PDA

View Full Version : Kabels???



frenske
22 april 2002, 16:22
My SoundLAB kabels doen het niet meer, op eens! Vermoedelijk een niet-zichtbare kabelbreuk.
Kan ik er iets aan doen, of maar gewoon nieuwe kopen en welke dan?

Ron C
22 april 2002, 17:18
Maak je kabels zelf!, haal gewoon 2 Neutrik jack pluggen (6.3mm) en goede microfoonkabel en bak ze zelf in elkaar, tenminste als je een beetje kunt solderen, anders moet je dat effe leren. Het scheelt een hoop geld en je hebt veel betere kabels!

frenske
22 april 2002, 17:53
Mmhh, goed idee, de twee jackpluggen heb ik al van de oude kabel en nu alleen een goede microfoon kabel zien te scoren!

AllodoX
22 april 2002, 18:33
NEE ! geen microfoonkabel !
dan ruft je signaal gigantisch !! veel te dunne aders in een microfoonkabel..

Je kunt bij een goede muziekwinkel ook gewone gitaarkabel kopen. daar zet je een paar nieuwe ( geen oude dus ) stekkers aan met goede trekontlasting, en je kunt er weer tegenaan.

'k heb destijds speciale high-end gitaarkabel met verzilverde aders gekocht in Duitsland.. kost 5 € per meter, maar die gaat nu al 5 jaar mee, inclusief een uitgebreide collectie optredens.

'k heb gele, oranje, rode, blauwe, zwarte en groene. :smile:

Nee.. voor mij geen cheapo kant-en-klare kabeltjes meer.. brrr !

Ron C
23 april 2002, 09:42
Op 2002-04-22 17:33, schreef AllodoX:
NEE ! geen microfoonkabel !
dan ruft je signaal gigantisch !! veel te dunne aders in een microfoonkabel..


Onzin, goede microfoonkabel (o.a. Neutrick kabel, van zo'n € 2.5,-/m)heeft echt geen dunne aders. Wanneer je dan 2 aderige kabel hebt kun je natuurlijk beide aders bij elkaar pakken.

Ron C
23 april 2002, 09:42
Op 2002-04-22 16:53, schreef frenske:
Mmhh, goed idee, de twee jackpluggen heb ik al van de oude kabel en nu alleen een goede microfoon kabel zien te scoren!

Zijn het wel goede jack pluggen?? anders kun je namelijk beter gewoon nieuwe kopen

frenske
23 april 2002, 15:20
Oeps!!! Slecht gekeken! Sorry voor alle overbodige moeite, maar het was wel informatief! Het is geen kabelbreuk, maar de aansluiting van kabel op jack-plug is losgekomen. Het is nu kwestie van stukje kabel afsnijden en opnieuw solderen. De Jack-plugs zijn te goed om zo maar nieuwe aan te schaffen! Bedankt!

Nocki
27 april 2002, 18:56
Nee, de bassist van Nocki....

Stelletje sukkels....Wil je een echte kabel of niet??? koop dan een Monster bass kabel!

GRR...Allan

Nocki
27 april 2002, 20:33
ok sorry allemaal voor het vorige van de bassist van mijn band.
vergeef het hem hij wist niet wat hij deed.

nocki