Maar een tennis arm krijgen van spelen zonder warm-ups.....klinkt toch beetje weird nog :-?

The_RockeR13
20 juni 2004, 15:29
Het hangt meer vanaf wat je speelt enzo, ik bedoel voor Come As You Are heeft niemand echt een warming up nodig enzo :lol:
Maar des te sneller en technischer je gaat spelen, des te belangrijker warm-ups worden. Maar een tennis arm krijgen van spelen zonder warm-ups.....klinkt toch beetje weird nog :-?

Ja ik denk dat je gelijk hebt, je kan geen tennis arm daarvan krijgen...
Ik heb een verkeerde beweging aangeleerd waarbij ik mijn elleboog te veel belast heb.. mja dit topic lijkt me nu wel klaar zo...

The_RockeR13
20 juni 2004, 15:29
Het hangt meer vanaf wat je speelt enzo, ik bedoel voor Come As You Are heeft niemand echt een warming up nodig enzo :lol:
Maar des te sneller en technischer je gaat spelen, des te belangrijker warm-ups worden. Maar een tennis arm krijgen van spelen zonder warm-ups.....klinkt toch beetje weird nog :-?

Ja ik denk dat je gelijk hebt, je kan geen tennis arm daarvan krijgen...
Ik heb een verkeerde beweging aangeleerd waarbij ik mijn elleboog te veel belast heb.. mja dit topic lijkt me nu wel klaar zo...

Bluesbreaker
20 juni 2004, 19:10
Het hangt meer vanaf wat je speelt enzo, ik bedoel voor Come As You Are heeft niemand echt een warming up nodig enzo :lol:
Maar des te sneller en technischer je gaat spelen, des te belangrijker warm-ups worden. Maar een tennis arm krijgen van spelen zonder warm-ups.....klinkt toch beetje weird nog :-?

ik kom zelf ook verder dan come as you are, en ook beroepsmuzikanten doen echt niet allemaal een uitgebreide warming up

schaap
20 juni 2004, 19:56
Ik zeg ook niet uitgebreide warm up, dat laten we aan Vai of Petrucci over, vooral de laatste is ziek qua warm ups. Maar warm ups zijn bij gitaristen in principe hetzelfde als bij atleten enzo. Zorgen dat alles los is en gereed is om te spelen enzo. En tja ik denk toch dat bijna elke serieuze musici wel warming ups doet.

harrie-beton
22 juni 2004, 13:54
als je al een blessure hebt is RUST de enige oplossing.

Als je weer klachtenvrij bent met warming ups en met goede technieken spelen. Gitaarspelen moet geen pijn doen.

hb