PDA

View Full Version : Bogner alleen voor moderne sound of ook voor vintage sound?



diengeman
17 juni 2004, 15:44
zoals ik begrijp is een Bogner de beste/mooiste versterker en speakerkast. maar is dit alleen voor een moderne sound of voor metall? of is het ook de mooiste sound voor vintage geluiden als Marshall, Fender en Vox?

diengeman
17 juni 2004, 15:44
of kan ik het dan maar beter bij m'n Marshall houden?
en als je bijvoorbeeld een Bogner speakerkast onder een Marshall 1959 plexi zet, gaat die dan ook mooier klinken dan met een 1960AX er onder? of klinkt ie dan minder vintage?

Soulflyhigh
17 juni 2004, 15:47
Probeer voor een modern geluid eens een Uberschall :-D

diengeman
17 juni 2004, 16:17
ik wil juist een vintagesound (ACDC, Hendrix, Deep Purple, Clapton) enz., maar wel heel helder.

Phyrexian
17 juni 2004, 16:18
ik wil juist een vintagesound (ACDC, Hendrix, Deep Purple, Clapton) enz., maar wel heel helder.

Al die artiesten die je opnoemt spelen/speelden over oude Marshalls!!! :-D

Michael AE
17 juni 2004, 16:26
Mijn Shiva is perfect geschikt voor een vintage sound en volgens mij kun je met een xtc ook wel uit de voeten. Of mijn Ubershall iets voor jou is, valt te betwijfelen.

Ik ben er van overtuigd dat elke versterker via een bogner speaker top klinkt, zeker Marshall.

diengeman
17 juni 2004, 16:28
klopt, maar het geluid vind ik niet helder en direct genoeg. dus ik vroeg me af, als je een directer en helderder geluid hebt, of hij dan automatisch moderner is. of heeft Bogner ook een vintage maar helder en direct geluid in zijn speakerkasten en versterkers? zo ja, welk type?

diengeman
17 juni 2004, 20:07
op de site van bogner staan trouwens wel heel weinig cabs. zijn dit ze allemaal of zijn er nog meer?

Epic
18 juni 2004, 10:28
Volgens mij staan op die site ook een hoop sound-samples. Oké zelf luisteren is beter, maar het geeft je wel een idee.

BramVersteeg
18 juni 2004, 13:27
1. Dat Bogner DE beste amps maakt is enkel een mening(no offence).
2. Omdat Bogner wel degelijk ERG goede amps maakt met een redelijk breed aanbod denk ik dat je er best wel vintage sounds uit kan halen. Over het algemeen heeft een bogner(naar mijn mening) een erg helder geluid. Jukebox in boekel heeft alle bogner spullen staan(tops/kasten/combo's).

birt
19 juni 2004, 18:44
ik ben gisteren bij groovestreet geweest en daar stond zowel een shiva als een ubershall, ik heb er niet op gespeeld maar heb wel voor de forummertjes hier even de prijs gevraagd
de shiva is met reverb en gaat voor 2093, er stond een matching cab onder met greenbacks voor 1193
de ubershall was 2695 en de slant cab eronder had v-30's en kostte ook 1193

zijn dit goede prijzen?

BLOK182
19 juni 2004, 19:23
Uberschall head bij ene toko in Leuven voor 2400!

ieme
19 juni 2004, 20:30
bogner cabs zijn met alle speakers leverbaar, meestal standaard met V30's en de uberschal cabs met kruislings andere speakers(G12T-85) mijn eigen bogner heeft greenbacks... sounds good to me!

sash
19 juni 2004, 21:40
zoals ik begrijp is een Bogner de beste/mooiste versterker en speakerkast.

Dan begrijp je dat helemaal verkeerd. Er is niet een bepaald merk het beste. Na zo'n opmerking (en de opmerking in je 2e post) denk ik toch dat je beter eerst een Boss GT6 kan kopen.

Punt
20 juni 2004, 02:13
Om een idee te geven, hier een soundclipje van een Gibson op een Bogner Shiva head met 2 x 12 kast (V30 en CL80)

http://www.lespaulforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=1552&stc=1

ieme
20 juni 2004, 09:19
Nou t is simpel op de vraag Bogner amps modern/vintage...
Shiva heeft een vintage karakter
XTC heeft een iets modernere sound
Uberschall heeft een moderne sound

Op de vraag Bogner cabs modern/vintage.......
Hangt van de speakers af! v30's klinken heel anders als greenbacks. En van het soort cabinet dat je neemt: slanted 4X12, over sized 2X12 closed back, regular size 2X12 open back, 1X12...

En hoe vintage je tone wordt hangt ook weer van je gitaar af... elementen, hout, constructie enzo spelen allemaal een rol in het geheel van je sound! (niet te vergeten de effecten die je misschien gaat gebruiken)


Mocht je meer willen weten dan moet je ze gaan testen of contact opnemen met jukebox of erik vd haar

Succes!

Punt
20 juni 2004, 10:42
Oja, je spel moet ook vintage zijn om vintage te klinken :)

KYUSS
1 juli 2004, 01:52
Shiva is duidelijk een classic sound. ('70's, denk aan gewone classic rock) Vintage is veelal '50 achtige sound waarbij je kunt denken aan Marble versterkers ofzo, meer 4x10" geluid.

De XTC is zéker niet modern, alhoewel hij wel redelijke drive kan maken. De XTC is afgeleid van de oude Marshall tops (Plexi/JTM). Veel gitaristen die de nieuwe 'oude' Marshall tops kopen moeten nog veel laten verbouwen om het "echte" geluid te krijgen. daarom kiezen steeds meer mensen voor de XTC die veel meer in de buurt komt.

Wat er geschreven wordt over de speakerkasten klopt wel, iedere kast verschilt dus de enige oplossing is proberen. Over smaak valt te twisten!

Droffie
2 juli 2004, 15:34
Ik vond de Shiva combo (EL34) heel erg vintage klinken. Met het grootste gemak Zep geluiden te produceren, ook hendrix of SRV geen enkel probleem. Maar ja, die prijs he....

FaceCrawl
2 juli 2004, 19:50
Uberschall head bij ene toko in Leuven voor 2400!

Dat was ik dus :wink:
En die Uberschall kast kwam door 1000 euro.