PDA

View Full Version : badass II : hoezo hype?



emielow
17 juni 2004, 23:29
ik heb hem!

vanmiddag naar bassmatters geweest en daar heeft paul mij een badass II brug erop gezet, meteen de boel afgesteld en geintoneerd en...



het klinkt voller, dikker, breder, langer, beter, gedefineerder, maar vooral: VETTER!

kheb um eerlijk gezegd alleen nog maar uitgeprobeerd over mn kleine klote behringer oefenamp, maar kzal zondag even uitgebreid testen over mn stack. maar het is zeker geen hype, en het klinkt echt beter.

nog even een fotootje: (inmiddels heb ik de slagplaat gestript (voor meer ruimte tussen de snaren en de body), een j-retro erin, en nu dus ook een badass erop, en ik ben dik tevreden) :

http://groups.msn.com/_Secure/0VgAXA6Aaj5d0htpUIlz18vxCAgMmvhNRbswOm6*ZRUWCKffMf Ay1gqGUFCNfuVzdv5oAtLNn5hPXyG40eII36gzFBVXPECLuZrJ ExYu9z!FAQAZ08uIC4qQriFjYRRYn/jazz%20body%20retro%20badass.jpg?dc=46754768764133 36972

Joghy
18 juni 2004, 09:06
Kan je alleen maar gelijk geven. Ik heb nu een Badass op mijn MTD Heir V en op mijn fretloze Westone (met dank aan Iglo :D )

Let wel: een Badass maakt van een een stuk brandhout nog geen boutique-bas, maar het is zeker de moeite waard.

Laus
18 juni 2004, 09:50
ik kom er niet meer uit.

kun je nou beter een goede amerikaanse Fender uit bijvoorbeeld de standaard series kopen. Of gewoon een cheap-ass squier en deze optutten met j-retro en badass/gotoh brug?

Uitgaande van een bestedingsmax van om en bij 650 euro.

emielow
18 juni 2004, 09:58
hej hallo, ik heb geen cheap-ass squier he! 8) :-? :-D

basssssplayer
18 juni 2004, 10:11
Mooie squier hoor!

J! 8-)

iglo
18 juni 2004, 10:59
ik kom er niet meer uit.

kun je nou beter een goede amerikaanse Fender uit bijvoorbeeld de standaard series kopen. Of gewoon een cheap-ass squier en deze optutten met j-retro en badass/gotoh brug?

Uitgaande van een bestedingsmax van om en bij 650 euro.

van een cheaps-ass squier is niet veel te maken, tenzij je er een weet te vinden uit begin jaren 80 (liefst '82-'84)...je hebt natuurlijk wel te maken met een stukje afwerking naar mijn bescheiden mening

een stuk brandhout upgraden is water naar de zee brengen...

Bassbitch
18 juni 2004, 13:20
ik kom er niet meer uit.

kun je nou beter een goede amerikaanse Fender uit bijvoorbeeld de standaard series kopen. Of gewoon een cheap-ass squier en deze optutten met j-retro en badass/gotoh brug?

Uitgaande van een bestedingsmax van om en bij 650 euro.

van een cheaps-ass squier is niet veel te maken, tenzij je er een weet te vinden uit begin jaren 80 (liefst '82-'84)...je hebt natuurlijk wel te maken met een stukje afwerking naar mijn bescheiden mening

een stuk brandhout upgraden is water naar de zee brengen...

dus? Fender?

Bleak
18 juni 2004, 17:21
er zjin wel meer goede gitaren dan alleen een Fender!

emielow
19 juni 2004, 20:12
ik kom er niet meer uit.

kun je nou beter een goede amerikaanse Fender uit bijvoorbeeld de standaard series kopen. Of gewoon een cheap-ass squier en deze optutten met j-retro en badass/gotoh brug?

Uitgaande van een bestedingsmax van om en bij 650 euro.

je bas moet wel eerst goed klinken, met de retro kun je meer toonregelen, en de badass brug geeft gewoon een vetter geluid. maar het geluid is nog wel van hoe de bas ooit was, alleen VETTER! en dus beter regelbaar door de retro

emielow
19 juni 2004, 20:13
ik kom er niet meer uit.

kun je nou beter een goede amerikaanse Fender uit bijvoorbeeld de standaard series kopen. Of gewoon een cheap-ass squier en deze optutten met j-retro en badass/gotoh brug?

Uitgaande van een bestedingsmax van om en bij 650 euro.

je bas moet wel eerst goed klinken, met de retro kun je meer toonregelen, en de badass brug geeft gewoon een vetter geluid. maar het geluid is nog wel van hoe de bas ooit was, alleen VETTER! en dus beter regelbaar door de retro

MuNKeY
20 juni 2004, 04:47
uh , mensen let wel op, als je al een GOEDE brug hebt (dus beter dan die fender standaard dingen) is het best zonde van het geld om een badass te kopen

ik ken dus iemand die net als ik een yamaha BBN4 III heeft
die heeft zijn brug vervangen met een badass , en deze klinkt nu gewoon hetzelfde (aangezien de yamaha BB een geweldige brug heeft)

dus denk goed na voordat je je brug vervangt , niet elke bas heeft een badass nodig

MuNKeY
20 juni 2004, 04:51
uh , mensen let wel op, als je al een GOEDE brug hebt (dus beter dan die fender standaard dingen) is het best zonde van het geld om een badass te kopen

ik ken dus iemand die net als ik een yamaha BBN4 III heeft
die heeft zijn brug vervangen met een badass , en deze klinkt nu gewoon hetzelfde (aangezien de yamaha BB een geweldige brug heeft)

dus denk goed na voordat je je brug vervangt , niet elke bas heeft een badass nodig

iglo
20 juni 2004, 09:29
uh , mensen let wel op, als je al een GOEDE brug hebt (dus beter dan die fender standaard dingen) is het best zonde van het geld om een badass te kopen

ik ken dus iemand die net als ik een yamaha BBN4 III heeft
die heeft zijn brug vervangen met een badass , en deze klinkt nu gewoon hetzelfde (aangezien de yamaha BB een geweldige brug heeft)

dus denk goed na voordat je je brug vervangt , niet elke bas heeft een badass nodig

helemaal mee eens!
ik heb het dan ook niet over de BA als zijnde de perfecte / beste brug;
ik zie hem alleen als de (voor mij) beste Fender replacement brug...

emielow
20 juni 2004, 11:11
en voor 80 euro incl montage, afstellen, intoneren en de hele zooi, vin ik de prijs nog wel meevallen hoor...

Laus
22 juni 2004, 12:55
huh waar?


naja, toch geen rooie cent momenteel.