PDA

View Full Version : Andere slagplaat invloed op geluid?



Ricktrodat
17 juni 2004, 10:21
Ik heb een highway strat, de goedkoopste fenders gemaakt in U.S.A. Hij is nog standaard maar ik ben van plan om er een ander slagplaatje op te zetten, wat niet van hetzelfde merk is,

maar heeft een andere slagplaat invloed op het geluid? :seriousf:

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 10:27
moet je er een koperen plaat opzetten. zul je vast verschil horen :-D of lood, want zware gitaren klinken beter :razz:

Mithrandir
17 juni 2004, 10:49
Nou kom maar op met de verhalen over de ideale toonslagplaat.....

Ricktrodat
17 juni 2004, 10:58
Lood?

Dus volgens jou is het zo dat hoe zwaarder hoe beter?

Waarom maken ze dan niet meteen een gitaar van gewapend beton?

Weegt ie zo'n 35 Kilo :P
Wat Sash zegt over dat de ideale fender ongeveer 4 kilo weegt heb ik ook weleens gelezen.

Mithrandir
17 juni 2004, 11:01
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je veel gaat merken in het geluid als je er een andere slagplaat op zet, ik neem aan dat je dat zelf ook denkt?

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 11:51
@ricktrodat, ik ga zelf voor zo licht mogelijk....maar je hoort zo vaak in reviews dat massa=sustain of massa=tone. nou heeft massa bij een gitaar wel degelijk te maken met het geluid. maar dat is in combinatie met de vorm en constructie (ofwel stijfheid) van de gitaar. denk ik...

bovendien is de hele topic een beetje een grap geloof ik, aan die smiley te zien.

desalniettemin heeft het wel invloed als je er een flinke metalen plaat op gooit. ik heb wel eens gehoord dat burns er onderzoek naar heeft gedaan (dat rezo tube systeem ofzo). maar zo'n plaat zal het magnetisch veld denk ik wel beïnvloeden. moet de plaat wel magnetisch kunnen zijn.

Ricktrodat
17 juni 2004, 12:24
Oh op zo'n manier,

Dan bied ik mijn excuses aan

Dank je

Mithrandir
17 juni 2004, 12:29
:???:

gerrekat
17 juni 2004, 12:30
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 12:33
tja, is het nu een grap of wil je echt serieus weten of het invloed heeft?

mijn ideale slagplaat:

van dat epoxy-aluminium composiet, harstike stijf, maar makkelijk te boren. aluminium zorgt tevens voor afscherming.

nadeel: onbetaalbaar. maar ik neem genoegen met mindere kwaliteit. ik hoef er geen vliegtuig van te maken.

dejohan
17 juni 2004, 12:53
Natuurlijk geeft een andere slagplaat een ander geluid...












...als je er op slaat.

sash
17 juni 2004, 12:58
Lood?

Dus volgens jou is het zo dat hoe zwaarder hoe beter?

Waarom maken ze dan niet meteen een gitaar van gewapend beton?

Weegt ie zo'n 35 Kilo :P
Wat Sash zegt over dat de ideale fender ongeveer 4 kilo weegt heb ik ook weleens gelezen.

4 pond, enkelt voor de body :)

BramVersteeg
17 juni 2004, 13:28
Een andere slagplaat een ander geluid :evil:
Waar gaan we heen mensen!?
Dan moet je je handen vol met ringen hangen zodat je handen zwaarder worden en je net iets harder aan slaat. Een wereld van verschil!!
En nooit een knuffel als mascotte op je amp. Dan word je amp zwaarder en klinkt ie anders...
Wat een onzin allemaal. Veel mensen onderschatten de waarde van andere snaren. Maakt een veel groter verschil. Een andere slagplaat.............tss :x

dejohan
17 juni 2004, 13:33
En nooit een knuffel als mascotte op je amp. Dan word je amp zwaarder en klinkt ie anders...


:lol:

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 15:15
Lood?

Dus volgens jou is het zo dat hoe zwaarder hoe beter?

Waarom maken ze dan niet meteen een gitaar van gewapend beton?

Weegt ie zo'n 35 Kilo :P
Wat Sash zegt over dat de ideale fender ongeveer 4 kilo weegt heb ik ook weleens gelezen.

4 pond, enkelt voor de body :)

Dus toch lood als slagplaat :razz:

john.3001
17 juni 2004, 17:37
Een andere slagplaat een ander geluid :evil:
Waar gaan we heen mensen!?
Dan moet je je handen vol met ringen hangen zodat je handen zwaarder worden en je net iets harder aan slaat. Een wereld van verschil!!
En nooit een knuffel als mascotte op je amp. Dan word je amp zwaarder en klinkt ie anders...
Wat een onzin allemaal. Veel mensen onderschatten de waarde van andere snaren. Maakt een veel groter verschil. Een andere slagplaat.............tss :x

Ja, idd, die vragen met 'hoe beinvloed dit het geluid?' beginnen nu wel erg extreme vormen aan te nemen... Jezus, een slagplaat, kom op zeg - no offence

The Mule
17 juni 2004, 19:58
...alleen als hij teveel massa van zichzelf heeft, zoals de 1,5 kilo RVS plaat (niet-origineel natuurlijk!) die op m'n Guild zat toen ik hem kocht! Ik hoorde dat hout gewoon opgelucht ademhalen toen hij eraf ging!

SiNiSTRaL
17 juni 2004, 20:07
Lood?

Dus volgens jou is het zo dat hoe zwaarder hoe beter?

Waarom maken ze dan niet meteen een gitaar van gewapend beton?

Weegt ie zo'n 35 Kilo :P
Wat Sash zegt over dat de ideale fender ongeveer 4 kilo weegt heb ik ook weleens gelezen.

4 pond, enkelt voor de body :)
ik enkel, hij enkelt?
dat is spreektaal :), komt van enkel/alleen...

Anders Destium
17 juni 2004, 20:19
Tja, een andere slagplaat heeft alleen invloed op je geluid als hij een andere kleur heeft dan de oude. Hier komt ook de uitdrukking "je geluid kleuren" vandaan.

dejohan
17 juni 2004, 21:20
Tja, een andere slagplaat heeft alleen invloed op je geluid als hij een andere kleur heeft dan de oude. Hier komt ook de uitdrukking "je geluid kleuren" vandaan.

:D