PDA

View Full Version : Veel te luid!



Sjel
17 juni 2004, 21:00
Ik hou van die echte buizenklank, maar die krijg je pas echt als je de volume flink opendraait. Probleem is dat mijn Fender Hotrod Deluxe (40 Watt) de oren van je kop blaast. :cool:
Is er geen manier om diezelfde klank te krijgen en toch het aantal decibels binnen de perken te houden?
Ik heb eens iets gehoord over een attenuator (die je tussen de versterker en de speaker plaatst, en dus als volume gebruikt), maar die zijn nogal prijzig. Is er geen alternatief?

pimmetje
17 juni 2004, 21:09
Lekker die dubbelposts... ik heb net gereageerd in die in moderne versterkers... zou fijn zijn als je één van de twee topics verwijdert.

sash
17 juni 2004, 21:24
Is er geen alternatief?

Jawel, kleinere buizenbak, maar is net zo duur als de gemiddelde attenuator. :)

Sjel
17 juni 2004, 21:26
Lekker die dubbelposts... ik heb net gereageerd in die in moderne versterkers... zou fijn zijn als je één van de twee topics verwijdert.

Bedankt voor de reactie.
Maar ik kan het niet meer verwijderen. Blijkbaar gaat dat niet meer als er iemand gereageerd heeft.
Ik hoopte gewoon dat zowel mensen met een oude als met een nieuwe versterker dit probleem kenden. :oops:

PeeVee
29 juni 2004, 19:29
Ik hou van die echte buizenklank, maar die krijg je pas echt als je de volume flink opendraait. Probleem is dat mijn Fender Hotrod Deluxe (40 Watt) de oren van je kop blaast. :cool:
[b]Is er geen manier om diezelfde klank te krijgen en toch het aantal decibels binnen de perken te houden?
kortweg: NEE

De speakerdruk, de verplaatste lucht, het opbreken van de speakers, de werking van de kast etc. Het werkt allemaal mee aan die sound. Er bestaat niet zoiets als een "Super Reverb op tilt sound" maar dan op huiskamer niveau, no such thing.

Wat je zou kunnen zoeken is een kleiner buizenversterkertje zoals b.v. een (Vibro)Champ (vind ik persoonlijk niet geweldig) of een Princeton (Reverb). Die kun je wat verder opendraaien en beginnen waarempel al lekker te knorren voordat het kalk van de muren komt (een Princeton met een goeie speaker gaat trouwens ook nog erg hard).

Power Suk kun je eens proberen maar je mist dan de "factoren" die ik hierboven beschreef; speakerdruk en resonantie van de kast!

dejohan
30 juni 2004, 13:26
Op de unofficial Hot Rod Deluxe owners guide staat een lijst met opties.

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/tooloud.html

Dosmanos
6 juli 2004, 19:11
Misschien zijn de THD Yellowjackets een redelijke optie; met name voor jouw type versterker schijnt dat goed te werken, hoewel nog steeds vrij luid.

Dosmanos

Dosmanos
6 juli 2004, 19:11
Misschien zijn de THD Yellowjackets een redelijke optie; met name voor jouw type versterker schijnt dat goed te werken, hoewel nog steeds vrij luid.

Dosmanos

josh.vandenberg
7 juli 2004, 23:49
Marshall Se100 klinkt echt te gek met Fender versterkers,maar als je er al een vind kost ie waarschijnlijk net zoveel als je versterker.

O.A. Chuck berry deed t zo,en die weet wat ie doet.

johantipker
22 augustus 2004, 22:19
Ik hou van die echte buizenklank, maar die krijg je pas echt als je de volume flink opendraait. Probleem is dat mijn Fender Hotrod Deluxe (40 Watt) de oren van je kop blaast. :cool:
Is er geen manier om diezelfde klank te krijgen en toch het aantal decibels binnen de perken te houden?
Ik heb eens iets gehoord over een attenuator (die je tussen de versterker en de speaker plaatst, en dus als volume gebruikt), maar die zijn nogal prijzig. Is er geen alternatief?

Ben zelf in het trotse bezit van een hotrod! Als je met een donkere cleane jazzsound speelt zit ie vrij gauw aan z'n end en verzuipt dan snel in harde bandjes; ga je scheuren, dan is ie al snel knetterhard!

(hoor vaak klachten), ik heb wel al een paar keer een ingeklapt trommelvlies gehad en zeg vaak tijdens gesprekken He, wat?
Ook geen lolletje, kan ook niet meer zonder oordoppen bij een stevig bandje gaan kijken; wordt dan helemaal gek. Ik ga ook het liefst 6 meter van de drummer vandaan staan en heb ook een hekel aan monitoren of technici die een pa in mijn oor laten fluiten. Make my day!

johantipker
22 augustus 2004, 22:19
Ik hou van die echte buizenklank, maar die krijg je pas echt als je de volume flink opendraait. Probleem is dat mijn Fender Hotrod Deluxe (40 Watt) de oren van je kop blaast. :cool:
Is er geen manier om diezelfde klank te krijgen en toch het aantal decibels binnen de perken te houden?
Ik heb eens iets gehoord over een attenuator (die je tussen de versterker en de speaker plaatst, en dus als volume gebruikt), maar die zijn nogal prijzig. Is er geen alternatief?

Ben zelf in het trotse bezit van een hotrod! Als je met een donkere cleane jazzsound speelt zit ie vrij gauw aan z'n end en verzuipt dan snel in harde bandjes; ga je scheuren, dan is ie al snel knetterhard!

(hoor vaak klachten), ik heb wel al een paar keer een ingeklapt trommelvlies gehad en zeg vaak tijdens gesprekken He, wat?
Ook geen lolletje, kan ook niet meer zonder oordoppen bij een stevig bandje gaan kijken; wordt dan helemaal gek. Ik ga ook het liefst 6 meter van de drummer vandaan staan en heb ook een hekel aan monitoren of technici die een pa in mijn oor laten fluiten. Make my day!

johantipker
22 augustus 2004, 22:20
Ik hou van die echte buizenklank, maar die krijg je pas echt als je de volume flink opendraait. Probleem is dat mijn Fender Hotrod Deluxe (40 Watt) de oren van je kop blaast. :cool:
Is er geen manier om diezelfde klank te krijgen en toch het aantal decibels binnen de perken te houden?
Ik heb eens iets gehoord over een attenuator (die je tussen de versterker en de speaker plaatst, en dus als volume gebruikt), maar die zijn nogal prijzig. Is er geen alternatief?

Ben zelf in het trotse bezit van een hotrod! Als je met een donkere cleane jazzsound speelt zit ie vrij gauw aan z'n end en verzuipt dan snel in harde bandjes; ga je scheuren, dan is ie al snel knetterhard!

(hoor vaak klachten), ik heb wel al een paar keer een ingeklapt trommelvlies gehad en zeg vaak tijdens gesprekken He, wat?
Ook geen lolletje, kan ook niet meer zonder oordoppen bij een stevig bandje gaan kijken; wordt dan helemaal gek. Ik ga ook het liefst 6 meter van de drummer vandaan staan en heb ook een hekel aan monitoren of technici die een pa in mijn oor laten fluiten. Make my day!

Shaggy
30 augustus 2004, 06:58
Ik denk dat de loadbox van koch jouw probleem wel kan oplossen .. ik heb geen idee wat het kost maar here ya go

Van de site van koch:

Are you looking for an addition to your tube amp....is the volume level of your favorite all-tube amp too loud? Do you want to get rid of those microphones in front of your speakers?
Well then try our LB120 Loadbox II, it can reduce your tube amps output power to small-club, rehearsal or even to bedroom level. We understand that your tone is important and therefore we have a specially designed circuitry which assures that your amps tone will remain the same on all different power levels.
But that's not all... we have added some smart features to improve your guitar sound live or in the recording studio. Finally we have created an output in which the sound is simulated coming from a speaker and picked up by a microphone in front of it. No hassling with microphones any more.... just Plug and Play!

--------------

Shaggy
30 augustus 2004, 06:58
Ik denk dat de loadbox van koch jouw probleem wel kan oplossen .. ik heb geen idee wat het kost maar here ya go

Van de site van koch:

Are you looking for an addition to your tube amp....is the volume level of your favorite all-tube amp too loud? Do you want to get rid of those microphones in front of your speakers?
Well then try our LB120 Loadbox II, it can reduce your tube amps output power to small-club, rehearsal or even to bedroom level. We understand that your tone is important and therefore we have a specially designed circuitry which assures that your amps tone will remain the same on all different power levels.
But that's not all... we have added some smart features to improve your guitar sound live or in the recording studio. Finally we have created an output in which the sound is simulated coming from a speaker and picked up by a microphone in front of it. No hassling with microphones any more.... just Plug and Play!

--------------

Les Paul
30 augustus 2004, 07:40
Ik heb zelf 2 kleine buizenversterkers om lekker thuis te kunnen spelen. Een Marshall Studio 15 en een Fender Blues Jr. Allebij 15 watt en dat is nog steeds veel te hard. Inmiddels heb ik een Weber Minimass gekocht. Dit is een soort Powersoak voor een redelijke prijs. Tot nu toe heb ik deze alleen aangesloten op mijn Marshall. Ik krijg nu een een heerlijke oversturing in de eindbuizen. Klank is nu prima op lage volumes. Alleen wordt dat ding bloedheet, maar daar valt wel mee te leven.
Weber is te vinden op http://www.webervst.com/

IndiepoprockJesse
30 augustus 2004, 09:26
Ik heb hetzelfde 'probleem' met mijn marshall dsl401.. ik denk steeds dat ik de buizen moet vervangen omdat het niet optimaal klinkt op het niveau wat ik in mijn kamertje gebruik, maar bedenk me dan altijd dat ik em live gewoon zwaar open kan trekken en dan weet ik dat hij gewoon rocked als een motherfucker..

maar goed, niks aan te doen, dat is het probleem als je een buizenbak hebt, ben ik ff blij dat ik geen dikke plexi heb haha :)

Jesse//

heavy-metal-thunder
30 augustus 2004, 09:28
Zelf heb ik een Mass attentuator voor mijn Marshall JMP 50W zonder mastervolume. Hoe werkt dit :
het is perfect mogelijk om het volume (eigenlijk de pramp, bij gebreken aan master volume) volledig open te draaien en toch het volume laag te houden. Zelfs fluisterstil. Tot daar het goede nieuws, want als je dit doet trekt het geluid op niets. Het is dan slechter dan een 15W transistorampje van € 59,99.

Als de Mass minder moet "attentueren", blijft de klank bevredigend. Maar ofwel komt het behang van de muur of anders staat het volume niet te hoog.

Ik denk wel dat een Mass in combinatie met een kleine lampenversterker thuis een goede sound kan leveren.

Al
30 augustus 2004, 14:07
Zelf heb ik een Mass attentuator voor mijn Marshall JMP 50W zonder mastervolume. Hoe werkt dit :
het is perfect mogelijk om het volume (eigenlijk de pramp, bij gebreken aan master volume) volledig open te draaien en toch het volume laag te houden. Zelfs fluisterstil. Tot daar het goede nieuws, want als je dit doet trekt het geluid op niets. Het is dan slechter dan een 15W transistorampje van € 59,99.

Als de Mass minder moet "attentueren", blijft de klank bevredigend. Maar ofwel komt het behang van de muur of anders staat het volume niet te hoog.

Ik denk wel dat een Mass in combinatie met een kleine lampenversterker thuis een goede sound kan leveren.

Ik merk altijd dat het hoog wat knijpt met een mass. De bright switch optie zou dan nuttug kunnen zijn. Als je een mass hebt met een schakelbare impedantie dan heb je een power weerstand bij een vd twee standen wat me minder gunstig lijkt voor wat een mass moet doen --> speaker simuleren.

Al

afhaalchinees
30 augustus 2004, 22:02
Wat ook wil helpen, alhoewel het qua decibellen niet uitmaakt, is hoogmid frequenties vermijden. Dat zijn namelijk de meest penetrante, en ik kan het weten, ik heb er een oorsuisprobleempje aan overgehouden. Dus oppassen met scheurdozen die veel compressie en "snij" geven.

Maar.......Er gaat er niets boven een plexi die de broeks pijpen laten trillen. Het is altijd BRUUT om den gitaar in den spijsverteringsorganen te voelen.

heavy-metal-thunder
31 augustus 2004, 12:55
Ik heb inderdaad een Bright switch (treble booster, genaamd).

Eerlijkheidshalve moet ik erbij vertellen dat ik de 100 Watt-Mass heb en als versterkers een 30W en 50 W heb.

Mr.Jay
31 augustus 2004, 17:54
Wat ook wil helpen, alhoewel het qua decibellen niet uitmaakt, is hoogmid frequenties vermijden. Dat zijn namelijk de meest penetrante, en ik kan het weten, ik heb er een oorsuisprobleempje aan overgehouden. Dus oppassen met scheurdozen die veel compressie en "snij" geven.

WATTTTTT.............???????????????????
klopt, ik heb het overghouden aan overmatig koptelefoon ( ook veel MID-HOOG )gebruik, kijk ook daar voor uit !!

JaY