PDA

View Full Version : Gitaarmishandeling



dejohan
17 juni 2004, 13:37
Test

BramVersteeg
17 juni 2004, 13:38
nooit je grote geliefde mishandelen!!

dejohan
17 juni 2004, 13:54
Wou effe een draad openen met verhalen over mishandelingen en ongelukken met gitaren.

Twee voorbeelden:

Ik ken iemand die had net een Gibson gekocht, een SG. Nu is die jongen redelijk nonchalant met zijn dingen. Legt z'n gitaren op de grond of laat ze een halve week in de koffer van zijn auto liggen, je kent het wel. een gitaarstaander vind hij weggegooid geld.
Dus hij had z'n nieuwe Gibson, en in plaats van hem in een hoek te zetten dacht hij er aan om hem op een opvallende plaats te zetten zodat iedereen die op bezoek kwam kon zien dat hij een nieuwe gitaar heeft. Wat doet hij: hij zet hem op zo'n kastje van 1,5 meter hoog RECHTOPSTAAND tegen de muur. Je raad het al, dat duurde geen halve dag of hij loopt tegen het kastje, gitaar op de grond, headstock gebroken. Bij een nieuwe gibson.

Ander verhaal: kwam ik eens voor de eerste keer bij iemand thuis, ontwaar ik daar een gitaar tegen de muur . Ik vroeg of die gitaar speelde, bleek niet te zijn, had die gitaar geerfd. Ik ga eens dichter kijken, een Fender Strat, jaren 70 model, in heel goede staat. Maar wat ik dan zag was echt afschuwelijk; hij had verdomme GATEN GEBOORD in die Strat om hem tegen de muur te hangen!!!! Een gat in de nek en eentje in de body. Ik heb hem gevraagd of hij wist wat de waarde was van die gitaar. Hij wist wel dat het een bekend merk was, maar dacht dat zo'n oude gitaar toch niks meer waard ging zijn. :cry:

dejohan
17 juni 2004, 13:59
Hu? Hoe komt deze draad nu hier terecht? Dacht toch dat ik hem onder "gitaren" had gezet.

Guinness
17 juni 2004, 14:00
Nou, het eerste verhaal vind ik van eigen schuld dikke bult, maar bij die tweede zou je hem toch met die gitaar een klap voor zijn kop geven... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Robbert
17 juni 2004, 14:06
Die gaten zijn het probleem niet: die kun je vullen. Ik ben eerder bang dat het hout geforceerd is en dat de gitaar dus krom of juist recht getrokken is.

Ken je hem niet overkopen voor weinig?

Bigfoot414
17 juni 2004, 14:06
Nee man, dan beschadigd ie alleen nog maar meer. Je zou die gast zélf aan de muur moeten hangen.

dejohan
17 juni 2004, 14:33
Die gaten zijn het probleem niet: die kun je vullen. Ik ben eerder bang dat het hout geforceerd is en dat de gitaar dus krom of juist recht getrokken is.

Ken je hem niet overkopen voor weinig?

Nee, hij wil hem niet wegdoen.

IndiepoprockJesse
17 juni 2004, 15:08
damn... echt pijnlijke dingen allemaal.. damn, die mensen zouden opgesloten moeten worden :evil:

Jesse//

sash
17 juni 2004, 15:33
Bij Strats boeit het me allemaal niet zo. Gooi de mijne regelmatig over het podium heen tijdens bv. Voodoo Child, kunnen ze ook met gemak hebben. Gaten boren e.d. vind ik onzin.

Bij Gibsons moet je gewoon voorzichtig zijn.

Lucky
17 juni 2004, 15:50
oh jee!!!

voodoo child-met verplichte gooi en smijt-act

:D

dejohan
17 juni 2004, 17:11
Bij Strats boeit het me allemaal niet zo. Gooi de mijne regelmatig over het podium heen tijdens bv. Voodoo Child, kunnen ze ook met gemak hebben. Gaten boren e.d. vind ik onzin.

Bij Gibsons moet je gewoon voorzichtig zijn.

Pfft.
Echte macho's slaan een Gretsch kapot. :D

soup
19 juni 2004, 20:45
hier nog iets gevonden



1959 Les Paul Sunburst Modified. Don't do this to your 1959 Les Paul! Converted to left handed with an added cutaway, and more holes than swiss cheese. Source: unknown.

http://guitarhq.com/gallery/lp59mod.jpg
verschrikkelijk , zeker omdat dit een orginele '59er is[/quote]

Lucky
19 juni 2004, 23:34
dat zijn dus zaken waar je voor in de hel belandt!

foei foei foei


:evil:

schizo910
20 juni 2004, 00:40
ouch :o

http://group.therapy.home.att.net/images/linkpics/divorce/hagstrom.jpg

Diedo
20 juni 2004, 11:32
hallo? dit is effectpedalen hoor... mod?

Robbert
20 juni 2004, 12:40
Mod, mod.. die mod hier zit in zijn zomer en winterslaap. Volgens mij issie dood. Maar dat terzijde.

Een "offtopic" uitstapje mag best eens, en ik heb meer postings dan jij dus ook meer te zeggen :razz:

Diedo
20 juni 2004, 13:42
ik vind het een lijpe redenatie: ik heb meer posts, dus ik heb meer te vertellen...
zo kan ik ook zeggen: jij bent veel eerder geregistreerd, dus ik heb op dagbasis veel meer posts: 1,27 per dag tegen 0,85 van jouw kant...

ik vind het gewoon raar dat er een topic dat puur over gitaren staat in effecten staat... als iedereen dat doet is het einde natuurlijk zoek.

Mitch
20 juni 2004, 13:50
Ja, jongens: Jan-Peter spreekt !


"Tucht, orde, normen en waarden ! "

http://www.minaz.nl/english/prime_minister/pm-1945/images/balkenende.jpg

Diedo
20 juni 2004, 13:50
:)

Lucky
20 juni 2004, 15:47
als iedereen dat doet is het einde natuurlijk zoek.

oeoeoeoeoeoe, natuurlijk.
dat is een goede!

leg uit!



moordend hoe "een goede discussie" in de kiem gesmoord schijnt te moeten worden, omdat het onderwerp niet in het desbetreffende hokje past.

dejohan
20 juni 2004, 16:41
Hu? Hoe komt deze draad nu hier terecht? Dacht toch dat ik hem onder "gitaren" had gezet.

Duidelijk?

Diedo
20 juni 2004, 18:39
jep :)

een klusje voor de mod dus...

Antal
20 juni 2004, 18:43
jep :)

een klusje voor de mod dus...

Hoeft niet meer hoor. Het topic is nu toch dood :roll:

Diedo
20 juni 2004, 18:45
zonder meer waar :razz:

Lucky
20 juni 2004, 22:03
toch jammer...

istari
12 juli 2004, 17:03
pijnlijke verhalen :-(

dejohan
15 juli 2004, 16:58
http://www.minaz.nl/english/prime_minister/pm-1945/images/balkenende.jpg

Auw, mijn ogen!
Het ging over gitaarmishandeling, daarom moet je ONS nog niet mishandelen.

wietse
15 juli 2004, 17:15
jp pijnlijk voor je ogen maar nog niet zo erg als dit.
http://group.therapy.home.att.net/images/linkpics/divorce/hagstrom.jpg
dat met die gaten in de body om de gitaar op te hangen kom je wel vaker tegen , meestal zijn dat goedkope jappen uit de 70er jaren.
maar ben ook wel eens een kroeg ingestapt , waar toen ik naar het plafond keek bijna een hartaanval kreeg , ze hadden daar een oude framus es335 achtige en een hopf semi en een oude eko tegen het plafond gespijkerd.
ja gespijkerd niet geschroefd.
paar lange spijkers via de F sleuven er in geslagen , zo hingen ze dus aan de balken.
er hing wel meer maar dat waren allemaal oude acoustische brollen.
man wou ze ook niet kwijt , ook niet toen ik hem vertelde dat dit wel erg dure versiering was.
hij had ook geen idee van de waarde van die gitaren .
is op rommelmarkten net zo of ze denken dat elke gitaar goud waard is of denken van het is oud dus niks waard , die laatsten heb ik het liefst :-D

Punt
16 juli 2004, 02:43
Zo'n jaren 70 Strat is ook nix waard hoor :)

francis
16 juli 2004, 11:38
Ik heb al vele mishandelingen gezien, zo was hier een jaar of twee terug een bikerpub waar gitaren bevestigd waren op een veilige en betrouwbare manier zodat ze niet beschadigd zouden worden.
Aldus op een beruchte avond vond er een vecht party plaats en werden een gibson artison van 70 en een fender stratocaster gesingeerd door hendrix na dat hij z'n bezoek had gedaan in de vroegere BRT studio's gebruikt als slaghout, de fender is er uit gekomen met putjes in de lak maar de artison zorgde voor een schedel fractuur en brak.

Nog een voorbeeld, toen de opnames van de band ARBEID ADDELT van marcel van thielt werden gehouden sprong de gitarist in een zwembad met een gretsh nasville rond zijn hals, de gitaar droogde een kreeg overal scheurtjes. TOTAL LOS.


De zanger van stuff en horses kocht twee gibson's prijs voor de twee samen 3500 euro de gage voor de band was 4000 euro, en sloeg ze stuk op het podium waardoor een stuk hout zijn handpalm binnen drong en begon te ontstekken, relas van het verhaal: twee kapote gibsons en de hand van de zanger is zodanig beginnen te ontstekken dat hij het gevoel uit zijn hand kwijt is waardoor hij geen gevoel meer heeft om zijn plectrum te hanteren. GOD IS SOMS RECHTVAARDIG..... SOMS

francis
16 juli 2004, 11:39
Ik heb al vele mishandelingen gezien, zo was hier een jaar of twee terug een bikerpub waar gitaren bevestigd waren op een veilige en betrouwbare manier zodat ze niet beschadigd zouden worden.
Aldus op een beruchte avond vond er een vecht party plaats en werden een gibson artison van 70 en een fender stratocaster gesingeerd door hendrix na dat hij z'n bezoek had gedaan in de vroegere BRT studio's gebruikt als slaghout, de fender is er uit gekomen met putjes in de lak maar de artison zorgde voor een schedel fractuur en brak.

Nog een voorbeeld, toen de opnames van de band ARBEID ADDELT van marcel van thielt werden gehouden sprong de gitarist in een zwembad met een gretsh nasville rond zijn hals, de gitaar droogde een kreeg overal scheurtjes. TOTAL LOS.


De zanger van stuff en horses kocht twee gibson's prijs voor de twee samen 3500 euro de gage voor de band was 4000 euro, en sloeg ze stuk op het podium waardoor een stuk hout zijn handpalm binnen drong en begon te ontstekken, relas van het verhaal: twee kapote gibsons en de hand van de zanger is zodanig beginnen te ontstekken dat hij het gevoel uit zijn hand kwijt is waardoor hij geen gevoel meer heeft om zijn plectrum te hanteren. GOD IS SOMS RECHTVAARDIG..... SOMS