PDA

View Full Version : agressieve sound



Ziggy Stardust
17 juni 2004, 22:26
Ik ben op zoek naar een pedaalke voor een zo agressief mogelijke sound (naar Nu Skool hardcore toe zoals chimaira, terror, hatebreed) maar het probleem is dat ik door alle de aanbiedingen het bos door de bomen niet meer zie. Kan iemand mij iets aanraden? bedankt

Ziggy

Swan
17 juni 2004, 22:39
hangt van je amp af.

Ziggy Stardust
17 juni 2004, 22:43
Randall 2x30W

Mss moet ik wa meer Watt hebben? Want ik krijg er met men huidig ZOOM3030 multieped ni veel agressiefs uit.

doncker
17 juni 2004, 22:52
Met een overdrive pedaal lukt het wel. Gewoon veel bass en je gain niet te ver open zetten

Ziggy Stardust
17 juni 2004, 23:05
zal eerst da ies proberen op men zoom. Zet altijd volledig men gain open, volledig bas, treble, enz... ma dan krijgt ge het geluid van nen bliksem. Maar ja, wa wilde, kga da ni allemaal gaan afmeten awa. Der staan 56 van die effecten op da board :-? en dan nog ies me een zeer ingewikkelde manier om die effecten aan te passen, kwor gewoonweg zot. Iemand zoom3030 voor €120 by the way?

ewoud
17 juni 2004, 23:14
H&K heeft een pedaal, de warp factor, die is wel agresief, geeft een goede weergave van je plectrum weer. dat snijdt erdoor.

Ziggy Stardust
17 juni 2004, 23:42
misschien een betere vraag, welke instellingen bij multiped zijn ideaal voor een 'aggressive sound'?

Swan
17 juni 2004, 23:42
met meer watt schiet je niets op...
probeer gewoon op die Zoom een preset te maken met alleen distortion.. NIET ALLES OP 10 ZETTEN....maar bijv. gain/dist op 60%, veel bas(9), weinig mid(3), beetje high(5)

Ziggy Stardust
17 juni 2004, 23:45
Zal het zeker uittesten en nu de examens gedaan zijn heb ik wa meer tijd om mij er met bezig te houden. Ma zijt ge zeker van zoveel bas? volgens mij krijgt ge dan gewoon zo een zware onduidelijke klank? kzal ies gaan testen.

_Grāve_Ģord
18 juni 2004, 01:35
die rommelige sound is vooral te wijten aan te veel gain, niet aan de bas (doorgaans toch)

Negative K3 fan
18 juni 2004, 08:51
gewoon een goede amp kopen met brute buizen pre amp vervorming!

pikasso
18 juni 2004, 09:35
Probleem bij Zoom is ook vaak de compressie. Of noise reduction zoals ze het noemen.
Zet die zoveel mogelijk uit.
Veel gain, veel bas, veel hoog. En inderdaad niet alles op 10!!!
Heb je een goede basis, daarna afstellen, daar ontkom je echt niet aan.

Thom TK
18 juni 2004, 12:54
Marshall zit toch altijd te patsen met de Jackhammer van hun?
(the most aggressive distortion on the planet, ofzoiets).
Lijkt me goed....

ewoud
21 juni 2004, 12:40
haha nee, niet echt, die jackhammer is zeer zeker geen metal pedaaltje!!! hij speelt dus vooral hardcore/metalcore/nu metal. dat is zware muziek met laag gestemde gitaren, daar is die jackhammer niet goed genoeg voor. de warp en de mega distoriton (van boss) zijn ervoor gebouwd.

Thom TK
21 juni 2004, 20:33
oh ja, de WARP...
Dat is natuurlijk ook een optie!

dejohan
21 juni 2004, 20:38
Als je een echte aggresieve sound wil moet je je headstock in de reet van een leeuw steken.

Swan
21 juni 2004, 20:39
ha
ha
ha

bartkruizenga
24 juni 2004, 20:58
gewoon een goed metalpedaaltje kopen....

ik lepel wat op, ik zeg niet dat het goed is.... het beste kan je het zelf testen:

* boss metalzone
* boss hyper metal
* boss hyper fuzz
* dod death metal distortion
* rocktron gainac!!!!!

of gewoon een mesa boogie kopen, dan zit je zoiezo goed! :amp:

bart

Thom TK
24 juni 2004, 21:41
ja, ik heb ooit een keertje over een Boss MT2 gespeeld, maar ik vond deze helemaal niet zo slecht hoor (ik heb er maar 1 keer op gespeeld dus he), vooral de pinch harmonics gingen verassend goed.

zium
28 juni 2004, 09:08
op randall versterkers zit al dikke distortion, dus hang er een eq pedaal achter in je fx loop en je bent al een eind op weg, moet je alleen ng even uit vogelen hoe je je frequenties precies wil hebben (waarschijnlijk de lage frequenties beetje om hoog)

dejohan
2 juli 2004, 13:54
ha
ha
ha

Als je geen gevoel voor humor hebt, kan ik ook een aggressieve sound op je neus maken. :wink: