PDA

View Full Version : NIEUWE GITAAR



ben???
17 juni 2004, 21:41
YEAH! ze is eindelijk binnen...
mijn jackson kelly ke3 in crimson swirl! speelt heerlijk, ziet er super uit... ben helemaal hyped! echt een superding!
had dus nogal wat problemen met de levering, lees maar hier:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=33218

en hier wat pics:

http://members.lycos.nl/schefferseffects/body.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/fullback.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/fullshot.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/headstock.jpg

SiNiSTRaL
17 juni 2004, 21:42
mooi hoor, ik kom 'm morgenavond ff uitproberen...alleen zoals ik op msn al zei: je had de foto;s wel ff in paint mogen draaien ;)

THW
17 juni 2004, 21:45
mooi mooi!
de kelly blijft 1 v/d mooiste exploders!

thijsov
17 juni 2004, 21:49
mooie gitaar, gefeliciteerd ermee, leuk dat je hem eindelijk hebt.
heb is niet mijn model maar de kleur is wel ubergeil

gefeliciteerd! :)

soup
17 juni 2004, 21:52
mooie gitaar , maar wat me opvalt is de switch die moet je niet naar boven/beneden schakelen maar links/rechts ??zo lijkt het toch op de foto

Anders Destium
17 juni 2004, 21:53
mooi mooi!
de kelly blijft 1 v/d mooiste exploders!

EXPLORERS




Vette Shit Ben :lol:

Die swirls zijn echt supervet!

ben???
17 juni 2004, 21:59
hij schakelt ook links - rechts he, maar de foto is gedraaid :)

ben???
17 juni 2004, 22:00
en ze moet helemaal niks

Swan
17 juni 2004, 22:23
wow die kleur is echt vet :o gefeliciteerd! erg cool...ben zelf ook nog erg blij met mn KE3, goeie keus :)

Javaca
17 juni 2004, 22:25
Niet mijn ding maar wel mooi om te zien.

Gave paint.

amon
17 juni 2004, 22:29
ik ben nou ook niet helemaal weg van dit soort modellen, maar die paint! :o :-D nice!

iam
17 juni 2004, 22:42
euh de foto's gaan niet...

ook niet als je de cp't

SiNiSTRaL
18 juni 2004, 00:08
staan op mijn lycos space....weet nie wat ermee gebeurd is...misschien dat ze na 10 dreigmailtjes nu toch mijn account afgesloten hebben...

Megadeth
18 juni 2004, 00:33
Mooi dat ie eindelijk binnen is, jammer dat de foto's niet te zien zijn!

Vexx
18 juni 2004, 00:38
Mooi dat ie eindelijk binnen is, jammer dat de foto's niet te zien zijn!

+1

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's...

gerrekat
18 juni 2004, 09:15
gefeliciteerd....

kan de foto's niet zien maar die swirls zijn best gaaf!

SiNiSTRaL
18 juni 2004, 16:28
weet ook nie wat die lycos homo's hebben gedaan, ze staan nog wel gewoon op die webspace maar ze zijn ineens niet meer te zien... :S

*edit:
We zien een toename van gebruik van je website
http://members.lycos.nl/schefferseffects/ gedurende de afgelopen dagen.
Om te voorkomen dat de kwaliteit van de Tripod service wordt aangetast,
hebbben we besloten de toegang tot je website voor de komende 24 uur te
sluiten. In deze tijd kun je wel met WebFTP of andere FTP software, je
site wijzigen.

ben???
18 juni 2004, 22:32
ok, ze staan ook op een webshots. kijk maar naar de mooie finish :)

http://community.webshots.com/album/127178651FLQHQj

FNaRK
18 juni 2004, 22:53
vette plank man !!!
hoe is je hals ? Die van mij kwam nogal kloterig geleverd, meteen maar mijn frets laten vlakken...

en de kwaliteit van je toggleswitch is ook niet optimaal, heb ik ook maar vervangen :wink:

maar verder: heel mooi !!!

lupoloco
18 juni 2004, 23:01
haha toch een red crimson swirl!!! PRACHTIG :D

ben???
18 juni 2004, 23:09
vette plank man !!!
hoe is je hals ? Die van mij kwam nogal kloterig geleverd, meteen maar mijn frets laten vlakken...

en de kwaliteit van je toggleswitch is ook niet optimaal, heb ik ook maar vervangen :wink:

maar verder: heel mooi !!!

de hals is heerlijk... geen problemen mee. echt lekker. probleempjes waren idd te toggleswitch die ietswat rammelig is, en de volumeknop die los zat. schroevendraaier er in en probleem verholpen. echt eens uper ding.

BLOK182
19 juni 2004, 11:18
Hey Ben, eindelijk!!! Gefeliciteerd man, ziet der vet uit!

SiNiSTRaL
19 juni 2004, 11:35
p.s: de foto's in de eerste post doen t weer :D

ben???
21 juni 2004, 00:20
yeah, heb gisteren de snaren op die floyd vervangen :lol:
wat een werk joh, geen idee waar ik mee bezig was... gewoon overal imbussleuteltjes in proppen en draaien. na drie uur zaten er zowaar snaren op! beetje gestemd, brug rechtgezet, dat 5 keer herhaald, een nachtje laten staan en vanochtend gestemd en de toplocks er op gedraaid. en nu heb iuk weer een heerlijk spelende gitaar 8-)

Lacrymosa
22 juni 2004, 09:57
Dude, die is mooi
Zijn die bruggen van die dingen een beetje stevig?

en is die crimson swirl ook op de RR3 te krijgen???

CheerS!!

MoserCustomShopDotCom
22 juni 2004, 16:09
yeah, heb gisteren de snaren op die floyd vervangen :lol:
wat een werk joh, geen idee waar ik mee bezig was... gewoon overal imbussleuteltjes in proppen en draaien. na drie uur zaten er zowaar snaren op! beetje gestemd, brug rechtgezet, dat 5 keer herhaald, een nachtje laten staan en vanochtend gestemd en de toplocks er op gedraaid. en nu heb iuk weer een heerlijk spelende gitaar 8-)

Dat moet sneller kunnen hoor ;) :razz:

In Oosterhout hangt er ook zo eentje! Ook een crimson swirl! Die is in het echt nog mooier als op de foto's! Metallic achtig! Wel mooi zeg!


Ik vind alleen wel dat de hiel erg slordig is afgewerkt bij deze gitaren. erg blokkerig!

Hoeveel kosttie ie eigenlijk? Bij Muziekhandel Joosten is ie €653.00 via de site.

Bij Musik-produktiv heb ik em gezien voor €609.00 geloof k.

Swan
22 juni 2004, 16:15
de bruggen zijn erg stevig...ik had wel 1 probleempje met n zadeltje waar n braampje op zat zodat de lage E constant brak...maar dat kan ook n probleem zijn van de titaniumkleurige bruggen, hoorde op t JCF forum dat dat probleem vaker voorkomt, t metaal lijkt n beetje te zacht...
verder zijn mijn frets n klein beetje gaan uitsteken na n jaar...lichtelijk vervelend maar geen probleem...
verder zijn t erg goede en stemvaste gitaren, nooit n probleem mee...

ohja mn volumeknop valt er af en toe af :wink:

MoserCustomShopDotCom
22 juni 2004, 16:20
de bruggen zijn erg stevig...ik had wel 1 probleempje met n zadeltje waar n braampje op zat zodat de lage E constant brak...maar dat kan ook n probleem zijn van de titaniumkleurige bruggen, hoorde op t JCF forum dat dat probleem vaker voorkomt, t metaal lijkt n beetje te zacht...
verder zijn mijn frets n klein beetje gaan uitsteken na n jaar...lichtelijk vervelend maar geen probleem...
verder zijn t erg goede en stemvaste gitaren, nooit n probleem mee...

ohja mn volumeknop valt er af en toe af :wink:
:o Verder alles goed!? :o

Hoe bevalt de nekjoint bij jou?

Ronald
22 juni 2004, 16:25
:o wow schitterende gitaar man , vooral de kleur is echt zwaar vet :)

Stitch
22 juni 2004, 16:30
mooi man!

ben???
22 juni 2004, 18:42
tja het nekblok vind ik wel meevallen eigenlijk. had m vrij groot verwacht, maar t ding is nog best mooi en absoluut niet groot, ik kan bij de 24e fret komen zonder problemen. De brug vind ik tot nu toe super, maarja... ik heb m amper een week he.

tja, die snaren vervangen... eerste keer he? heb maar van alles geprobeerd, was een grote puzzel voor me. ineens sprong er een snaar los en snapte ik het. nu moet het wel sneller kunnen ja :razz:.

De prijs waar ze m eigenlijk voor weouden verkopen bij feedback was 725 euro, maar na alle problemen bij de levering heb ik wat korting gehad: 599 euro, en ik kreeg er 2 pakjes snaren bij :razz: .

Ben er echt dik tevreden mee, t is een super axe!

ben???
22 juni 2004, 18:43
oeps dubbelpost

SiNiSTRaL
22 juni 2004, 19:41
De prijs waar ze m eigenlijk voor weouden verkopen bij feedback was 725 euro, maar na alle problemen bij de levering heb ik wat korting gehad: 599 euro, en ik kreeg er 2 pakjes snaren bij :razz: .


afdingen zeker? ;)

Swan
22 juni 2004, 19:51
ik heb niet echt last van de neckjoint...heb grote handen en kan overal goed bij...
t enige nadeel vind ik de Balans van de gitaar, dat de neck nogal naar beneden valt..als ik op mn Dinky speel merk ik het verschil erg kwa vermoeidheid enzo

ben???
22 juni 2004, 20:10
De prijs waar ze m eigenlijk voor weouden verkopen bij feedback was 725 euro, maar na alle problemen bij de levering heb ik wat korting gehad: 599 euro, en ik kreeg er 2 pakjes snaren bij :razz: .


afdingen zeker? ;)

hehe m'n moeder :D




ik heb niet echt last van de neckjoint...heb grote handen en kan overal goed bij...
t enige nadeel vind ik de Balans van de gitaar, dat de neck nogal naar beneden valt..als ik op mn Dinky speel merk ik het verschil erg kwa vermoeidheid enzo

heb hem gisteren voor eht eerst op een band session gebruikt, en hadidd een wat stijve schouder na afloop. lijkt me een kweestie van wennen.

ben???
22 juni 2004, 20:11
posten gaat maf :S

Swan
22 juni 2004, 20:16
t is ook wel n zware gitaar....je kan het beste met je rechterarm de vin wat naar beneden duwen en daarmee de neck op zn plaats houden... of zo laag hangen dat je met je been de lage poot kan ondersteunen ;)

ben???
22 juni 2004, 20:21
hehe m'n arm ligt vanzelf wel op die fin.

Swan
22 juni 2004, 20:30
nou nog duwen :-D

ben???
22 juni 2004, 21:47
:-D

hee swan...
heeft jou KE3 ook zo'n zwakke lak? ik heb m'n eerste putje er al na 4 dagen in geslagen toen ik er wat mee liep te raggen en hij tegen de houten trap mepte (niet bijzonder hard)... heb gehoord dat de lange fin wel vaak snel beschadigd raakte...

Swan
22 juni 2004, 22:06
hmmm nee eigelijk niet....heb em nu wat meer dan n jaar en heb maar n paar kleine putjes...mepte laatst de grote punt nogal hard tegen de deur en nix te zien gelukkig.....maar ik ben er ook wel zuinig op

ben???
22 juni 2004, 22:23
hmm er is dus een klein stukje lak van de bovenste vin af. je moet echt goed kijken om het te zien.

Swan
22 juni 2004, 22:45
toen ik hem kocht was dat bij mij al zo, t allerbovenste puntje was n stukje clearcoat van af....had ik wat pakjes snaren voor gehad

Anders Destium
22 juni 2004, 22:49
Bij puntige gitaren heb je dat soort problemen altijd (ze zijn ook nogal lomp in de omgang :wink: ). Je had mijn Ibanez Destroyer moeten zien, die was 20 jaar oud maar dat was ook wel duidelijk aan alle punten :D

ben???
22 juni 2004, 22:51
hehe. ik moet er nog een case voor regelen. de jacksoncase is mij te duur, dus ik zat er aan te denken zelf iets te bouwen. iemand hier ervaring mee?

Anders Destium
22 juni 2004, 22:55
Je kunt ook een merkloze koffer kopen voor ongeveer 50-70 euro denk ik, er zijn koffers groot genoeg te krijgen...

Zelf bouwen is waarschijnlijk net zo duur, ook omdat je heel veel materiaal kwijt bent om het pas te krijgen!

SiNiSTRaL
22 juni 2004, 22:56
voor 51 hebben ze een koffer bij www.thomann.de waar iig een explorer inpast...

ben???
22 juni 2004, 22:57
ik hoorde dus op het jacksonforum dat zo'n merkloze koffer niet zo super is omdat de gitaar in de koffer zelf nog heen en weer knalt. met die jacksonkoffer bedoel ik dus echt een waar de kelly precies in past en overal goed vastzit enzo.

SiNiSTRaL
22 juni 2004, 22:57
hehe. ik moet er nog een case voor regelen. de jacksoncase is mij te duur, dus ik zat er aan te denken zelf iets te bouwen. iemand hier ervaring mee?

jorrit had er zelf 1 gemaakt....
en zelf maken....je bent ook een echte j... he ;)

SiNiSTRaL
22 juni 2004, 22:58
ik hoorde dus op het jacksonforum dat zo'n merkloze koffer niet zo super is omdat de gitaar in de koffer zelf nog heen en weer knalt. met die jacksonkoffer bedoel ik dus echt een waar de kelly precies in past en overal goed vastzit enzo.

zolang je er niet van plan bent mee te gaan lopen springen en gooien komt ie heus wel aan hoor....en anders stop je er wat piepschuim in..

Anders Destium
22 juni 2004, 23:01
Je bent er zelf ook bij als je hem in de koffer doet en vervoert. Op het Jacksonforum zijn de fans nogal xenofoob, om het even licht uit te drukken :lol:

In merkloze koffers zit je gitaar ook helemaal geklemd, en desnoods doe je er wat vulmateriaal bij dat niet kan krassen. Dat is makkelijk zat, en zeker makkelijker dan hem zelf maken :wink:

Swan
22 juni 2004, 23:09
Hey
ik heb n ideale koffer ervoor....t is n Softcase van Rockbag, dus wel n harde koffer maar met stof aan de buitenkant, geschikt voor Kellys en Explorers, veel opbergvakjes enzo, erg goed gemaakt.....voor 75 euro dacht ik

Swan
22 juni 2004, 23:35
als je wil kan ik je wel n fotootje mailen

ben???
23 juni 2004, 23:05
ja graag, stuur maar over msn

Iron Maiden
27 juli 2004, 17:39
waarom 1 knop (volume) ik heb het zelf ook ik heb ook een jackson, geen kelly maar professional maar maakt dat uit ik vind het zelf wel handig maar heeft het ook nog effect???

SiNiSTRaL
27 juli 2004, 17:45
1. gebruik eens leestekens, zo hoeft men niet de zin 3 keer te lezer, eer men deze begrijpt.
2. ja tuurlijk maakt dat uit...een toneknop draagt ook wel wat bij (al bewtijfel ik dat op de kelly :D )

hopende uw vraag hiermee beantwoord te hebben, verblijf ik,
Patrick

ben???
27 juli 2004, 18:15
heb je pat weer hoor...

iig, ik heb ook een gitaartje liggen met een toneknopje erbij, en die gebruik ik NOOIT. voor mij maakt t dus gen verschil.

Embryoyo
28 juli 2004, 11:48
Tering, mooi ding!