PDA

View Full Version : Gibson vs PRS



Angel
18 juni 2004, 11:21
Is er iemand geïnteresseerd om zijn PRS te ruilen tegen mijn Gibson LP Custom van 1980 Black in prima staat met origineel koffer?

Ik heb hem hier staan en speel er totaal niet meer op. Ik heb overlaatst een PRS gekocht en ben daar nu zo gehecht aan dat ik een 2de wil hebben.

http://img78.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/IMG_3111.jpg

Raffel
18 juni 2004, 11:25
hoort dit niet op marktplaats of zo thuis?

Wie doet er trouwens een PRS weg voor een Les Paul, maar dat is mijn mening :D

Angel
18 juni 2004, 11:46
Hey Raffel,

ik zou graag meningen horen van mensen, zoals die van jouw :wink:

Thx

gerrekat
18 juni 2004, 11:55
Mooie LP custom!

Droffie
18 juni 2004, 12:14
Leuke topic voor op de Les Paul Forum...Worden ze gek :P

BramVersteeg
18 juni 2004, 13:19
Jamjam :o























hhhhmmmmm, ik heb toevallig geen PRS. Laat staan er een over.

Anders Destium
18 juni 2004, 14:03
dat wordt eerst je LP custom verkopen vrees ik :)

Als ik een PRS naast een LP hou is de keuze niet zo moeilijk, dus het zal nog weleens lastig kunnen worden om hem te ruilen. Je kunt het altijd op gitaarmarkt.nl proberen.

Ik moet je wel waarschuwen: PRSen zijn nogal verslavend :oops:

soup
18 juni 2004, 14:52
uit welk jaar is je gibson nu eigenlijk ,want hier zeg je 1980
maar in dit topichttp://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?p=425033&highlight=#425033 staat gibson lp 1970

Is het de moeite om mijn 1970 Gibson LP Custom te verkopen?
[/tab]

bert k
18 juni 2004, 16:48
Tja, dit hoort eigenlijk meer op gitaarmarkt thuis. Maar het is ruilen, niet verkopen, en meningen geven is wel ok. Maar als je er een prijs aan hangt, gooi ik hem op slot.

En mijn mening: Je bent hardstikke raar, man! Ik heb ook een zwarte Custom, en ze zijn super! Niet zo flexibel, dat niet, maar daar heb je toch die PRS voor? En wat heb je nou aan allemaal dezelfde gitaren?

Angel
18 juni 2004, 16:55
ik heb er 2 één van 1970 en één van 1980. Daarom dat ik die ene wil ruilen.
Al die verschillende meningen, wordt moeilijk. :cry:

Maar alvast bedankt voor jullie antwoord!

Pickslide
18 juni 2004, 17:57
Kan je anders nog een iets groter plaatje van die LP posten, ik kan hem nog niet helmaal duidelijk zien..........

jw009
18 juni 2004, 18:31
woo super mooie LP heb je daar!
Het is dat ik er geen geld voor heb....

amon
18 juni 2004, 19:08
prachtig!
ik zou hem houden, hoewel je dan 2 lp's hebt en anders 2 prs-en, dus ja, dan zou ik toch voor 2 prs-en gaan kun je wellicht wat meer mee.

Wicked Willy
18 juni 2004, 21:08
Mijn PRS voor je LP.........van zijn levensdagen niet!!!!!!!!!!! :-D

Shaggy
19 juni 2004, 11:27
Ik koop wel een tremonti en dan ruil ik em met jouw les paul .. deal??





:D

BLOK182
19 juni 2004, 11:56
Mijn PRS krijg je der ook niet voor, dat ding heeft zich gisteren toch weer mooi bewezen live 8-) Verslavende gitaartjes idd, ben stiekem al naar een broertje of zusje voor mun classic aan het kijken :oops:

P****Fred
19 juni 2004, 13:13
welk kleur zou je willen? :-D

heb al een paar lekkere zien passeren op de Amerikaanse sites....

damn!!

P****Fred
20 juni 2004, 17:51
btw Arjan, waar heb jij je amber volumeknoppen gehaald?

zijn het PRS knoppen of van een ander merk?
Heb namelijk gelezen dat die van een ander merk te hoog zitten...?

BLOK182
30 juni 2004, 19:22
Die knoppen komen van de lokale gitaartoko, passen niet echt lekker over die pots, maar goed, het zit, het werkt, en het ziet tof uit vind ik :)

Mark S
30 juni 2004, 20:43
Ik heb zowel een PRS als een LP custom, maar als ik zou moeten kiezen zou ik altijd voor een Les Paul gaan...

prs
30 juni 2004, 23:21
PRS is voor mij het merk. Alhoewel ik ze de laatste tijd (nieuw) erg duur vindt, zijn ze toch wel heel goed. Ik wil mijn '86 Custom 24 in ieder geval nooit meer kwijt.
Een LP ruilen tegen een PRS, wordt moeilijk denk ik. Je kunt hem wellicht bij een winkel proberen om te ruilen voor een PRS (evt. met bijbetaling).

Monty
1 juli 2004, 00:29
Eerlijk gezegd ben ik een beetje uitgekeken op m'n prssen. Ik heb er nu 2 (een custom 22 en een McCarty) en ze liggen alweer aardig te verstoffen. Qua afwerking en kwaliteit echt veel beter dan bij Gibson.
Daarnaast heb ik ook twee Les Pauls (stnd plus en '57 goldtop) waar ik toch liever mee op het podium sta (weliswaar wel met prs humbuckers erin).

Ik vind het erg zonde als mijn prs een butsje of krasje oploopt. Zodra ik ermee op het podium ga staan, zit ik niet lekker in m'n vel, veels te bang dat ie beschadigt en ga dan heel voorzichtig spelen. Bij een Les Paul heb ik dat totaal niet. Die zitten al onder de krassen en die sleep ik letterlijk over het podium.

Ooit had ik een wijnrode LP Custom, helaas had die wat kuurtjes (dead spots op de hals en was niet goed afgelakt (bobbels enzo)) dus weer weggedaan. Voor de rest was het een prachtinstrument. Eigenlijk zit ik te tobben om misschien toch weer een LP erbij te nemen.....

Mark S
1 juli 2004, 08:05
Ik heb wel het idee dat de prijs van 2ehands PRS'en inmiddels flink aan het devalueren is, ze worden steeds vaker aangeboden en de prijs van een perfecte 10-top + birds nadert de €2000 grens: ongeveer net zoveel als een LP custom...

BLOK182
1 juli 2004, 10:11
Ja klopt, der staat een bloedgeile PRS Singlecut voor 2300 op gitaarmarkt!

munkie
1 juli 2004, 11:43
Zwarte LPC, toch wel een klassieker hoor! Ik heb mijn zwarte LPC 1974 "20th anniversary" destijds midden jaren 80 verkocht toen niemand meer op Lp´s speelde :cry:
Dus als je zeker weet dat je hem kwijt wilt, gewoon 2000 euri vragen, kan je altijd nog omlaag :D

Angel
1 juli 2004, 12:34
Bedankt voor de goede raad

heavy-metal-thunder
1 juli 2004, 13:20
heb onlangs een een LP custom black beauty kunnen kopen voor ocharme 1400 euro. Had wel veel gebruikssporen, maar was verder in orde. Helaas ontbrak het me weer even aan financiële middelen.

LordRiffenstein
6 juli 2004, 17:02
Ik zou voor die ene PRS Standard Godltop uit 1998 gaan :-D

Stuur me even een mailtje over die LP Custom!!!

Groeten,

Yoeri

Mark S
7 juli 2004, 22:19
Ja klopt, der staat een bloedgeile PRS Singlecut voor 2300 op gitaarmarkt!

die is inderdaad paalverstijvend, als ik weer 'ns een PRS aanschaf wordt dat zeker een singelkut maar dan wel zonder vogeltjes...

BLOK182
7 juli 2004, 22:36
Een singelkut zonder vogels, prachtig gerelativeert :D

RRRobin
7 juli 2004, 23:01
Een singelkut zonder vogels, prachtig gerelativeert :D

+1 :-D :-D :-D

Anders Destium
8 juli 2004, 00:19
Doe mij anders maar een single kut :D

Is flauw, maar een SC trem zie ik zeker zitten :)

Baco
8 juli 2004, 07:48
Ik koop wel een tremonti en dan ruil ik em met jouw les paul .. deal??





:D

Al op een USA Tremonti gespeeld? Speelt stukken beter dan een Les Paul Standard bijvoorbeeld, met een Les Paul Custom heb ik die nog niet vergeleken echter. Dat mijn Les Paul weg is, daar heb ik geen problemen mee, maar die Tremonti zou wel eens terug kunnen komen (gelukkig heb ik de mijne zonder verlies kunnen verkopen, nog een troost). Heb er eentje op het oog in de States, kan nog interessant worden. Had gevraagd of ze er een flame maple top op kunnen zetten (op een nieuwe dan), maar dan word ik doorverwezen nr de customshop en daar liggen de prijzen echter een stuk hoger :roll: Vind vooral de neck en de pick-ups super van een Tremonti, een Singlecut heeft een andere neck jammer genoeg...