PDA

View Full Version : probleempje line-up



Thom TK
17 juni 2004, 17:05
ik heb mijn gigantisch megagrote line-up als volgt:
Boss ge-7 equalizer ---> Boss DD3 Delay.
Het probleem is als ik mijn ge-7 aanzet, hoor ik bijna geen ruis, maar als ik mijn Delay aanzet, bromt hij als een gek.
Hoe kan ik dit verhelpen?
Oh ja: ik heb vandaag een Bodd adapter gekocht vor deze pedaaltjes, maar als ik hem aansluit, doen de pedaatljes het niet.
Ik gebruik nu een goedkope adapter hiervoor, en dan doen ze het wel.
Weet iemand hoe dit kan?
Help aub!

Swan
17 juni 2004, 17:29
denk dat er iets mis is met je delay en dat je de foute adapter hebt gekocht.

Diedo
17 juni 2004, 17:41
de brom kan door een goedkope adapter komen ja. i kweet niet wat precies het verschil is met een goede, maa rhet is net anders...

Bodd=boss??

Mitch
17 juni 2004, 19:07
Dat probleem van de brom heeft als je goed leest niet te maken met de nieuwe adapter, want hij zegt dat de pdalen het niet doen als hij die adapter gebruikt.
Niet werken = niet brommen :D

Vreemd dat het niet werkt. Kun je geen andere pedalen proberen om te checken of die adapter niet gewoon stuk is ?

Over die brom ? Doet -ie dat als je ze allebei inschakelt of ook als je alleen d delay aanzet ?

Diedo
17 juni 2004, 19:49
oh aha, ik dacht "dan doen ze het niet" --> dan brommen ze dus niet... :-D

ReinoutV
17 juni 2004, 20:21
Je zou de pedaaltjes eens met een batterij kunnen checken. Dan zit je ook niet met eventuele aarde-problemen.

Robbert
17 juni 2004, 20:53
Meer informatie please.

Hoe kun je met 1 adapter twee pedalen voeden, heb je daar een kabeltje voor?
Wat zijn de specificaties van die goedkope adapter? Typ eens in.

Probeer idd eens met batterijen in ieder pedaal.

Thom TK
17 juni 2004, 22:39
OK oke: ik heb last van een brom als ik de Delay aanzet (dat kan dus alleen met die goedkope, omdat die DURE adapter van BOSS het niet doet. Boss adapter was 32 euro).
De specificaties van die goedkope adapter weet ik zo niet, maar het is er eentje met 8 verschillende uitgangen ofzo, heeeeel erg universeel, als je begrijpt wat ik bedoel.

Je kan met 1 adapter idd meerdere pedalen aandrijven: je hebt er van die verloopstukjes voor.
Ik heb er eentje die maximaal 6 pedaaltjes kan aandrijven met 1 adapter.

Robbert
17 juni 2004, 23:01
Ok, adapters al een omgewisseld?

Is die multifunctionele gestabiliseerd?

Thom TK
18 juni 2004, 08:28
Ik dacht niet dat die multifunctionele adapter gestabiliseerd was....
Maar het stomme is: als ik andere adapters probeer (die er hetzelfde uitzien als die Boss, alleen wat goedkoper) dan doen de pedaaltjes het ook niet.
Terwijl die uitgangen precies goed zijn.
@ Robbert: welke adapter gebruik jij dan?

Antal
18 juni 2004, 12:48
Ok, ik denk dat we hier wel de conclusie uit kunnen trekken dat de ruis veroorzaakt wordt door die goedkope adapter die blijkbaar niet gestabiliseerd is. En wat betreft die dure adapter, het stekkertje kan wel passen, maar zit de + en de - goed en leverd hij genoeg vermogen?

Thom TK
18 juni 2004, 12:50
Ok, ik denk dat we hier wel de conclusie uit kunnen trekken dat de ruis veroorzaakt wordt door die goedkope adapter die blijkbaar niet gestabiliseerd is. En wat betreft die dure adapter, het stekkertje kan wel passen, maar zit de + en de - goed en leverd hij genoeg vermogen?

Ja, de adapter van Boss is dus prima!
Ik heb wat geklooit met de aansluiting van het verloopstekkertje, en guess what? HIJ DOET HET!!
Ik ben nu ook van alle ruis af als de DD 3 aanstaat.

Bedankt voor de reacties anyway!
Dit was niet een van de meest professionele topics die ik heb geopend, maarja...

Antal
18 juni 2004, 12:57
Misschien moet je dat verloopstekkertje dan nog maar eens nakijken, want als je dat bij een optreden hebt ben je niet blij denk ik :wink:

Thom TK
18 juni 2004, 13:14
Haha, nee, ik heb niet goed nagedacht ( :oops: ) , ik had het verloopstekkertje verkeerd aangesloten.

BramVersteeg
18 juni 2004, 13:33
Of: er zit aan het einde zo'n stekkertje wat je om moet draaien. Anders werkt ie helemaal niet.
Of: hij krijgt te veel volt. Speelde laatst met wah per ongeluk met 12 volt. Wat een takkebrom!

Dirk_Hendrik
18 juni 2004, 13:48
Of: hij krijgt te veel volt. Speelde laatst met wah per ongeluk met 12 volt. Wat een takkebrom!

Of:
Je Wah fikt Uit,
Of:
Je Wah doet het gewoon op 12 volt,

Want:
Takkebrom is niet "teveel volt",

Maar:
Slechte/goedkope/brakke adapter

Antal
18 juni 2004, 14:28
Of: er zit aan het einde zo'n stekkertje wat je om moet draaien. Anders werkt ie helemaal niet.
Of: hij krijgt te veel volt. Speelde laatst met wah per ongeluk met 12 volt. Wat een takkebrom!

Het probleem was al opgelost hoor!

Thom TK
18 juni 2004, 22:10
Het is er zo eentje waarbij je de polariteit en voltage kunt selecteren.
Maar het kwam waarschijnlijk door al die uitgangen, die ruis doorlieten.