PDA

View Full Version : Steinberger GM gekocht.



Geo
18 juni 2004, 10:32
Vorige week kocht ik een Steinberger GM, zo'n zwart Strat modelletje met witte binding. Zag 'em op internet bij een dealer in Houston, die me verzekerde dat de gitaar uit 1985 was, 100% originele onderdelen had en in mint condition was. Daar de fotoos er ook goed uitzagen, heb ik het risico maar genomen en 'em maar op laten sturen. Gisteren kwam'ie aan en toen ik 'em uit de doos haalde en wilde stemmen, hoefde dat niet.
De winkel had de snaren niet ontspannen en hij bleef gewoon getuned ondanks de reis van 10 dagen. Gekke ervaring is dat wel. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die'em gaaf vinden maar ik vind 'em helemaal top, kwa spelen en sound.

asesino
18 juni 2004, 10:55
Nice, heb je er foto's van?

Bluesbreaker
18 juni 2004, 11:34
http://www.ishibashi.co.jp/Outlet_Auction/2nd/gif-02/12-03.jpg
zon ding?

k zou em niet kopen, maar het kan veel lelijker hoor :D

Geo
18 juni 2004, 11:39
Bluesbraker heeft er net een foto van geplaatst, dus dat hoef ik niet meer te doen. De mijne is eender heeft alleen één humbucker en twee enkelspoels. Grappig dat mensen 'em zo lelijk vinden.

Negative K3 fan
18 juni 2004, 12:27
ik vind hem op zich wel lijp, met die achterkant van de floys zo

Bluesbreaker
18 juni 2004, 12:41
Bluesbraker heeft er net een foto van geplaatst, dus dat hoef ik niet meer te doen. De mijne is eender heeft alleen één humbucker en twee enkelspoels. Grappig dat mensen 'em zo lelijk vinden.

lol

maar ik vind em niet heel lelijk hoor, ik vind alleen de verhouding een beetje vreemd (breedte/hoogte), door die enorme inham achter de brug

Wouter J
18 juni 2004, 12:47
Toen Feedback Den Haag nog bestond heb ik ook serieus er over gedacht om zo'n steinberger te kopen maar het probleem is het vinden van double ball snaren die je echt voor die jongens nodig hebt.

telecastermaster
18 juni 2004, 12:49
ff een vraagje: hangt dat ding niet uit balans? (doordat er geen kop op zit).

Ik heb zelf 2 headloze gitaren en een bas (allen Hohners) en had een Spirit GU Deluxe die erg op de jouwe lijkt (zie http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=051 ). Maar ik vond de Spirit erg uit balans hangen. Op een van de headless hohners heb ik een set actieve EMG's gezet (SV/SV/89) maar vond die tochj wat kil klinken (bekende klacht over EMG's). De orginele Steinbergers waren ook nog eens van kunststof gemaakt wat eveneens niet echt bijdraagt aan een warme, organische sound. Anyway, veel plezier ermee. De hardware is best in de bussiness volgens mij.

peter

telecastermaster
18 juni 2004, 12:52
Toen Feedback Den Haag nog bestond heb ik ook serieus er over gedacht om zo'n steinberger te kopen maar het probleem is het vinden van double ball snaren die je echt voor die jongens nodig hebt.

Kun je vrij eenvoudig online bestellen in Engeland en bij Musik Produktiv in Duitsland. Zijn wel ietsjes duurder dan gewone snaren en tot maximaal 0.011 verkrijgbaar.

Geo
18 juni 2004, 12:52
Ik moet zeggen dat'ie perfect hangt. Integenstelling tot het éérste model, dat kistje, is deze body van hout. De nek is zoals altijd van graphite.
Het geluid vind ik heel tof en ben ook blij dat er geen EMG's op zaten.

http://www.frogworld.nl/Resources/gm.jpeg

Bijgaand een plaatje, naast m'n nylon snaar, dan zie je pas goed hoe klein 'ie is. Ik zag trouwens dat de snaren via een US site nog goed te bestellen zijn voor zo'n 7 dollar.