PDA

View Full Version : Ballad-achtige song : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
16 juni 2004, 22:49
He jongens,

Dit keer 'n eigen compositie...alleen nog zonder bass, drums en keys.
Het is 'n ballad-achtige song.

Hier is de link:http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007303_proj.mp3

Heb geprobeerd 'n mooie balans te vinden tussen compositie, melodie en techniek.

Groeten,

Robbert

schaap
16 juni 2004, 22:54
Tof weer een nummer van je 8-)
Wel heel anders dan je eerdere posts. Maar de melodie is er overduidelijk ja :o Toch moet ik em af en toe een beetje als cliche bestempelen, maar daar is niks mis mee, het nummer wordt er niet minder op.
Hmm zit nu op anderhalve minuut en het is nog steeds best hetzelfde, die backing had wel een beetje kunnen veranderen vind ik.
HOLY SHIT WAT HOORDE IK NET ! EN NU WEER !
Lekker snelheid erin soms, dan heb je dus 3 gitaren en nog klinkt het allemaal erg duidelijk en goed :o DAMN DAAR WEER ! Zelfs de snelle stukken zitten vol melodie dude dit is geniaal :o
Iedereen downloaden, dit kan iedereen wel tof vinden denk ik :o
Edit: Oja geef je nummers eens namen ofzo ;)

Mithrandir
16 juni 2004, 23:00
Ik vind het mooi gespeeld, het klinkt ook goed, ik kan zelfs zeggen dat ik de drums en bas niet eens heel erg mis, wat al genoeg zegt over de kwaliteit van de gitaar partijen denk ik.

Qua muziek is dit niet helemaal mijn smaak, er zit weinig diepgang in en geen echt spannende opbouw, maar ik denk ook niet dat je daar op uit bent.

Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat met alle toeters en bellen.

edit: luister nog eens, maar ik vind die sweeps (neem ik aan) wel erg lekker en goed gedosseerd.

JorisBos
16 juni 2004, 23:31
Gaaf, zelfs ik als Blues/Rocker kan dit erg waarderen. Beetje als het eerste album van Satriani. Gaaf hoor!

-edit- Kijk, en zo hoort het dus he, al die supersnelle 'muziek' elders op dit forum is knap qua techniek maar dat is nog geen muziek, dit is muziek.

slayurrr
16 juni 2004, 23:46
Supervet, weinig aan toe te voegen. 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
17 juni 2004, 01:26
THANKS!!! :)

Heb inderdaad dit nummer echt benaderd als 'n SONG.
Blijft 'n uitdaging om n mooie balans te vinden tussen melodie en techniek.
Persoonlijk mis ik wel de drums, bass en keys.

Maiden Michiel
17 juni 2004, 09:22
Veel naar Vai geluisterd? :)
Klinkt wel goed man! Drums, bass en keys zouden wel e.e.a. toevoegen aan de "compleetheid" van het nummer

Barret Wallace
17 juni 2004, 10:24
Hey Robbert klinkt weer zeer vet :)

Ik hoor alleen nog teveel je gitaar idolen ipv Robbert zelf. Ook mist de echte '' grote '' climax die vaak in ballads te horen is. Maar voorderest top gedaan~! 8-) 8-) 8-)

Gert-Jan
17 juni 2004, 16:33
Ik heb maar één opmerking: wat een fantastische beheersing 8-) 8-)

Bouke
17 juni 2004, 17:00
Hey Robbert,

Mooi stuk, super goed gespeeld. Van die hele mooie trage vibrato's, goed man. Mooie tone(s).

Ik denk ook dat er een band bij moet, wordt het interessanter van. Alleen die rhythmpartij vind ik niet genoeg, de tweede doorloop wordt dan al snel saai. En een climax of andere wending cq spannend moment is wel gewenst. Iets in een afwijkende maatvoering ofzo...

Meer!

Bouke

ReinoutV
17 juni 2004, 20:27
Mooi stuk, zoals al eerder gezegd lekker gedoseerde shred, lekker veel melodie. Ook ik mis de begeleiding wel, zo wordt ie toch een beetje saai. Ook een soort van bridge zou niet misstaan, hij wordt een beetje eentonig.

Robbert v.d. Hanenberg
17 juni 2004, 23:13
Hartstikke bedankt voor jullie toffe reakties!!

Ik heb geprobeerd om na de modulatie toch 'n soort van climax te creeren...denk dat dit met " het totaal" ( vette toetsen o.a.) straks beter naar voren komt.
Ben in dit nummer vooral dik tevreden over 't gitaargeluid...Vai-achtige sound, heerlijk om mee te spelen, en inderdaad, heb dan sterk de neiging om dingen met 'n "Vai-feel" te benaderen. Veel eigen werk van me ligt in de neo-classical/symfonische hoek maar dit nummer vind ik gewoon te gek om op deze manier te benaderen. Subliem vibrato heeft die man!! Subtiliteit ten top!!

Bouke: Jij had 'm zeker al gehoord op de Watering Hole? :D
Gert-Jan: Jij bent ook goed bezig!! :)

Stratman70
17 juni 2004, 23:47
Ja, geweldig is dit! Echt een geweldig stuk MUZIEK is dit! Ik denk dat als je er drums en bass bij had, dat het nog mooier was geweest, maar echt missen doe ik het niet.
Wat een beheersing van je instrument! Dit is echt topniveau!

Qua song-construction zit het ook helemaal goed. Inderdaad hoor ik toch wel een climax. Ook een geweldige sound. Hij staat hier al de hele tijd op repeat en het wordt maar mooier en mooier!

Negative K3 fan
18 juni 2004, 08:56
echt leuk, een Vai achtige toon, ben je lekker dichtbij gekomen, zit natuurlijk ook een beetje in de vingers.

Ik vind het soms alleen iets te rommelig worden, ik weet alleen niet waaraan het ligt, misschien te veel bas in de leadsound icm wat andere factoren. Maar toch blijft die valvetronix van jou me verbazen.

het liedje heeft af en toe een beetje iets schlager achtigs (sorry) maar het is verder wel heel leuk, goed luisterbaar.

Bouke
18 juni 2004, 10:27
Bouke: Jij had 'm zeker al gehoord op de Watering Hole? :D

Yep, daar wandel ik regelmatig nog eens binnen. Grappig forumpje, leuke lui (meestal) en er zit ook een aantal goede muziekanten.

Groets,

Bouke

ilovemyguitar
21 juni 2004, 16:06
miss ritmegitaar clean met chorus ofzo (a la Love thing, satriani)
maar heel vet gedaan man! 8-)

Predator
22 juni 2004, 02:30
Het nummer is inderdaad zwaar cliche soms en het doet me eigenlijk ook denken aan Universal Dream van onze vrind Luc-O omdat de dubbelstem hierin ook zo goed gebruikt wordt! Dat het zwaar cliche is af en toe doet er niet toe, het nummer wordt er totaal niet minder op. Wel wens ik een betere opbouw te horen van je man.. Hij begint zo DIRECT en gaat maar door. De combinatie van techniek en melodie is zeer goed.

Het nummer heeft nog wat werk nodig maar dat zal zeker goed uitpakken! :wink: